וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי התלונה: מח"ש טרם חקרה את השוטרים ששתלו נשק בעיסאוויה

תושב מזרח י-ם סאמר סולימאן הגיש תלונה למח"ש על שתילת נשק בביתו לצורך צילומי הסדרה "מחוז ירושלים", אך חודש חלף - וטרם הוחלט אם לפתוח בחקירה. בנוסף לכך, אף גורם מהמשטרה לא התנצל בפניו. "לא קיבלתי טלפון מאף אחד, לא סופרים אותנו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

המחלקה לחקירות שוטרים טרם חקרה את השוטרים המעורבים בשתילת נשק בבית בעיסאוויה לצורך הסדרה "מחוז ירושלים", על אף שהתלונה הוגשה לפני כחודש. במח"ש טרם הוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית ונמסר כי "העניין מצוי בבדיקה".

המשטרה ערכה חיפוש בביתו של סאמר סולימאן בנובמבר ובסיומו הוא קיבל אישור על כך שלא נמצא דבר. החיפוש תועד לצורך הסדרה "מחוז ירושלים", שם נאמר כי בוצע בעקבות מידע מודיעיני, ובפרק בסדרה מציגים השוטרים רובה 16-M שלכאורה נמצא בבור במחסן שלו. בסדרה נשמע ארז חזן, רכז מודיעין בתחנת שלם, מתאר כיצד הכלב סימן "חור קטן בדפנות המנהרה", ואז קורא אחד השוטרים לאסף עובדיה, קצין מודיעין מרחב קדם, "בוא בוא בוא", ומציג לו את הנשק שנמצא. "בואנה, זה נראה צה"לי", מוסיף אחד מהם.

סולימאן גילה על כך שהוא מופיע בסדרה רק אחרי ששודרה. על אף שטושטש, הוא מספר כי קרוביו זיהו אותו והחלו לחשוב שהוא או עבריין ומשתף פעולה עם המשטרה מפני שלא נעצר אחרי שנשק נמצא בביתו.

נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
"פשע לאור הזרקורים". הנשק שהושתל בביתו של תושב עיסאוויה/צילום מסך

בעקבות המקרה שפורסם לראשונה ב"הארץ", התאגיד הסיר את הסדרה והודיע כי פתח בבירור, וכן המשטרה פרסמה הודעת התנצלות. "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם", נכתב בהודעת המשטרה. עם זאת, עד לרגע זה אף אחד מהמשטרה לא נפגש או התנצל בפניו של סלימאן, וגם עורכי דינו אומרים כי לא קיבלו כל מענה מהמשטרה.

ב-7 באוגוסט הגיש סלימאן תלונה במח"ש נגד חזן ועובדיה. תושבים בעיסאוויה סיפרו כי מאז פרסום המקרה לא ראו את השניים בשכונה, אך במשטרה לא השיבו האם הם ממשיכים בתפקידם כרגיל.

"לא קיבלתי טלפון מאף אחד, לא סופרים אותנו", אומר סלימאן. "כשהגשתי את התלונה חשבתי, אפילו ציינתי בתלונה שאני רוצה שמישהו יתנצל - למה עשו לי את זה. אבל אף אחד לא בא, לא התקשר ולא התנצל". לדבריו, גם ניסה לברר אתמול מה עם תלונתו ונאמר לו שהנושא עוד בטיפול.

עוד בוואלה!

כאן 11 מפסיקה לאלתר את הקשר עם יוצרי "מחוז ירושלים": "בגדו באמון הציבור"

לכתבה המלאה

המשטרה: "לא נתייחס עד להשלמת התחקיר"

לסלימאן, שבנו התעוור בעקבות פגיעת כדור ספוג שירה שוטר, אין הרבה ציפיות ממח"ש. בנו נפגע לפני כחמש שנים כשהיה בן 11, בעת הפגנה שהתקיימה בעיסאוויה. לדבריו רק התכוון לחצות את הכביש. הוא הוכר כנפגע פעולות אביה, אך התיק שלו נסגר וגם הערעור שהגיש נגד סגירת התיק נדחה.

"משרדינו פנה בכתב לפרקליטות, למשטרה ולמח"ש, וכפי הנראה לא נעשה דבר, למעט התנצלות רפויה שהועברה לתקשורת", אמר עו"ד אריה אביטן המייצג את סלימאן והוסיף כי "ככל שלא יינתן מענה ראוי הכולל פתיחת חקירה ומיצוי הדין נגד האחראים ופיצוי מוסכם למשפחה, תוגש תביעה כספית נגד הרשויות שתאלץ את המשטרה לחשוף את האחראים למחדל/לפשע שבוצע לאור הזרקורים. אנחנו מקווים שמישהו מהגורמים האמורים מעלה יתעשת לפני הגשת התובענה".

תושב עיסאוויה שבביתו הושתל נשק ע"י המשטרה לצורך צילום הסדרה "מחוז י-ם", הגיש 
תלונה למח"ש על פגיעה בפרטיותו ובשמו הטוב, שימוש בסמכות לרעה ובדיית ראיות. רוני כנפו
"אני רוצה שמישהו יתנצל - למה עשו לי את זה". סלימאן, שבביתו הושתל הנשק/רוני כנפו

במשטרה לא השיבו מדוע לא יצרו קשר עם סלימאן בעקבות המעשים ומסרו כי "בעקבות בדיקת הטענות שהועלו בנוגע לסדרה 'מחוז ירושלים', הוחלט במשטרה על ביצוע תחקיר לבחינת הנושא, לרבות התנהלות של המשטרה מול גורמי חברת ההפקה בשטח ובשלב עריכת התכנים. כפי שציינו בחודש שעבר, אנו מצרים על כל פגיעה שגרמה הסדרה למאן דהוא. מטבע הדברים, עד להשלמת התחקיר ובדיקת כלל הטענות לא נתייחס לגופם של אירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully