וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לבנט שריון בודד בליכוד, רק אם יהיו בחירות

6.11.2019 / 20:03

לוואלה! NEWS נודע כי שר החינוך לשעבר דחה את ההצעה שהועלתה על ידי ראש הממשלה להתברג ברשימת המפלגה. האפשרות, שהונחה במעמד ההצעה לכהן כשר וחבר בקבינט, באה במסגרת יחסיו הקרובים עם נתניהו. הסיבה לסירוב - ההצעה לא כללה נציגים נוספים בימין החדש והינה הצעה עתידית

אתר רשמי

הצעת נתניהו לבנט - עיקרי הפרטים:

  • ראש הממשלה הציע השבוע לבנט שריון בליכוד, בנוסף להצעתו להתמנות לשר וחבר בקבינט
  • הח"כ מהימין החדש דחה את ההצעה מאחר שהיא עתידית ואינה כוללת נציגים נוספים ממפלגתו
  • למרות הקרבה ביחסי נתניהו ובנט, בליכוד חוששים שיחבור לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע השבוע לח"כ נפתלי בנט, מראשי הימין החדש, שיריון בליכוד - כך נודע הערב (רביעי) לוואלה! NEWS. הצעת נתניהו באה במסגרת היחסים הקרובים ביניהם ובנוסף לשתי הצעות נוספות שעליהן פירט בנט בהודעה שפרסמה לשכתו בתקשורת מיד לאחר הפגישה עם נתניהו: תפקיד שר הרווחה או שר התפוצות וחברות בקבינט המדיני-ביטחוני. לוואלה! NEWS נודע כי בנט דחה גם את הצעת השיריון משתי סיבות: ההצעה כללה שיריון שלו בלבד, ללא איילת שקד או מי מאנשי המפלגה ובנוסף כי השיריון הוא לא מיידי אלא עתידי, בתנאי שיתקיימו בחירות.

דחיית ההצעה על ידי בנט אינה מעידה על יחסיו עם נתניהו, שנחשבים קרובים מאד מאז הבחירות האחרונות. בנט נפגש לעתים תכופות עם ראש הממשלה, ואף פרסם עליו פוסטים חיוביים ברשתות החברתיות. עם זאת, למרות שכעת דחה את ההצעה, ייתכן כי בנט במסגרת הימין החדש ישתף פעולה בצורה כזו או אחרת עם הליכוד אם יתקיימו בחירות שלישיות ולא תוקם ממשלה, ובשיחות ביניהם עלתה גם אפשרות של ריצה משותפת.

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
בשיחות עלתה אפשרות לריצה משותפת. נתניהו עם בנט בכנסת/ראובן קסטרו

ההצעה לבנט ניתנה ברקע היחסים הקרובים עם נתניהו אבל גם בשל חשש בליכוד מכך שהימין החדש יחבור לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן. בסביבת ראש הממשלה העלו בימים האחרונים את התרחיש שלפיו הימין החדש יחברו לממשלה עם כחול לבן, מפלגת העבודה, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו - שתהיה מורכבת מ-55 חברי כנסת לעומת 52 שיישארו בגוש הימין. ההצעה לבנט נועדה להבטיח שהימין החדש יישאר בגוש הימין, אך בנט סירב והדגיש את מחויבותו לגוש הימין. כמו כן, הוא הציע את סיועו בכל דרך להקמת ממשלת אחדות של נתניהו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

מוקדם יותר השבוע, באירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף בכנסת, בנט פנה לנתניהו וגנץ בבקשה שיקימו ממשלת אחדות. הוא אמר בנוכחותם כי "בשם כל הבית הזה, אני מפציר להתעלות מעל ענייני היומיום ולהקים ממשלת אחדות בישראל". אחרי הדברים, סינן נתניהו ליו"ר כחול לבן: "שמעת?", אך גנץ לא הגיב על כך. בנט ושקד פוטרו על ידי נתניהו מהממשלה אחרי סיבוב הבחירות הראשון לאחר שהימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. הפיטורים נעשו בהפתעה, ונתניהו אף לא עדכן אותם על כך מראש.

עוד בוואלה!

בנט: "הולכים לבחירות בסבירות גבוהה, הערבים יתחזקו משמעותית"

לכתבה המלאה
אילת שקד וניצן הורוביץ בועידת ישראל ללכידות חברתית, אווניו שדה"ת, 5 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
הצעת נתניהו כללה שריון של בנט בלבד - ללא מי מאנשי מפלגתו. שקד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully