וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סביבה לא בטוחה": בעיסאוויה משביתים את הלימודים במחאה על המעצרים

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

2.11.2019 / 13:52

ועד ההורים בשכונה שבמזרח ירושלים הודיע על השבתת הלימודים במחאה על מבצע המעצרים שמנהלת המשטרה באזור, שבמקרים רבים מתבצעים נגד תלמידים. הפעם זועמים התושבים בעקבות מעצר של נער שנחשד כי יידה אבנים לעבר שוטרים ונמלט לתוך בית ספר

עריכה: עמית שמחה

שוטרים פשטו הבוקר (שבת) על בית ספר בעיסאוויה שבמזרח ירושלים ועצרו את אחד התלמידים. בעקבות המעצר הודיע ועד ההורים על השבתת בתי הספר בשכונה עד להודעה חדשה. מהמשטרה נמסר כי הנער נעצר משום שיידה אבנים לעבר הכוח ונמלט לשטח המוסד. לטענת המשטרה, במקביל לכניסת החשוד לבית הספר, החלו תלמידים נוספים ליידות אבנים לעבר הכוח.

המעצר היום מגיע ברקע המבצע המשטרתי בשכונה, שנמשך מזה כחצי שנה. במהלך המבצע נעצרו מאות תושבים, בהם קטינים, בחשד ליידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות באזור. רובם המוחלט של העצורים לא הועמד לדין.

בתחילת שנת הלימודים הגיעו התושבים להבנות עם המשטרה, לפיהן השוטרים לא יפעלו באזורי בית הספר בשעות הלימודים. עם זאת, הבוקר נעצר אחד התלמידים בתיכון לבנים בשכונה, וחלק מהתושבים אף התלוננו על אלימות שבה נקטו השוטרים כלפי מנהל בית הספר והמאבטח וכן יידו רימוני הלם לעבר שטח בית הספר. תושב השכונה עומאר עטייה סיפר כי בעקבות המעצר החליטו בוועד ההורים של השכונה על השביתה, והגיעו לבתי הספר כדי להוציא את התלמידים מהם.

עיסאוויה. ללא קרדיט, אתר רשמי
שוטרים בפעילות מבצעית בעיסאוויה/אתר רשמי, ללא קרדיט

בהודעה שפרסם הבוקר ועד ההורים נכתב כי הוא מגנה את התנהלות המשטרה "היוצרת סביבה לא בטוחה ללמידה, שלא לדבר על המצב הנפשי של התלמידים, המתח והפחד וחוסר הריכוז". עוד נכתב כי המשטרה הפרה את ההסכמות בתקופה האחרונה ופניות ההורים לא טופלו.

מהמשטרה נמסר כי "החל מתחילת שנת הלימודים, נמנעה משטרת ישראל מלבצע פעילות מבצעית באזור מוסדות החינוך, בדגש על שעות ההגעה ופיזור התלמידים". לפי המשטרה, הבוקר "כוח שחלף במקום הבחין בחשוד בן 16 תוך שהוא מיידה אבנים לעבר הכוח ונמלט אל תוך שטח בית הספר. השוטרים ניהלו אחריו מרדף רגלי קצר שהביא למעצרו כשבמקביל החלו תלמידים נוספים ליידות אבנים ולהשליך כיסאות לעבר השוטרים". במשטרה הוסיפו, "משטרת ישראל רואה בחומרה כל מקרה של תקיפת שוטרים באבנים, בפרט על ידי תלמידים שאמורים להיות תחת פיקוח אנשי הצוות החינוכי שצריכים לגנות ולמנוע כל מעשה שכזה".

עוד בוואלה!

"שמעתי את הנשימות הכבדות של הרוצח": העד הכי קרוב לרצח רבין שלא הכרתם

לכתבה המלאה
אחד מבתי הספר בעיסאוויה. רוני כנפו
אחד מבתי הספר בעיסאוויה/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully