וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "הולכים לבחירות בסבירות גבוהה, הערבים יתחזקו משמעותית"

6.11.2019 / 12:32

יו"ר הימין החדש הזהיר כי לפי המצב הפוליטי הנוכחי, המדינה בדרך למערכת בחירות שלישית ברציפות. הוא הביע חשש כי הימין יתרסק ויספוג מכה קשה. על יחסיו עם נתניהו אמר: "אנחנו לא חברים טובים"

עריכה: אסף דרורי

ברקע הפלונטר הפוליטי, ח"כ נפתלי בנט, מראשי הימין החדש, הזהיר הבוקר (רביעי) מפני הליכה לבחירות שלישיות. "אנחנו הולכים לבחירות בסבירות גבוהה", אמר. את הבחירות, לדבריו, אפשר למנוע רק במצב שבו "ליברמן ירד מהעץ". בנוסף הביע בנט חשש מכך שהימין יתרסק במקרה של סיבוב בחירות נוסף. החשש שעליו מדבר בנט, הוא שהערבים עשויים להתחזק משמעותית, ושגוש המרכז-שמאל ישיג יותר מ-61 מנדטים.

"יש פה אירוע מגה אסטרטגי", הוא הבהיר. "ערביי ישראל רואים את נציגיהם בכנסת מייצגים אותם בעניינים אזרחיים, הם מאד מתלהבים מזה ולכן אם יהיו בחירות, תהיה השתתפות יותר דרמטית שלהם בקלפי". לדבריו, "הם יכולים לזנק ל-16 או 17 מנדטים וזה משנה את כל המשוואה. גנץ יוכל להקים ממשלת כחול לבן, שמאל וערבים". בנט הדגיש בפודקאסט חדש שהשיק כי משום כך, "אנחנו צריכים להימנע מבחירות בכל מחיר".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"יש פה ברוך". בנט מזהיר מבחירות/ראובן קסטרו

את עיקר האשמה בכישלון להקים ממשלת אחדות עד כה, הטיל בנט על כחול לבן. הוא אמר כי "יש פה ברוך. כחול לבן רוצה שנתניהו ילך והם סימנו הרבה לאווים. לא לחרדים, לא לדתיים, לא לנתניהו. נכון לרגע זה ממש, יש סבירות יותר גבוהה שנלך לבחירות שלישיות מאשר שתקום ממשלה". בנט אמר את הדברים בפודקאסט חדש שהשיק.

במהלך הפודקסט הבהיר בנט כי "אנחנו לא חברים טובים ולא כלום". עם זאת, הוא ציין כי "אחרי הבחירות ניגשתי לנתניהו ואמרתי לו 'אני לשרותך'". בנט הסביר כי הוא סרב להצעה לכהן כשר וכחבר קבינט, היות ולא ראה "בתקופה כה קצרה אפשרות להשאיר שינוי מהותי בכהונה בתיקים הסטנדרטים בממשלה. אז בשביל מה?".

מעבר לדברים האלו, בנט הבהיר כי הוא תומך ביוזמתו של אריה דרעי לקיום מערכת בחירות ישירות על ראשות הממשלה. בנט ציין כי הוא "רואה בזה יתרון וחושב שלנתניהו יש יותר סיכוי לנצח בבחירות כאלה שגם יוציאו אותנו מהפלונטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully