וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בעיסאוויה בעקבות מעצר תלמיד: הלימודים בשכונה הושבתו

זהו היום השני בו ועד ההורים בשכונה הורה שלא לשלוח את התלמידים למוסדות החינוך, במחאה על פעילות המשטרה המוגברת בשכונה, ובפרט בבתי הספר. "אנחנו על סף פיצוץ, הם הפרו הסכמים". המשטרה: "הנער יידה אבנים - ונמלט אל תוך בית הספר". אחה"צ צפויה להתקיים הפגנה בשכונה

עריכה: עמית שמחה

ועד ההורים בשכונת עיסאוויה בירושלים משבית היום (שלישי) את הלימודים, וילדי השכונה נשארו בבתיהם זה היום השני. בשכונה נערכים גם להפגנה בשעה 15:00, זאת במסגרת המחאה נגד המשך הפעילות המשטרתית בשכונה, ומעצר תלמיד בבית ספר ביום שבת.

גם אתמול רבים מילדי עיסאוויה נותרו בבתיהם בשל השביתה עליה הכריז ועד ההורים בכלל מוסדות החינוך בשכונה. ביומיים האחרונים נעצרו שניים מחברי הוועד, ובשכונה סבורים כי מדובר בניסיון ללחוץ עליהם לסגת מהשביתה. "הביטחון יותר חשוב מהלימודים", אמר אתמול אחד ממנהלי בתי הספר בשכונה, שמבין את החלטת ההורים להשאיר את ילדיהם בבתים עד למציאת פתרון.

בתחילת שנת הלימודים איימו ההורים להשבית את הלימודים מחשש שתלמידים ייפגעו בדרכם לבית הספר במהלך עימותים שפורצים בין צעירים לכוחות הביטחון. בעקבות פגישה משותפת של התושבים עם נציגים של המשטרה והעירייה, הוחלט כי הכוחות לא יפעלו סמוך למוסדות החינוך בזמן שהתלמידים מגיעים ויוצאים לבתיהם. עם זאת, לדברי התושבים המשטרה חזרה לאחרונה לפעול בקרבת בתי הספר בזמן הלימודים - כפי שאירע בשבת.

אחד מבתי הספר בעיסאוויה. רוני כנפו
"כולם נותרו בבית". אחד מבתי הספר בשכונה/רוני כנפו

מעצר התלמיד בן ה-16, שלפי המשטרה יידה אבנים ונמלט למוסד, הוביל לעימותים ליד בית הספר, ועורר סערה רבה בשכונה. הנער שוחרר אתמול למעצר בית. שלשום אמר אביו כי הוא חושש לו. "הוא לא נעצר לפני זה, הוא מפחד", סיפר.

בעקבות האירועים הודיע ועד ההורים על שביתה ללא הגבלת זמן בכל מוסדות החינוך בשכונה, ובכלל זה גני ילדים ובית ספר לחינוך מיוחד. זאת, לפי ההורים עד להבטחת ביטחון הילדים. בהודעה שפרסמו הם אף הדגישו כי השביתה היא אמצעי להגן על הילדים ולספק להם ביטחון. עוד האשימו ההורים כי פעילות הכוחות מזה חודשים בשכונה היא ענישה קולקטיבית. לפי ועד ההורים, התנהלות המשטרה "יוצרת סביבה לא בטוחה ללמידה, שלא לדבר על המצב הנפשי של התלמידים, המתח והפחד וחוסר הריכוז". אחד מחברי הוועד אמר כי חשש שיעצרו אותם, משום שבתחילת השנה עצרו כמה מהתושבים בחשד שאיימו על מנהלי בתי ספר על מנת להשבית האת הלימודים.

"לצערי כולם נותרו בבית", אומר תושב השכונה עומאר עטייה. "אני רוצה שהבן שלי ילך לבית ספר בביטחון, אבל לצערי אנשי הביטחון הם אלה שמזיקים לו, במקום לשמור עליו", אמר עטייה, אשר גם מתח ביקורת על הפעילות המשטרתית המוגברת בשכונה מזה כחצי שנה. "צריך לעצור את הדבר. שישה חודשים אנשים סובלים את הדבר הזה וזה לא נגמר. מבצע בעזה כבר היה נגמר, וקשה לאנשים בכפר, אנחנו על סף פיצוץ", אמר. לדבריו, מאז הוכרזה השביתה יצרו עמם קשר מהעירייה, אך בשכונה מצפים להבטחה מפורשת של המשטרה שלא לפעול באזור מוסדות החינוך בזמן הלימודים.

עוד בוואלה!

מדרכות שבורות, הזנחה ושוטרים במדים: הימים הרגישים של עיסאוויה

לכתבה המלאה

"כואב לי הלב על הילדים"

"עבדו כמה חודשים טוב במשטרה, וחזרו להיכנס לאזורי בית הספר", הסביר מוכתאר הכפר דרוויש דרוויש. "אנחנו רוצים לשמור על ביטחון הילדים וזה גם ביטחון המשטרה. ולא רוצים שתהיה התנגשות בין המשטרה לילדים. רק ביקשנו שבשעות 07:00-16:00 לא יפעלו באזורי בית הספר".

דרוויש, שנמצא בקשר עם גורמים בעירייה המנסים להביא לפתרון המשבר, ציין כי קיבל מסרים שבמשטרה מסכימים להתחייב לכך, ומקווה שכבר מחר יתחדשו הלימודים. בוועד הורים רוצים התחייבות בכתב, אך גם התושבים מבינים כי הסיכוי לכך נמוך. "צריך לשמור על שקט. הילדים לא צריכים להיות בכבישים. כואב לי הלב על הילדים. הם צריכים ללמוד ולהתקדם בחיים. לא מסכים שהשביתה תישאר וגם בוועד הורים לא רוצים שהוועד תמשיך. הם רק רוצים לשמור על ביטחון הילדים", הוסיף דרוויש.

אחד ממנהלי בית הספר בשכונה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אסור לשוטרים להיכנס ככה לבית הספר, זה לפי החוק. יש הרבה דרכים לעצור. הם יכולים למשל לפנות להנהלת בית הספר, אבל לא ככה. אני רוצה שהם לא יגיעו לבית הספר בזמן שיוצאים ובאים". ההורים דואגים לביטחון הילדים שלהם, הוא הסביר. "הם הפרו את ההסכמים. אנחנו והמורים בבית ספר לא אוהבים את זה שיש שביתה, אבל זה חשוב יותר מהלימודים. ולא נראה לי שקשה למלא את הדרישות של ועד ההורים. הם רק רוצים שבזמן הלימודים לא ייכנסו, שהילדים שלהם יחיו בביטחון ובטוב, ושהכל יתנהל כמו שצריך".

אחד מבתי הספר בעיסאוויה. רוני כנפו
"לא אוהבים את זה שיש שביתה, אבל זה חשוב יותר מהלימודים". אחד מבתי הספר בשכונה/רוני כנפו

מעיריית ירושלים נמסר כי העירייה "עומדת בקשר שוטף עם הורי השכונה כמו גם עם הצוותים החינוכיים, ופועלת להחזיר את הלימודים למסלולם התקין בהקדם האפשרי".

במשטרה מסרו בתגובה כי "החל מתחילת שנת הלימודים, נמנעה משטרת ישראל מלבצע פעילות מבצעית באזור מוסדות החינוך בדגש לשעות ההגעה ופיזור התלמידים". בנוגע למעצר בשבת נמסר כי "כוח משטרה שחלף במקום, הבחין בחשוד (כבן 16) תוך שהוא מיידה אבנים לעבר הכוח ונמלט אל תוך שטח בית הספר. השוטרים ניהלו אחריו מרדף רגלי קצר שהביא למעצרו כשבמקביל החלו תלמידים נוספים ליידות אבנים ולהשליך כיסאות לעבר השוטרים. משטרת ישראל רואה בחומרה כל מקרה של תקיפת שוטרים באבנים, בפרט על ידי תלמידים שאמורים להיות תחת פיקוח אנשי הצוות החינוכי שצריכים לגנות ולמנוע כל מעשה שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully