וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל צילומים לטלוויזיה: שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב מזרח י-ם

במהלך צילומי הסדרה "מחוז ירושלים" נערך חיפוש בביתו של תושב עיסוואיה ונאמר לו כי לא נתפס דבר. אולם, בפרק ששודר כחצי שנה לאחר מכן הוצג רובה M-16 בביתו. עורך דינה של המשפחה: "מרשיי הפכו לעבריינים בעיניי הציבור". הפרק הוסר מהרשת אחרי חשיפת הסיפור ב"הארץ"

מתוך פרק 9 בסדרה "מחוז ירושלים", עריכה: עמית שמחה

שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב שכונת עיסאוויה בירושלים בשביל צילומי הסדרה "מחוז ירושלים" ששודרה ב"כאן". בחיפוש שנערך בנובמבר האחרון בביתו של סאמר סלימאן לא נמצא כל נשק, אולם בפרק מציגים השוטרים רובה M-16. סלימאן גילה כי החיפוש מתועד בסדרה אחרי שתושבים וקרובי משפחה פנו אליו. הסיפור נחשף הבוקר (שלישי) ב"הארץ", והפרק הוסר מהרשת.

בפנייה לקצינת התלונות במשטרה לפתוח בחקירת המקרה, מתאר סלימאן באמצעות עורך דינו את השתלשלות האירועים. לפי המתואר, לפנות בוקר הגיעו שוטרים עם צו חיפוש לביתו. לדבריו, שאל את השוטרים למה הם מצלמים, והם השיבו כי הדבר נעשה כדי למנוע תלונות שווא. תחילה הם חיפשו יחד איתו בדירתו ולאחר מכן ירדו לבדם לערוך חיפושים במחסן. לפי סלימאן, הוא ראה שוטר בילוש שהלך לרכב והביא למחסן רובה, אך לא סבר כי מדובר במשהו חשוד. לאחר מכן, יצאו השוטרים והודיעו לו כי לא נמצא דבר וכן כי מדובר בטעות. בדוח החיפוש שניתן לו נכתב במפורש כי "לא נתפס דבר".

מחוז ירושלים. צילום מסך
הנשק ש"נתפס" בדירה על פי הסדרה/צילום מסך
צו חיפוש לנשק שהושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
צו החיפוש/צילום מסך

אך כחצי שנה לאחר מכן, מספר סלימאן כי גילה שהוא מופיע בסדרה וכי במחסן ביתו שמתואר כ"מנהרות עזה" נמצא לכאורה נשק. אמנם הוא היה מטושטש אך תושבים זיהו אותו. בסדרה נאמר כי היה מעורב בסכסוך עם שכן וביצע ירי לא חוקי, וכי נמצא במחסן ביתו רובה M16. בפרק נשמע רכז המודיעין בתחנת שלם ארז חזן מתאר כיצד הכלב סימן "חור קטן בדפנות המנהרה". ואז קורא אחד השוטרים לקצין המודיעין אסף עובדיה "בוא בוא בוא", ומציג לו את הנשק שנמצא. "בואנה, זה נראה צה"לי", מוסיף אחד מהם.

לדברי עו"ד איתי מק, המייצג את המשפחה, "בן רגע מרשיי הפכו בעיניי הציבור לעבריינים ולמי שסוחרים ועושים שימוש בנשק לא חוקי. כמו כן, מאחר שלא ננקטו הליכים כלשהם נגדם, והם לא נחקרו או נעצרו, החלו טענות כלפיהם כי הם משתפים פעולה עם המשטרה ולכן קיבלו 'הגנה'".

עוד בוואלה!

עם אלופים ורמטכ"ל במיל': מפקדי העבר ייעצו ל"סדנת הניצחון" של כוכבי

לכתבה המלאה
נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
מתוך הפרק שהוסר מהרשת/צילום מסך
נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים/צילום מסך

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפרסום ב"הארץ": "הסדרה 'מחוז ירושלים' סיפקה לצופים הצצה על פעילות המשטרה המורכבת ברחבי הבירה, ובה טיפול בפשיעה על כל גווניה, טיפול בהפרות סדר אלימות, סיכול טרור, המאבק באמצעי הלחימה הלא חוקיים ועוד. הפקת הסדרה ועריכתה בוצעו על ידי חברת קודה, לרבות טשטוש פרטי המעורבים וזהותם כדי למנוע זיהויים כחוק. הפנייה התקבלה במשטרה, ומענה יימסר ישירות לפונה ולא באמצעות כלי התקשורת".

מ"כאן" נמסר בתגובה: "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully