וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כיפת ברזל שוברת כל טיל": המונולוג המרגש של איתי בן ה-5 שלא הלך לגן

רוב ההורים בגוש דן ובשפלה שלחו את ילדיהם למסגרות החינוך לפי הוראת פיקוד העורף, אך יש כאלה שחששו מאזעקות בתום הלימודים. "הם חוזרים מבית הספר ויכולה לתפוס אותם אזעקה ברחוב, מה אז נעשה?", אומרת קרן מת"א. איתי בן ה-5 מבאר טוביה שלא הלך לגן פרסם סרטון לילדים

צילום: רויטרס, חדשות ביטחון שדה ואיציק כהן החדשות החמות; עריכה: שאול אדם

הורים לילדים בגוש דן ובשפלה שלחו הבוקר (רביעי) את ילדיהם לבתי הספר ולגנים בהתאם להנחיות פיקוד העורף כשבדרום - נותרו התלמידים בבתים. במשרד החינוך מדווחים על נוכחות של כ-90% מהתלמידים במחוז תל אביב ובמחוז מרכז. בלוד נרשמה נוכחות של כ-70% ובמחוז ירושלים כ-80% מהתלמידים הגיעו לבתי הספר. ואולם ההורים באזור המרכז עדיין מעלים חשש מאפשרות של אזעקות בתום הלימודים כשילדיהם ישובו מהמסגרת החינוכית ויימצאו - ללא ליווי.

"הבטן מתהפכת", אומרת קרן, אם לשניים, תושבת תל אביב שילדיה לומדים בבתי ספר בעיר. לטענתה, בבתי הספר הילדים במרחבים המוגנים אך החשש שלה נובע מאזעקות אפשריות שיושמעו בעת שילדיה ישובו הביתה. "הילדים חוזרים מבית הספר - ויכולה לתפוס אותם אזעקה ברחוב, מה אז נעשה?", היא אומרת.

רוני, אמא לארבעה מרחובות החליטה הבוקר שלא לשלוח את ילדיה למסגרות החינוך השונות בהם מעונות וגני ילדים. זאת בשל החשש מהמשך הלחימה בעת נסיעה עמם למוסדות החינוך. "החשש העיקרי לא מהמסגרת החינוכית, תמיד יש מרחבים מוגנים וממ"ד. החשש הוא מהדרך לשם, הנסיעה. היא אורכת כעשרים דקות. את מי להוציא קודם? זה חשש של כל הורה. כל עוד אני יכול לא להיכנס למצב הזה אני מעדיפה שהם יישארו קרוב אליי", היא מסבירה. "אנחנו מבלים ביחד נהנים. במיוחד שאני יודעת שבערים הקרובות אלינו עוד אין לימודים".

תושבים בעיר אשקלון תופסית מחסה בזמן אזעקה מפני ירי רקטות מרצועת עזה, 13 בנובמבר 2019. AFP, אתר רשמי
"ומה אם אזעקה תתפוס אותם ברחוב?". אשקלון, היום/אתר רשמי, AFP

על השאלה איך מסבירים לילדים מה לעשות בעת הישמע אזעקה, היא אומרת כי "הסברתי להם לפי הרמה שלהם, שאם יש אזעקה הולכים למרחב המוגן. אני משתדלת לשמור על אווירה רגועה. גם אתמול כשהייתה אזעקה הם פעלו בקור רוח". במידה וסבב הלחימה יימשך גם מחר - הבהירה רוני כי לא תשלח את ילדיה למסגרות החינוכיות. "אבקש מבעלי שיישאר עם הילדים ואני אלך לעבודה. בכל יום נחשב מסלול מחדש. כרגע לא רוצה לקחת סיכונים".

עוד בוואלה!

"מסית לרצח", "לא פוגעים בחפים מפשע": עימות סוער בין נתניהו לטיבי

לכתבה המלאה
אלעד גודינגר מרחובות, אבא לילד בן שלוש.. אתר רשמי
"אין בגן ממ"ד או מרחב מוגן". אלעד ובנו דניאל/אתר רשמי

אלעד גודינגר מרחובות, אבא לדניאל בן השלוש גם לא שלח את בנו לגן. "אתמול בלילה שונתה ההנחיה בנוגע לגנים. הגן שלנו הוא חלק מקומפלקס של שני גנים, ובכל גן 30 ילדים עם שתי נשות צוות - גננת וסייעת", הוא מתאר. לדבריו, "אין שום מרחב מוגן, ואין להם מה לעשות במקרה של אזעקה. לגננת לא היה כל כך מה להגיד. היא אמרה שבתרגילים הם מתרכזים במקום של המפגש ומחכים שם. הפתרון התאורטי של שתי נשות צוות שלוקחות 60 ילדים למרחב מוגן במרחק של 4 דקות הליכה, הוא לא ריאלי. במצב הזה לא נשלח את הילדים לגן".

על אפשרות של המשך סבב הלחימה בימים הקרובים הוא אומר כי "מה נעשה הלאה זו שאלה טובה. אני לא יודע אם נוכל לשלוח את הילד לגן. נצטרך לקחת הימור - אם להיות אתו או לסכן את החיים שלו". גודינגר, עובד של ההסתדרות הרפואית, סיפר כי ההסתדרות אפשרה לעובדים להישאר בבית בשל המצב. "אני שמח על כך", אמר.

ילדי משפחת עוז ממודיעין, בממ"ד הביתי בעת האזעקה. 12 בנובמבר 2019. TPS, אתר רשמי
ילדים בתוך הממ"ד/אתר רשמי, TPS

עם זאת, יש הורים שאינם חוששים מסבב הלחימה והחליטו לשלוח את ילדיהם לגנים ולבתי הספר - אך בשל מחסור בממ"דים הילדים נשארו בבית. כך למשל, מירב מגבעתיים, אמא לילד בן שנתיים וחצי. "אני לא חוששת אבל בגן הודיעו שהם לא פותחים כי אין להם ממ"ד לכל הילדים בגן. לא הייתי חוששת לשלוח, גם בבית אין לי ממ"ד".

בעיריית גבעתיים הבהירו כי בכלל מוסדות החינוך ברחבי העיר נרשמה נוכחות של כ-95% מהתלמידים (כולל היעדרויות מפאת מחלה). ראש העירייה, רן קוניק: "אני שבע רצון מהנוכחות הגבוהה המצביעה על היכולת שלנו לחזור לשגרה מסוימת במהירות גם במצבי חירום ומודה לתושבים על האמון, על התנהלות הרגועה ועל ההקפדה להקשיב להנחיות פיקוד העורף והרשות".

איתי בן ה-5 נשאר בבית: "כיפת ברזל יכולה לשבור כל טיל"

בדרום נותרו הילדים בבתים בשל הירי הבלתי פוסק מאז תחילת סבב הלחימה אתמול. איתי בן ה-5 מגן תמר במושב בית עזרא שבמועצה האזורית באר טוביה - נשאר גם היום בבית. הגננת ביקשה מהילדים לשלוח לה סרטונים על מה שמעניין אותם. ואיתי בחר לספר על כיפת ברזל. "יש מחשב חכם שמוצא כל טיל בשמים והכיפת ברזל יכולה לשבור אותו ואפילו המחשב יוכל לאתר את הטיל", סיפר איתי לגננות.

בתוך כך, משרד החינוך פתח היום באזור הדרום כ-150 "חדרי זום" חדר וירטואלי בו נפגשים ילדי הגן עם הגננת וצוות הגן לשיחה וסיפור.

(עדכון ראשון: 13:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully