וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: סוחר הסמים שניסה להימלט תוך התחזות לבתו התאבד בתאו

6.8.2019 / 17:04

האסיר קלאובינו דה סילבה, שנתפס כשהוא עם פאה ובגדי אישה אחרי ביקור של בתו בבית כלא בריו, שם קץ לחייו אחרי שתלה את עצמו עם סדין. ניסיון הבריחה שלו תפס כותרות ברחבי העולם

עריכה: ניר חן

האסיר הברזילאי שניסה לברוח מהכלא דרך התחזות לבתו נמצא מת בתאו - כך מסרו היום (שלישי) הרשויות בריו דה ז'נרו. קלאובינו דה סילבה, שהורשע בסחר בסמים, ככל הנראה תלה את עצמו בתאו. דה סילבה בן ה-42 ריצה עונש מאסר ממושך כשניסה לברוח מהכלא ביום שבת, תוך שהוא עוטה מסיכת פלסטיק מפחידה, חובש פאה ארוכה ולבוש בגדי נשים, כולל חזייה.

קלאובינו דה סילבה, המכונה "הנמוך", ניסה להימלט מהכלא שבחלק המערבי של ריו דה ז'נרו, כשהוא לבוש בבגדיה, אך גורמים בבית הסוהר אמרו כי הוא נחשף בשל הלחץ שבו היה שרוי. הוא תכנן ככל הנראה להשאיר את בתו בת ה-19 בתוך הכלא, והמשטרה חוקרת את מעורבותה בניסיון הבריחה הכושל מבית הכלא גריצ'יניו שהתרחש ביום שבת. הרשויות אמרו כי דה סילבה היה חלק מהנהגת "הפיקוד האדום", אחד מארגוני הפשיעה החזקים ביותר בברזיל השולט על סחר בסמים בחלקים גדולים של העיר.

מנהיג ארגון פשיעה שניסה להימלט מהכלא בריו, ברזיל, 3 באוגוסט 2019. AP
החגיגה הפכה למבוכה. דה סילבה אחרי שנתפס/AP

הסרטון שבו נראה דה סילבה מסיר באטיות את התחפושת הסוריאליסטית שלו תפסה את הכותרות ברחבי העולם, ושפכה אור על מערכת הכליאה האלימה והצפופה בברזיל, השלישית בגודלה בעולם. עם זאת, היום, קיבל הסיפור תפנית קשה בעלילה, כשדה סילבה נמצא מת בתאו באגף תחת שמירה מקסימלית בבית הכלא בנגו. "האסיר ככל הנראה תלה את עצמו עם סדין", מסרו רשויות בתי הסור בריו בהצהרה רשמית, שבה הוסיפו כי נפתחה חקירה בנושא.

מותו מהווה מבוכה לרשויות הכלא, אחרי שאלו חגגו את הצלחתן בסיכול תכנית הבריחה שלו. הוא הקורבן האחרון של בתי הכלא בברזיל, שהפכו לכאב ראש עבור הנשיא ז'איר בולסונארו, שהבטיח למגר את הפשיעה המשתוללת במדינה. בשבוע שעבר נהרגו 57 בני אדם במהומות בכלא בצפון המדינה, כשרק במאי מתו יותר מ-50 אסירים אחרים במהומות דומות שפרצו בכלא במדינת מחוז אחרת.

מנהיג ארגון פשיעה שניסה להימלט מהכלא בריו, ברזיל, 3 באוגוסט 2019. AP
מנהיג ארגון פשיעה שניסה להימלט מהכלא בריו, ברזיל, 3 באוגוסט 2019/AP
  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully