וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין כוחות הביטחון ותושבי עיסאוויה; שוטר נפצע בראשו מאבן

במסגרת העימותים שפרצו בשכונה שבמזרח י-ם הושלכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, ואלה השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. תושבי המקום דיווחו על כמה נפגעים משאיפת עשן - בהם תינוקות. בשכונה מתקיים זה כמה חודשים מבצע אכיפה מתמשך, שעורר תסכול רב בקרב התושבים

עריכה: טל רזניק

שוטר נפצע הלילה בראשו בעימותים שפרצו הלילה (ראשון) בין כוחות הביטחון לבין תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים - שם נערך זה כמה חודשים מבצע אכיפה מתמשך. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי. במהלך העימותים השליכו תושבים בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, ואלה הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. תושבי השכונה דיווחו על כמה פצועים, ובהם תינוקות ששאפו גז. שני תושבים נעצרו.

לפי הודעת המשטרה, "במהלך שעות הלילה, החלו קומץ של פעילים ותושבי המקום להתגודד ולהפריע לפעילותם של השוטרים תוך יצירת פרובוקציה מכוונת במטרה להתסיס את המתיחות. במהלך מעצרו של אחד מהם על ידי השוטרים, התפתחה במקום הפרת סדר קשה נגד השוטרים שכללה תקיפה אלימה והשלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעברם. כתוצאה מכך נפצע שוטר מפגיעת אבן בראשו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי". במשטרה טענו כי במהלך סוף השבוע הושלכו לעבר כוחותיה 24 בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים, שגרמו לפציעתה של תושבת המקום שאף נפגעה באורח קשה ולנזק לכלי רכב במקום, וכן כי נעצרו חמישה חשודים בגין תקריות אלו.

אחד מבתי הספר בעיסאוויה. רוני כנפו
מתיחות מתמשכת בין כוחות הביטחון והתשובים. עיסאוויה/רוני כנפו

מזה חצי שנה שכוחות גדולים של המשטרה נכנסים לשכונה, ולעתים פורצים עימותים עם תושבים. מאות תושבים נעצרו מאז תחילת המבצע, בהם קטינים, אולם רובם המוחלט שוחרר ללא הגשת כתב אישום. לפי המשטרה, הפעילות בשכונה הביאה במהלך החודשים האחרונים לירידה ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר אזרחים בכבישים סמוכים.

האגודה לזכויות האזרח פנתה בשבוע שעבר ליועמ"ש בבקשה שירסן את פעילות המשטרה בעיסאוויה. "מדיניות היד הקשה שמפעילה המשטרה בשכונה כוללת פשיטות יומיומיות, פלישות לבתים, חסימות כבישים, ירי רימוני גז וכדורי ספוג, סגירת חנויות, מתן דוחות בסיטונות ומאות מעצרים, רבים מתוכם של בני נוער", כתבה עו"ד טל חסין. "הדברים המצטברים מעוררים חשש כבד כי מדובר בשיטור יתר ובענישה קולקטיבית פסולה ואסורה, אשר אף אם אינם מתבצעים בוואקום אינם מידתיים, מהווים שימוש לרעה בסמכות שלטונית ואך מלבים את העימותים בשכונה, עד שאפילו שוטרים מחו עליה", הוסיפה עו"ד חסין.

עוד בוואלה!

מדרכות שבורות, הזנחה ושוטרים במדים: הימים הרגישים של עיסאוויה

לכתבה המלאה

המתיחות בשכונה גברה לאחרונה, לאחר ביום שבת, לפני כשבוע, כוחות המשטרה פשטו על בית ספר בשכונה ועצרו תלמיד. בעקבות זאת השבית ועד ההורים את הלימודים בכלל המוסדות בשכונה. השביתה הופסקה לאחר שבשכונה הגיעו להסכמות עם העירייה והמשטרה כי האחרונה תימנע מלפעול בשעות אלה, אך יום לאחר מכן כבר תועדו כוחות בסמוך לבתי הספר.

בתחילת שנת הלימודים איימו ההורים להשבית את הלימודים מחשש שתלמידים ייפגעו בדרכם לבית הספר במהלך עימותים שפורצים בין צעירים לכוחות הביטחון, ובעקבות פגישה משותפת של התושבים עם נציגים של המשטרה והעירייה, הוחלט כי הכוחות לא יפעלו סמוך למוסדות החינוך בזמן שהתלמידים מגיעים ויוצאים לבתיהם. עם זאת, לדברי התושבים המשטרה חזרה לאחרונה לפעול בקרבת בתי הספר בזמן הלימודים - כפי שאירע בשבת. מעצר התלמיד בן ה-16, שלטענת המשטרה יידה אבנים ונמלט למוסד, הוביל לעימותים ליד בית הספר, ועורר סערה רבה בשכונה.

(עדכון ראשון 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully