וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקטלוניה אין מלך": אלפים הפגינו בברצלונה במחאה על ביקור משפחת המלוכה

5.11.2019 / 1:57

בעוד המלך פליפה, אשתו לטיסיה ושני ילדיהם כיבדו בנוכחותם טקס שנערך בעיר, שרפו מפגינים את תמונות המלך והשליכו צבע לעבר כוחות המשטרה שאבטחו את האירוע. "מדריד מתייחסת אלינו כאל קולוניה", אמר אחד המוחים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אלפי מפגינים יצאו אמש (שני) לרחובות ברצלונה, הכו בסירי מטבח ושרו "בקטלוניה אין מלך", במחאה על ביקור משפחת המלוכה הספרדית במחוז שבו התעוררה בשבועות האחרונים תנועת המחאה הבדלנית, השואפת לכונן בו מדינה עצמאית.

המלך פליפה, אשתו המלכה לטיסיה ושתי בנותיהם כיבדו בנוכחותם טקס פרסים שנערך בעיר ואובטח בכבדות על ידי המשטרה - שהקימה גדרות וחסמה לתנועה את אחת הדרכים המרכזיות בברצלונה. "בימינו לא יכול להיות כל מקום לאלימות, חוסר סובלנות או התעלמות מזכויותיהם וחירויותיהם של אחרים", אמר המלך פליפה ביחס לקטלוניה בנאומו בטקס.

הפגנות בעד עצמאות קטלוניה ונגד מלך ספרד, ברצלונה, 4 בנובמבר 2019. רויטרס
"מדריד מתייחסת אלינו כאל קולוניה". ההפגנות, אמש/רויטרס

כמה מפגינים שרפו את תמונותיו של המלך והשליכו צבע אל השוטרים. כשהם אוחזים בדגלי קטלוניה העצמאית, מפגינים אחרים זעקו על הנכנסים לטקס בדרכם למחסומי המשטרה, דחפו לפחות אחד וגרמו לכמה אחרים לשוב על עקבותיהם ולחפש כניסה אחרת.

דולורס אגילרה, בת 70, טענה כי עצם נוכחותו של המלך בברצלונה היא בגדר פרובוקציה. "יש לנו אסירים פוליטים בבית הכלא. לא נוכל לקבל זאת", אמרה. "נעשינו רפובליקנים כי מדריד מתייחסת אלינו כאל קולוניה", אמר בעלה אנטוני גונזלס, פנסיונר בן 68, אשר הגיע להפגנה עם משרוקית.

עוד בוואלה!

המחאה בקטלוניה מחריפה: חצי מיליון הפגינו בברצלונה, שוטרים נפצעו

לכתבה המלאה
הפגנות בעד עצמאות קטלוניה ונגד מלך ספרד, ברצלונה, 4 בנובמבר 2019. רויטרס
"יש לנו אסירים פוליטיים בבית הכלא. לא נוכל לקבל זאת". ההפגנות, אמש/רויטרס

המחאה במחוז התעוררה בעקבות החלטת בית המשפט העליון שדן תשעה ממנהיגי התנועה הבדלנית לעונשי מאסר של בין תשע ל-13 שנים בחודש שעבר, לאחר שהורשעו בהסתה בשל חלקם בקמפיין העצמאות הקטלוני ב-2017, שלא נשא פרי.

נושא העצמאות מפלג את תושבי קטלוניה. סקר שנערך בחודש יולי הראה כי 44% תומכים בפרישה מספרד, בעוד 48.3% התנגדו לכך. המשבר המחודש במחוז סיבך אפילו יותר את המערכת הפוליטית בספרד ברקע ההכנות לסבב בחירות רביעי בארבע שנים.

הפגנות בעד עצמאות קטלוניה ונגד מלך ספרד, ברצלונה, 4 בנובמבר 2019. רויטרס
"בקטלוניה אין מלך". ההפגנות, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully