וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסית לרצח", "לא פוגעים בחפים מפשע": עימות סוער בין נתניהו לטיבי

13.11.2019 / 12:41

נתניהו הגיע בהפתעה למליאת הכנסת, ואמר כי מחובתו החוקית לעדכן את חברי הכנסת על המבצע בעזה, כשבפועל הקדיש חלק גדול מדבריו לעימות עם ח"כים מהרשימה המשותפת. רה"מ תקף: "מקדשים את פשעי המלחמה". ח"כ כסיף: "הגיע למליאה לשקר כדי להצדיק את עצמו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

ברקע ההסלמה הביטחונית, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בהפתעה למליאת הכנסת כדי לעדכן את הח"כים על המבצע. במהלך דבריו התפתח עימות בינו לבין חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף מהרשימה המשותפת. לאחר מכן השניים עזבו את אולם המליאה, תוך קריאות: "מלחמת המשא ומתן" ו"מלחמה להצלת נתניהו".

נתניהו הדגיש כי "אנו לא מוכנים לסבול התקפות יזומות על אזרחינו. סבלנו סבב של התקפות כאלה בשנה האחרונה על ידי מחולל ההתקפות, אותו אבו בהאא אל-עטא שיחד עם ארגונים אחרים תוקף ללא פרובוקציה את יישובי העוטף ללא הרף". לדבריו, "המפגעים מבצעים פשעי מלחמה. הם פוגעים בזדון באזרחים ומסתתרים מאחורי אזרחים כי ככה הם יודעים בפירוש שאנחנו נמנעים מפגיעת באזרחים".

עימות במליאת הכנסת בין ראש הממשלה וחברי הכנסת מהרשימה המשותפת 13 בנובמבר 2019. דוברות הכנסת - עדינה ולמן., אתר רשמי
חברי הכנסת הורחקו מהמליאה. נתניהו וטיבי, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן.

"בשורש העניין של פשעי מלחמה, העיקרון המרכזי בעניינים האלה הוא פשוט - בצד אחד ישנו צבא ומהצד השני אזרחים", הסביר ראש הממשלה. "אתה יכול לעבור את הקו הזה בשגגה ולא בכוונה תחילה. כל צבא פוגע בשגגה בחפים מפשע אבל זה לא נחשב לפשע מלחמה". ראש הממשלה שב ואמר כי "אנחנו עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים לעומת הטרוריסטים שרוצים לפגוע בחפים מפשע".

נתניהו תקף את חברי הרשימה המשותפת ואמר כי הם "מקדשים את פשעי המלחמה שלהם". עוד הוסיף כי "יש כאן חברי כנסת שמבקשים להגן על טרוריסטים. כשהם פוגעים בשכונת מגורים באשקלון הם חושבים שיש שם בסיס צבאי? קשקוש. זה טרור".

עוד בוואלה!

הג'יהאד האסלאמי מאיים: "המערכה נמשכת והחשבון עדיין פתוח"

לכתבה המלאה
עימות במליאת הכנסת בין ראש הממשלה וחברי הכנסת מהרשימה המשותפת 13 בנובמבר 2019. דוברות הכנסת - עדינה ולמן., אתר רשמי
"שקרן". חברי הרשימה המשותפת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן.

בתגובה קרא ח"כ טיבי לעברו של נתניהו: "שקרן", ו"מצית לרצח". בעקבות זאת, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הרחיק את טיבי מהמליאה ויחד איתו עזבו שאר חברי הכנסת מהרשימה המשותפת.

לאחר העימות אמר ח"כ כסיף כי "נתניהו לא מסתפק בהרעבה, בהרג ובהרס שהוא מטיל על עזה ובפגיעה הקשה בעוטף עזה. היום הוסיף חטא על פשע והגיע למליאה כדי לשקר ולהסית כדי להצדיק את עצמו. האיש ששולח צבא להפציץ עיר תחת מצור, קורא לאחרים תומכי טרור? יצאנו כי היה מיותר להישאר, אפילו נתניהו לא מאמין לנתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully