וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום: ספרד הולכת לבחירות בפעם הרביעית בארבע שנים

18.9.2019 / 9:20

הסוציאליסטים נכשלו בהקמת ממשלה חדשה, והכלכלה הרביעית בגודלה באירופה תצא לקלפיות שוב ב-10 בנובמבר. ואולם, גם אחריהן לא צפוי רוב לאף אחת מהמפלגות כדי לשלוט לבדן

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ספרד תלך לבחירות בפעם הרביעית בתוך ארבע שנים, אחרי שהמפלגות השונות לא הצליחו לפרוץ את המבוי הסתום שנמשך חודשים ארוכים. עם זאת, לא ברור אם הבחירות החדשות, שיתקיימו ב-10 בנובמבר, יקלו על מי מהצדדים להקים ממשלה חדשה.

הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו נמצאת בלימבו פוליטי מאז שהסוציאליסטים הפכו למפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט אחרי הבחירות באפריל, אולם ללא מספיק מושבים כדי לשלוט לבדם. מנהיגי המפלגות השקיעו זמן רב יותר בהטלת האשמה אחד על השני מאשר בניהול משא ומתן, וגם שיחות והצעות של הרגע האחרון לא הביאו לפרצת דרך.


"אין רוב (בפרלמנט) המבטיח הקמה של ממשלה, מה שדוחף אותנו לבחירות חוזרות ב-10 בנובמבר", אמר מנהיג הסוציאליסטים וראש הממשלה פדרו סנצ'ס, שנותר בתפקיד בתקופת הביניים, אחרי שנפגש עם המלך פליפה במדריד. לפי הסקרים, הסוציאליסטים עשויים להגדיל את כוחם, אולם עדיין לא יהיו להם די מושבים בפרלמנט בן 350 המושבים כדי לשלוט לבדם.

על אף שהכלכלה טרם הושפעה משמעותית מהקיפאון הפוליטי, פרשנים כלכליים אומרים כי דחיות נוספות ביישום רפורמות בתחום התעסוקה והפנסיות עשויות להתחיל ולהשפיע.

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
באופוזיציה מטילים עליו אחריות. סנצ'ס, אתמול/רויטרס

הסוציאליסטים ומפלגת השמאל הקיצוני פודמוס ניסו במשך חמישה חודשים להגיע להסכם, אך נכשלו. מנהיג פודמוס, פבלו איגלסיאס, הטיל את האחריות על "השחצנות" של סנצ'ס ועל "סלידתו מחוקי הדמוקרטיה הפרלמנטרית הבסיסיים". המפלגה השמרנית ומפלגת סיודדנוס מהמרכז-ימין אמרו כי סנ'צס מעולם לא ניסה באמת להקים ממשלה.

עוד בוואלה!

מחוקקים בליווי שוטרים: הפרלמנט של ספרד התכנס מפולג מתמיד

לכתבה המלאה

כניסתן של פודמוס מהשמאל הקיצוני ווקס מהימין הקיצוני בשנים האחרונות שינו את המפה הפוליטית בספרד, שלפני כן נשלטה על ידי השמרנים והסוציאליסטים במשך כמה עשורים.

ספרד יצאה פעמיים לבחירות בדצמבר 2015 וביוני 2016 אחרי ששום מפלגה לא הצליחה להקים ממשלה. מאז 2015, אז נשלטה ספרד בידי מריאנו ראחוי השמרני, לא עברו רפורמות כלכליות משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully