וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הדיווחים על פשרות בנושא דת ומדינה - בליל של שטויות"

יו"ר ישראל ביתנו שלל את הפרסומים לפיהם הוא מתכנן לבצע פשרות בנושאי דת ומדינה וטען כי אין להם שום אחיזה ושום בסיס במציאות. דבריו באו ברקע דיווחים על פגישתו עם ח"כ שקד בנושא. בתוך כך, יו"ר כחול לבן גנץ התייחס לאפשרות של ממשלת אחדות: "אחדות היא לא בלוק"

צילום: חדשות 12, עריכה: אסף דרורי

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שלישי) כי הפרסומים לפיהם מפלגתו מתכננת פשרות בנושאי דת ומדינה הם "בליל של שטויות" מטעם עיתונאים בכלי תקשורת שונים. "אין לדיווחים האלו שום אחיזה במציאות ושום בסיס והם באחריותם של הכותבים והפרשנים בלבד", הבהיר ליברמן.

ברקע המבוי הסתום במגעים להרכבת ממשלה, אתמול דווח לראשונה בוואלה! NEWS כי ח"כ איילת שקד מהימין החדש, נפגשה בכנסת עם ליברמן. בימים האחרונים שקד משוחחת עם חלק מראשי המפלגות החרדיות בניסיון לבחון אפשרות שלהם להתגמש בנושאי דת ומדינה, בהם בסוגיית הגיוס. בין היתר שקד שוחחה אתמול גם עם השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס ועם סגן השר יעקב ליצמן מיהדות התורה.

ליברמן התייחס לכוונת הרמטכ"ל לוותר על רכישת צוללת נוספת:
 "מקווה שבגלל בעיית תזרים לא מקריבים אינטרסים אסטרטגיים". אתר רשמי
שום אחיזה במציאות ושום בסיס. ח"כ ליברמן במסיבת עיתונאים/אתר רשמי

ככל הנראה, שקד ניסתה לבחון עם ליברמן האם יש היתכנות לישיבה שלו בממשלה עם החרדים אם יתפשרו בנושאי דת ומדינה. ליברמן צפוי בימים הקרובים לערוך סבב התייעצויות עם אנשי מפלגתו בכנסת, ברשויות המקומיות ועוד על מנת לקבל החלטה סופית סביב הפלונטר הפוליטי. עם זאת, אתמול הצהיר יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני כי הוא "מודיע קבל עם ועדה - לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו. לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת".

ברקע הפרסום, העיר יו"ר ש"ס אריה דרעי לשקד בישיבת ראשי בלוק הימין-חרדים ואמר לה: "מבקש שלא תתני לציבור החרדי עצות בתקשורת". במהלך הישיבה הציע דרעי לחוקק חוק מהיר לבחירה ישירה לראשות ממשלה, כך שלא ייערכו בחירות חדשות לכנסת, אלא רק בחירות לראשות הממשלה. בתגובה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה מכניס אותי לחופה בלי לשאול אותי?"

עוד בוואלה!

חקירת אונס בת ה-7 בבנימין: שלושה חשודים עוכבו

לכתבה המלאה

"אחדות היא לא בלוק"

ברקע המגעים להקמת ממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן בני גנץ טען הבוקר כי "אחדות היא לא בלוק שבו כולם חושבים כאיש אחד ופועלים למען איש אחד". בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה הוסיף גנץ כי "אחדות מתקיימת כשכל הצדדים מניחים את האינטרסים האישיים בצד, ופועלים ביחד למען עתיד המדינה, למען עתיד כולנו".

"בבחירות האחרונות בחרו רוב אזרחי ישראל באחדות, בשעה שיש מי שעסוקים באינטרסים האישיים והמשפטיים שלהם", תקף גנץ את נתניהו. אני עושה הכול - מעל וגם מתחת לפני השטח על מנת לממש את הבחירה הזאת ולמנוע עוד מערכת בחירות שתשרת את הפילוג. בחירות שישרתו פילוג ויביאו עלינו עוד גל עכור של שנאה".

(עדכון ראשון: 10:01)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ נואם בועידת ישראל ללכידות חברתית, אווניו שדה"ת, 5 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"אחדות מתקיימת כשכל הצדדים מניחים את האינטרסים האישיים בצד". גנץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully