וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים וניקוב צמיגים: שתי תקריות נגד כוחות הביטחון ליד יצהר ובת עין

טיולית ובה לוחמי מג"ב שנסעה למאחז הבלתי חוקי קומי אורי שהוכרז כשטח צבאי סגור, נרגמה באבנים בכניסה ליישוב ללא נזק או נפגעים. בתקרית אלימה נוספת בגוש עציון מתנחלים חשודים שזרקו אבנים לעבר ג'יפ משטרתי וניקבו את צמיגיו בתגובה לפינוי מבנה בלתי חוקי

עורך:שאול אדם

טיולית ובה לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל נרגמה הערב (שני) באבנים בכניסה להתנחלות יצהר. הלוחמים נסעו למקום כדי להחליף את הכוחות שאוכפים צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי קומי אורי. לטיולית לא נגרם נזק ואין נפגעים באירוע.

הלוחמים שהחלו בסריקות איתרו אבנים שככל הנראה הוכנו מראש על ידי החשודים שנראו נמלטים מהמקום וטרם נתפסו. ממג"ב נמסר כי "במערכת הביטחון רואים בכך ניסיון נוסף של פורעי חוק לפגוע בפעילות כוחות הביטחון לאכיפת צו שטח צבאי סגור. האלימות המופנית כלפי הלוחמים לא תפגע בנחישותם לבצע את המשימה שהוטלה עליהם לאכיפת החוק ולשמירה על הסדר במקום".

אבנים שככל הנראה הוכנו מראש על ידי החשודים שרגמו באבנים טיולית של לוחמי מג"ב בכניסה ליישוב יצהר. 04 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
האבנים שהושלכו לעבר הטיולית, הערב/דוברות משטרת ישראל

התקרית האלימה מצטרפת למקרה נוספת של אלימות נגד כוחות הביטחון שהתרחש מוקדם יותר בגוש עציון. במהלך פעילות מבצעית של כוחות הביטחון שהחלה מאז אמש סמוך ליישוב בית עין הושלכו אבנים לעבר רכב משטרתי מסוג ג'יפ קרקל וניקבו צמיגי הרכב. על פי החשד מדובר במתנחלים, אחרי שאתמול פונה שם מבנה לא חוקי.

השוטרים שהבחינו בחשודים החלו לבצע מרדף אחר מיידי האבנים, בעוד מספר חשודים רעולי פנים התקדמו לעבר הרכב המשטרתי, ניקבו את צמיגיו ונמלטו מהמקום. טרם נתפסו חשודים במעשים. מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול להגנה על אזרחי ותושבי המקום שמירה על הסדר ושגרת החיים ויפעלו לאיתור מפרי החוק הבאתם ומיצוי הדין עימם".

עוד בוואלה!

ארה"ב: ה-FBI עצר פעיל ימין קיצוני שתכנן פיגוע בבית כנסת בקולורדו

לכתבה המלאה
פעילי ימין רעולי פנים מתעמתים עם פלסטינים ליד יצהר, 2013. AP
פעילי ימין קיצוני ביצהר, 2013/AP

בתקופה האחרונה נרשמו כמה תקריות אלימות של גורמי ימין קיצוני כלפי כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון, כמו גם כלפי פלסטינים. בשבת האחרונה יודו אבנים לעבר רכב של משמר הגבול בכניסה ליצהר. בתקרית לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, והלוחמים במקום פתחו בסריקות אחר חשודים. ממג"ב נמסר כי "במערכת הביטחון מגנים כל ניסיון לפגוע בלוחמים שפועלים בגזרת יצהר באכיפת צו שטח צבאי סגור ובהגנה על חייהם של תושבי המקום".

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS על המתרחש בשטח בחודשי ספטמבר-אוקטובר השנה (לא כולל סופו של החודש שעבר), עולה כי 36 מקרי פשיעה לאומנית אירעו בפרק הזמן הקצר הזה - בממוצע אחת ליומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully