וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושב שבביתו הושתל נשק יתלונן למח"ש: "ההתנצלות לא עוזרת"

סאמר סולמאן, תושב עיסאוויה, אמר כי הוא דוחה את הודעת ההתנצלות של המשטרה ואף סיפר כי אנשיה אמרו עת הגעתם עם המצלמות לביתו כי הדבר נועד למנוע תלונות על גניבת רכוש. "מישהו צריך לקחת אחריות על מה שקרה שם", אמר עורך דינו

מתוך פרק 9 בסדרה "מחוז ירושלים", עריכה: עמית שמחה

סערת "מחוז ירושלים"

  • סאמר סולמאן, תושב עיסאוויה שבביתו הושתל נשק: "התנצלות המשטרה אינה עוזרת, הפכו אותי למשת"פ"
  • עורך דינו של סולמאן: נגיש תלונה למח"ש
  • סולמאן: ביקשו ממני "לפתור את זה בשקט"

סאמר סולמאן, תושב עיסאוויה שבביתו שתלה המשטרה נשק לצורך הסדרה "מחוז ירושלים", אמר הערב (שלישי) כי המשטרה לא דיברה איתו כלל ועד כה לא ידע על הודעת ההתנצלות שנשלחה לכלי התקשורת. "לא שמעתי על זה" אמר סלמאן. "התנצלות לא עוזרת לי עכשיו, אני רוצה לדעת איך חברת ההפקה שיתפה פעולה עם המשטרה, ואיך המשטרה עשתה את זה. שאלתי אותם כשבאו לחפש למה יש צלמים, ואמרו לי 'כדי שלא תטען שגנבנו לך רכוש'". כעת עורך הדין שמלווה את סולמאן, אריה אביטן, מבטיח כי מחר הוא ומרשו מתכוונים להגיע למחלקה לחקירת שוטרים להגיש תלונה.

סולמאן סיפר כי בשעות הבוקר שיחת טלפון ממספר חסוי, במהלכה הזדהה הדובר כאיש משטרה, וכי כדאי לו לפתור את הנושא בשקט. עם זאת, סייג ואמר כי הוא לא יודע במי מדובר. הוא שחזר כיצד גילה על כך שהוא מככב בסדרה. "מישהו אמר לאח שלי, וגם הבן שלי אמר לי שרואים בטלוויזיה ופתאום בכפר הסתכלו עלינו אחרת עכשיו", סיפר. "הם שואלים איך ערבי פלסטיני נתפס עם נשק צה"לי ולא נלקח לחקירה ולא נעצר. הפכו אותי בן יום למשת"פ ולסוחר נשק. התחילו להתייחס אלי כמשתף פעולה והייתי בלחץ".

מחוז ירושלים. צילום מסך
כלי הנשק שהושתל בבית בעיסאוויה/צילום מסך

בנו של סלמאן נפגע לפני כחמש שנים מירי שוטרים והתעוור. לאחרונה הוכר כנפגע פעולות איבה וערעור שהגיש בנושא נגד מח"ש עדיין נבחן. "אני חושב שיש קשר בין המקרים, אנחנו רוצים שהשוטרים ישלמו על מה שעשו לבן שלי. הילד שלי בן 15 עכשיו והוא עיוור לחלוטין".

עו"ד אביטן הוסיף כי ההתנצלות של המשטרה ו"כאן" שפורסמה "היא ממש לא מספקת את בני המשפחה. הם מצפים שמי שהוביל את המהלך וניהל את כל האירוע ייקח אחריות מרמת דרג השטח דרך הבכירים ביותר", אמר. "מישהו צריך לקחת אחריות על מה שקרה שם. זה דבר שהוא ייאמן במדינת חוק מתוקנת. ששוטרים נכנסים לבית בשעה 03:00 לפנות בוקר ומכניסים משפחה לאיזה סרט שמשמש אותם כפרופגנדה להלל את עצמם ומצד שני להציג את המשפחה כמי שמהווה סכנה לשלום הציבור . אסור שזה ייעצר בהתנצלות ומצפים שמישהו ייקח אחריות מלאה".

אביטן הוסיף כי בכוונתם גם לפנות בין היתר לממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, וכן להנהלת בתי המשפט, כדי לבדוק מדוע בכלל הוצא צו החיפוש בביתו ואם מדובר בנקמה על ההליך שהוא מנהל מול מח"ש. "יש המון שאלות ומאוד קשות", אמר והוסיף כי בשלב מאוחר יותר גם הוא צפוי להגיש תביעה.

עוד בוואלה!

ברזיל: סוחר הסמים שניסה להימלט תוך התחזות לבתו התאבד בתאו

לכתבה המלאה
צו חיפוש לנשק שהושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
צו החיפוש שהוצג לתושב עיסאוויה/צילום מסך

המקרה נחשף הבוקר ב"הארץ". בנובמבר האחרון, הגיעה לפנות בוקר המשטרה לערוך חיפוש בביתו אחר נשק. לאחר שהסתיים החיפוש, הודיעה לו המשטרה כי לא נמצא דבר וכי כנראה מדובר בטעות. גם בדו"ח החיפוש נכתב במפורש כי לא נמצא דבר. אך לאחר כמה חודשים, גילה להפתעתו בפרק בסדרה "מחוז ירושלים" שבביתו "נמצא" M-16. דמותו אמנם טושטשה בסדרה, אך מכריו זיהו אותו.

תושב השכונה, עומאר עטייה, מספר כי הוא בעצמו חשד בקרוב משפחתו סלמאן כשראה את הסדרה. "אני לא האמנתי לו", סיפר. "אמרתי איך יכול להיות שתפסו נשק. אני לא האמנתי לו והוא בן משפחה. אז הוא אומר לי שעכשיו 20 אלף חושבים שהוא משת"פ. סבל כל כך הרבה זמן. מה זה עוזר ההתנצלות? מישהו צריך לשלם את המחיר על השקרים שלו שעשו בשביל לעשות את עצמם גיבורים מול משפחה עם ילדים", אמר. "מה אם היו פוגעים בסלמאן בגלל שחושבים שהוא משתף פעולה? אם איש חוק עושה את המעשה הזה, איך אנשים ברחוב יקשיבו להם".

עטייה אף התייחס למבצע האכיפה והמעצרים שמנהלת המשטרה בשכונה זה חודשיים. "אנחנו כבר לא יודעים מה זה אמת ומה זה לא", אמר. "איך אני אאמין למשטרה כזו להכניס אותה כמשטרה קהילתית לבתי ספר, לבית שלי. איך אני אאמין להם. אולי מחר יפלילו את הבת שלי. האמון בעיסאוויה במשטרה נשבר. הרבה אנשים חפים מפשע הולכים לכלא בגללם".

נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
מתוך הסדרה מחוז ירושלים/צילום מסך

מתאגיד השידור 'כאן' נמסר בתגובה: "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם". ב'כאן' הוסיפו, "תגובת קודה אינה מספקת ואנו מחכים, עד מחר, לתשובת ההפקה לגבי השתלשלות האירוע והאחראים, או השותפים, לשתילת הנשק והצגתו כחלק מאירוע אמת".

מקודה תקשורת שהפיקה את הסדרה "מחוז ירושלים" נמסר: "קודה תקשורת מקפידה על מהימנות הפקותיה והדבר בא לידי ביטוי גם בדרך בה הופקה הסדרה 'מחוז ירושלים' שרוב מוחלט של המתועד בה מייצג במדויק את פעילות שוטרי ירושלים. שוטרים שמחרפים את נפשם במטרה לשמור על ביטחון תושבי העיר. לעיתים נדירות, לצורך שמירה על שיטות עבודה של המשטרה, או ביטחון המשתתפים בסדרה, משולבים גם קטעי אילוסטרציה, שמטרתם להמחיש לצופה אירועים יוצאי דופן בהם נתקל המחוז בעבודה השוטפת (והדבר אף מובהר במפורש בכיתוב מתאים בסוף כל פרק). במסגרת כך, במהלך צילום הפרק הרלוונטי המתעד פשיטה של המשטרה בעקבות מידע מודיעני ממוקד על חשש לשימוש בנשק חם, שולב גם צילום אילוסטרציה, הכולל מציאת נשק באופן דומה לזה אשר נמצא על ידי המשטרה במקרים דומים רבים ואחרים".

נוסף על כך, בקודה תקשורת הבהירו כי "כל הצילום בבית הרלוונטי נעשה תוך טשטוש מוחלט של הבית ודייריו כדי למנוע זיהוי מוחלט. הקטע המדובר צולם לפני חודשים רבים ושודר לפני מספר שבועות. כאמור, כל פרט מזהה טושטש כך שאפשר לתמוה על המועד שבו הועלו הטענות. בכל מקרה, אנחנו לוקחים אחריות ובודקים לעומק את נסיבות העניין כדי להפיק את הלקחים הן בהיבט האישי וגם בהיבט המערכתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully