וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ה-FBI עצר פעיל ימין קיצוני שתכנן פיגוע בבית כנסת בקולורדו

פעיל התומך בעליונות הגזע הלבן נעצר בחשד שתכנן להרעיל את המים בבית כנסת בקולורדו ולבצע בו פיגוע באמצעות חומרי נפץ. הוא אמר לעובדת בזהות בדויה של הבולשת הפדרלית כי הוא נהג להשתייך לקו קלוקס קלאן. למשתמשת נוספת כתב: "הלוואי שהשואה באמת הייתה מתרחשת"

צילום: מתוך ה-FB של Lakewood Scoop, עריכה: תומר לוי

פעיל התומך בעליונות הגזע הלבן, ריצ'ארד הולצר, נעצר בחשד שתכנן פיגוע בבית הכנסת "עמנואל" בפואבלו שבדרום-מערב ארצות הברית - כך עולה ממסמכים משפטיים שנחשפו היום (שני). על פי המסמכים, הולצר, בן 27, מואשם על ידי בית המשפט הפדרלי בטרור פנימי בעקבות תכנון הפיגוע והפצת השקפותיו הימניות הקיצוניות ועידוד מעשי אלימות.

הולצר לכאורה פגש ביום שישי סוכנת של ה-FBI שהייתה בזהות בדויה במוטל, כשבידיו חומרי נפץ, כשהוא מתכנן להשתמש בהם כדי לפוצץ בית כנסת. כמו כן, על פי התצהיר שהוגש לבית המשפט המחוזי בקולורדו, הוא איים להרעיל את המים של בית הכנסת ולהרוג את מתפלליו.

על פי התצהיר, כשהסוכנת של הבולשת הפדרלית העלתה של האפשרות שמישהו עלול להיות בתוך הבניין כשהוא ישתמש בפצצה, אמר הולצר שהוא לא חושב שיש שם מישהו, אבל אם יהיו, לא יהיה לו אכפת מפני שהם יהודים.

ריצ'רד הולצר החשוד בתכנון פיגוע בבית כנסת בקולורדו בארצות הברית. 05 בנובמבר 2019.. אתר רשמי
הולצר החשוד שהודה כי רצה להטמין פצצה בבית הכנסת בקולורדו/אתר רשמי

הסוכנת יצרה קשר עם הולצר באמצעות הפייסבוק ב-28 בספטמבר. הוא שלח לה לצבי קרס וצלבים נוספים, ואמר לה שהוא נהג להשתייך בעבר לארגון ה"קו קלוקס קלאן" ושכעת הוא גלוח ראש. עוד הוא אמר לסוכנת שהוא שילם לבחור מקסיקני, שכינויו "היטלר המקסיקני", כדי "להרעיל את בית הכנסת המקומי", ולהחדיר רעל מסוג ארסנן לצינורות המים שלו ב-31 באוקטובר.

למשמשת נוספת בפייסבוק הוא אמר: "הלוואי שהשואה באמת הייתה מתרחשת... הם צריכים למות". עד לסוף חודש אוקטובר, הוא אמר לסוכנת שהוא מתכונן למלחמת גזעים קדושה, ותכנן לבדוק את בית הכנסת "עמנואל". הוא שלח סרטונים מבית הכנסת ואמר שהוא הולך להרעיל אותו פעם נוספת, ייתכן ששוב באמצעות ארסן. ה-FBI והתובע הכללי של ארצות הברית יקיימו מסיבת עיתונאים בנושא.

עוד בוואלה!

מאז הטבח בפיטסבורג: גל תקריות אנטישמיות נגד יהודים בארה"ב

לכתבה המלאה
אנשי ה-KKK קו קלוקס קלאן. AP
אנשי ה-KKK/AP

ארגון הזכויות "הליגה נגד השמצה", הארגון היהודי-אמריקני המוביל במאבק נגד האנטישמיות, פרסם בחודש שעבר דוח שמציג גל תקריות אנטישמיות בארצות הברית. מאז הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, כשחמוש ירה למוות ב-11 מתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" ב-27 באוקטובר אשתקד, לפחות 12 פעילי עליונות לבנה נעצרו בחשד שביצעו או תכננו מתקפות נגד יהודים. עוד עולה מהדוח כי אירעו לפחות 50 תקריות בהן אנשי ימין קיצוני הסבו נזק לרכוש של מוסדות יהודיים. על פי הארגון נספרו 780 אירועים אנטישמיים בחצי שנה הראשונה של 2019, בהשוואה ל-785 באותה התקופה ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully