וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לבנט מינוי כשר בממשלה לצד חברות בקבינט - הוא סירב

ברקע החשש שהימין החדש יחבור לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, נפגש ראש הממשלה עם יו"ר הסיעה והציע לו מינוי מיידי כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני וכשר באחד המשרדים הפנויים שאינם ביטחון - רווחה או תפוצות. בנט השיב כי אין בכך צורך והדגיש את מחויבותו לגוש הימין

אתר רשמי

הפלונטר הפוליטי - עדכונים אחרונים:

  • נתניהו הציע לבנט להתמנות כשר וחבר בקבינט, בנט סירב
  • המינוי - לאחד המשרדים שאנים ביטחון, קרי רווחה או תפוצות
  • ההצעה הועלתה ברקע החשש שהימין החדש יחבור לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן
  • שקד נפגשה עם ליברמן; מנסה לפשר גם מול החרדים בדת ומדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט מינוי מיידי כשר וחברות בקבינט המדיני-ביטחוני, אך בנט סירב. ההצעה הועלתה במהלך פגישה בין השניים, שהתקיימה בתום ישיבת ראשי הסיעות בבלוק הימין-חרדים, והיא כללה את אחד מהתפקידים הפנויים שאינם ביטחון, קרי או משרדי רווחה או תפוצות. בנט השיב כי הוא אינו מעוניין בכך ואין בכך צורך.

ההצעה לבנט מגיעה ברקע חשש בליכוד מכך שהימין החדש יחבור לממשלת מיעוט בראשות כחול לבן. בסביבת ראש הממשלה העלו בימים האחרונים את התרחיש שלפיו הימין החדש יחברו לממשלה עם כחול לבן, מפלגת העבודה, המחנה הדמוקרטי וישראל ביתנו - שתהיה מורכבת מ-55 חברי כנסת לעומת 52 שיישארו בגוש הימין. ההצעה לבנט נועדה להבטיח שהימין החדש יישאר בגוש הימין, אך בנט סירב והדגיש את מחויבותו לגוש הימין. כמו כן, הוא הציע את סיועו בכל דרך להקמת ממשלת אחדות של נתניהו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ.

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

במקביל, בכחול לבן מתכוונים להמשיך ולנסות לסגור קווי יסוד והבנות עם השותפות הפוטנציאליות שאינן חברות בגוש הימין, למרות הקיפאון במגעים להגנת ממשלת אחדות. היום קיימו אנשי המו"מ של כחול לבן פגישה עם נציגי ישראל ביתנו ומחר הם ייפגשו עם נציגי מפלגת העבודה. טרם נקבעה פגישת מו"מ נוספת עם הליכוד. במהלך ישיבת ראשי בלוק הימין, שהתקיימה בלשכתו של נתניהו, עלה כי יש ניסיונות לדיבורים מצד כחול לבן עם הבלוק. בנט הגיב: "פנו אלינו, זרקתי אותם מכל המדרגות". דרעי הוסיף: "נכון, גם אני".

בישיבה, טען נתניהו בפגישה כי בכחול לבן דוחים את הצעות צוות המשא ומתן של הליכוד לפגישה נוספת. "אנחנו הסכמנו לוויתורים רבים", אמר. "ביקשתי לשמוע תשובות מגנץ ולא שמעתי תשובה לאף שאלה. צוות המו"מ שלנו מנסה כבר יומיים להיפגש עם צוות המו"מ של כחול לבן אבל כחול לבן דוחים אותם מיום ליום - ועד עכשיו לא נקבעה פגישה".

עם סיום הישיבה בלשכתו של נתניהו, נמסר בשם בלוק הימין כי "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות. כל ראשי הסיעות הבהירו שלא יצטרפו לממשלת מיעוט. ראשי הסיעות חוזרים על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: שקד נפגשה עם ליברמן; מנסה לפשר גם מול החרדים בדת ומדינה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבת ראשי בלוק הימין-חרדים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום, בנט פנה לנתניהו וגנץ לנתניהו וגנץ באירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף בכנסת ואמר: "בשם כל הבית הזה, אני מפציר להתעלות מעל ענייני היומיום ולהקים ממשלת אחדות בישראל". אחרי הדברים, סינן נתניהו ליו"ר כחול לבן: "שמעת?".

לוואלה! NEWS נודע כי ח"כ איילת שקד, ממפלגתו של בנט, נפגשה היום עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בימים האחרונים שקד משוחחת עם חלק מראשי המפלגות החרדיות בניסיון לבחון אפשרות שלהם להתגמש בנושאי דת ומדינה, בהם בסוגיית הגיוס. בין היתר שקד שוחחה היום גם עם השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס ועם סגן השר יעקב ליצמן מיהדות התורה.

ככל הנראה, שקד ניסתה לבחון עם ליברמן האם יש היתכנות לישיבה שלו בממשלה עם החרדים במידה ויתפשרו בסוגיות דת ומדינה. ליברמן צפוי בימים הקרובים לערוך סבב התייעצויות עם אנשי מפלגתו בכנסת, ברשויות המקומיות ועוד על מנת לקבל החלטה סופית סביב הפלונטר הפוליטי. עם זאת, אתמול הצהיר יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני כי הוא "מודיע קבל עם ועדה - לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו. לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת".

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully