וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים בליווי שוטרים: הפרלמנט של ספרד התכנס מפולג מתמיד

21.5.2019 / 13:38

בית המשפט העליון אישר לחמישה מנהיגים קטלאנים העומדים לדין להשתתף בדיון הפתיחה, אך הם יחזרו לכלא אחריו. אל בית הנבחרים נכנסו גם לראשונה מאז עידן פרנקו חברי ימין קיצוני, והשיחות על הרכבת ממשלה סוציאליסטית חדשה יחלו רק לאחר הבחירות לפרלמנט האירופי בראשון

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הפרלמנט המפולג של ספרד התכנס היום (שלישי) לראשונה, כולל חמישה מחוקקים קטלאנים ששוחררו מהכלא לרגל המאורע כשהם מלווים על ידי שוטרים. ארבעה מהם, שעומדים לדין על משאל העם על עצמאות החבל ב-2017, נבחרו לבית הנבחרים ואחד לסנאט. בית המשפט העליון של ספרד אישר להם להשתתף בדיוני הפתיחה במדריד, אולם הם צפויים להיות מורחקים מדיונים עתידיים בוועדות הפרלמנטריות השונות, שחבריהן ייבחרו בהמשך היום.

חמשת המחוקקים הם ג'וזפ רול, אוריול חונקראס, ג'ורדי סנצ'ס, ג'ורדי טורול והסנאטור ראול רומבה. חונקראס, לשעבר סגן נשיא חבל קטלוניה, תועד מברך לשלום את מנהיג מפלגת השמאל הקיצוני פודמוס פבלו איגלסיאס.

בנוסף לכך, לראשונה מאז מותו של הגנרל פרנסיסקו פרנקו ב-1975, נכנסו לפרלמנט גם חברי מפלגת ימין קיצוני. 24 מחוקקים ייצגו את מפלגת "ווקס", שנכנסה לראשונה לפרלמנט בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר. אלו הסתיימו בניצחון של הסוציאליסטים בהנהגת ראש הממשלה פדרו סנצ'ס, אך הוא יזדקק למפלגות נוספות כדי להקים קואליציה.

המשא ומתן על הרכב הממשלה העתידית יתחיל רק אחרי הבחירות לפרלמנט האירופי, שיתקיימו בספרד ביום ראשון.

עוד באותו הנושא:
17 שנים במחתרת הגיעו לסיומן: מנהיג הבאסקים נתפס בהרי האלפים
שאלה של זהות: המשבר בקטלוניה פילג את ספרד, והחיה את הימין הקיצוני

המחוקקים הקטלאנים ג'ורדי סנצ'ס ואוריול חונקראס מגיעים לדיון הפתיחה של הפרלמנט של ספרד, 21 במאי 2019. רויטרס
שניים מחמשת המחוקקים הקטלאנים הכלואים שהגיעו לפרלמנט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully