וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט קרא להקים ממשלת אחדות, נתניהו סינן לגנץ: "שמעת?"

4.11.2019 / 15:52

ראש הממשלה רמז לאפשרות של ממשלת אחדות באירוע אזכרה לרב עובדיה של ש"ס, שבו השתתפו ראשי המפלגות ונציגי הסיעות. "שבת אחים ואחיות - משאלה של רבים בעם", אמר נתניהו. בנט קרא "להתעלות מעל ענייני היומיום ולהקים ממשלת אחדות"

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) ברמיזה לאפשרות של ממשלת אחדות באירוע של ש"ס לזכרו של הרב עובדיה יוסף בכנסת. "הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים ואחיות גם יחד במפגש הלא פוליטי הזה", אמר נתניהו. "זו משאלה של רבים בעם שבאה פה לידי ביטוי ואני חושב שהיא נכונה, ובזה תם הפרק הפוליטי".

באירוע, שבו השתתפו ראשי המפלגות ונציגי הסיעות, פנה ח"כ נפתלי בנט (הימין החדש) לנתניהו וגנץ בנוכחותם ואמר: "בשם כל הבית הזה, אני מפציר להתעלות מעל ענייני היומיום ולהקים ממשלת אחדות בישראל". אחרי הדברים, סינן נתניהו ליו"ר כחול לבן: "שמעת?". נתניהו נשאל בסוף האירוע בכנסת האם אנחנו לקראת בחירות שלישיות, והשיב: "מקווה מאד שלא וצריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזכרה לרב עובדיה בכנסת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמירותיו של נתניהו ביחס לאחדות מגיעות על רקע הניסיונות של כחול לבן להקים ממשלת אחדות מאז קבלת המנדט מנשיא המדינה ראובן ריבלין להקמת הממשלה. בין השאר נפגשו צוותי המפלגה בשבוע שעבר עם הליכוד, ואולם הפגישות הסתיימו ללא תוצאות. באותה פגישה אף השתתפו ראשי כחול לבן גנץ ויאיר לפיד. בתגובה תקפו בליכוד כי מדובר ב"פייק משא ומתן". ואלו בכחול לבן דרשו להפסיק עם הספינים.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אתמול את ראש הממשלה והאשים אותו כי הוא מוביל לסבב בחירות נוסף. "נתניהו מוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית והעם לא יסלח לו", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. בנוסף, הוא האשים כי גורמים במערכת הפוליטית "מנסים בכל דרך לטרפד הקמת ממשלה ובמקום להתמקד במהות מתעסקים בעניינים אישיים".

בפוסט שכתב אמר ח"כ ליברמן כי מפלגתו הגישה לליכוד מתווה להרכבת ממשלת אחדות, במסגרתו יו"ר הליכוד יכהן ראשון ברוטציה. לטענתו, הצעה זו נותרה ללא מענה. "המסקנה היחידה ממשיכת הזמן היא שנתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות נוספות. נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי מסיבות אישיות בלבד ולכן היה מוכן להקריב גם את יו"ר ועדת חוץ וביטחון וגם את העולים מחבר העמים לטובת הגוש", כתב ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully