וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל בעבר משני ניסיונות התנקשות: העבריין בן כהן נמצא מת בדירה בת"א

13.11.2019 / 16:34

העבריין הבכיר שנחשב לראש ארגון פשיעה והוגדר במשך שנים כיעד מודיעיני של המשטרה, נמצא מת בדירה בתל אביב. למרות ניסיונות ההתנקשות נגדו בעבר, מתחזקת ההערכה כי מדובר במוות ממנת יתר ולא בחשד לפלילים. כוחות משטרה הגיעו לזירה וגופתו הועברה למכון לרפואה משפטית

צילום: אנשי הדממה, עריכה: אסף דרורי

העבריין בן כהן נמצא מת היום (רביעי) בדירה בתל אביב. המשטרה שהגיעה לזירה החלה בבדיקת כל כיווני החקירה האפשריים. עם זאת, מתחזקת הערכה כי מדובר במוות ממנת יתר ולא בחשד לפלילים. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית לנתיחה לצורך בירור סיבת המוות.

כהן ניצל בעבר משני ניסיונות התנקשות. הוא הוגדר במשך שנים כיעד מודיעני של משטרת ישראל ונחשב לראש ארגון פשיעה. כהן, שהיה בן 44 במותו, הצטרף בתחילת שנות ה-90 לכנופיית רמת עמידר ופעל תחת האחים יוסי ורוני הררי.

כתב אישום הוגש נגד העבריין בן כהן בגין מעשה מגונה ואיומים על מטופלת. מאצ'י הוף
כהן, היום/מאצ'י הוף

שמו התפרסם בעולם התחתון כשיצא יחד עם נתן חנן ללוס אנג'לס כדי לרצוח את אלון גלעד. השניים הכו אותו למוות במהלומות אגרופים ונעצרו, אולם בסופו של דבר חתם כהן על עסקת טיעון, סעיף הרצח נמחק והוא נשלח לשבע שנות מאסר.

שמו של כהן, שנהג גם לשחק כדורגל ברמת גן והשתתף במשחקי הליגות הגבוהות, נקשר גם לפרשת יובל נעים בהפועל פתח תקווה. ביוני 2011 עלה חשד שאיים על בעלי הקבוצה, גל חצור. כהן היה מעורב גם בפרשת יבואני מכוניות הסובארו בעשור שעבר. ב-2009 הושלכו רימון הלם ואחר כך רימון רסס על סניף סוכנות הרכב ברחוב המסגר בתל אביב. מצלמות האבטחה תיעדו באחד המקרים את החשודים בהשלכות הרימון.

עוד בוואלה!

שוב התחמק מהמוות: העבריין קטוע הרגליים שהפך לאויב ארגוני הפשיעה

לכתבה המלאה
כוחות משטרה מחוץ לביתו של העבריין בן כהן 13 בנובמבר 2019. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
כוחות משטרה מחוץ לדירתו של כהן, היום/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

השניים, תושבי רמת גן, הפלילו את כהן שנעצר ובעקבות חתימת הסכם טיעון הורשע בהחזקת חומרי חבלה ונגזר עליו עונש קל של שנת מאסר. במשטרה סברו כי הרקע למעשה הוא חוב כספי בשוק האפור של בעלי הסוכנות שכהן היה ערב לו. בין ניסיונות החיסול והחשדות החמורים, כהן הסתבך בין לבין גם בפרשיות בהיקף מצומצם יותר.

במרוצת השנים, כהן צבר לו אויבים שעל פי ההערכה עומדים מאחורי שני ניסיונות החיסול נגדו. בשנה שעברה, שני רוכבי אופנוע נצמדו למכוניתו ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, ליד כיכר המדינה, ופתחו בירי לאור יום, אך הוא לא היה ברכב באותה עת - וניצל. בינואר 2016 הוא שרד ניסיון חיסול נוסף, במהלכו נפצע קשה ורגלו נקטעה. מחקירת האירוע עולה כי הוא התרחש זמן קצר לאחר שכהן יצא עם מאבטחו ונהגו ברכב וולוו יוקרתי מביתו במגדלי יו בתל אביב. כשהגיעו למחלף ארלוזורוב הופעל מטען חבלה שגרם לפיצוץ הרכב ולפציעת יושביו.

כוחות משטרה מחוץ לביתו של העבריין בן כהן 13 בנובמבר 2019. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
כוחות משטרה מחוץ לדירתו של כהן, היום/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

במסגרת פעילותו בכנופיית רמת עמידר, נוצרו הקשרים הטובים בין כהן לבין עמיר מולנר והעבריין הבכיר יעקב אלפרון. מולנר, אף הוא אחד מבכירי העולם התחתון בישראל, עמד בעברו בראש הכנופייה. בתחילת שנות ה-2000 הוא עבר לדרום אפריקה ובהמשך למקסיקו. לאחר רצח עד מדינה בשם ניסים ימין הוא שב לישראל ומעמדו התחזק. הוא היה מעורב בסכסוכים שונים כבורר ועסק בגביית חובות שכלל סחיטה באיומים.

בשנת 2006 פרצה קטטה בינו לביןאלפרון, במהלכה נדקר בצווארו ואושפז בבית חולים. כשנרצח אלפרון יוחס הרצח למולנר, אך לא נמצאו לכך ראיות. ב־2008 הורשע באשמת החזקת אקדח ותחמושת ללא היתר ונידון ל־32 חודשי מאסר. ביולי 2011 שוחרר ממאסרו ובהמשך נמלט מישראל. עם חזרתו לארץ ב-2015 נעצר בנתב"ג ובהמשך שוחרר.

(עדכון ראשון: 11:58)

דיון בתיקו של מולנר, בשלום תל אביב 24 באפריל 2017. ניב אהרונסון
העבריין שנמצא מת היה מקורבו. מולנר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully