וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: אנחנו מייצרים 5 ק"ג של אורניום מועשר מדי יום

יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן אמר כי טהראן השיקה 30 צנטריפוגות מתקדמות, כחלק מצמצום מחויבויותיה להסכם הגרעין. בבירה צעדו אלפים לציון 40 שנה להשתלטות על השגרירות של ארה"ב, וצעקו "מוות לאמריקה"

עריכה: שאול אדם

איראן הודיעה היום (שני) כי היא מייצרת חמישה ק"ג של אורניום מועשר מדי יום, כחלק מהמשך צמצום מחויבויותיה להסכם הגרעין. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, אמר היום כי טהראן השקיה גם 30 צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6.

הוא אמר לטלוויזיה הממלכתית כי המהלך יראה את "יכולותיה ואת נחישותה" של איראן, הנתונה לסנקציות אמריקניות מאז החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין בשנה שעברה. בתגובה, צמצמה הרפובליקה האסלאמית את מחויבויותיה להסכם שנחתם עם המעצמות ב-2015. היא מאשימה את יתר המדינות החתומות בכך שהיא לא פיצתה אותה על הסנקציות האמריקניות, והיא הזהירה שהיא תנקוט צעדים נוספים במהלך החודש הקרוב.

ציון 40 שנה להשתלטות האיראנית על השגרירות האמריקנית בטהרן 4 בנובמבר 2019. רויטרס
"ארה"ב היא כמו עקרב". הצעדה בטהראן, היום/רויטרס

ההודעה של יו"ר הסוכנות מגיעה ביום השנה ה-40 להשתלטות על השגרירות האמריקנית בטהראן, כשאלפים צעדו בסמוך למתחם וצעקו "מוות לאמריקה". בטלוויזיה הממלכתית נראו המונים מצטופפים ברחובות הסמוכים לשגרירות, שכונתה "קן מרגלים" אחרי המהפכה האסלאמית ב-1979.

ההשתלטות של סטודנטים אסלאמיסטיים על השגרירות התרחשה כמה חודשים אחרי נפילת משטרו של השאה הפרו-אמריקני, ו-52 אזרחים אמריקנים הוחזקו בשבי במשך 444 ימים. מאז הפכו המדינות לאויבות מושבעות.

"המאבק שלנו עם אמריקה הוא על עצמאות שלנו, על לא להיכנע לבריונות, על הערכים שלנו, על האמונות ועל הדת שלנו", אמר מפקד צבא איראן, גנרל עבד אל-רחים מוסאווי בנאום שנשא מחוץ למבנה השגרירות. "הם ימשיכו עם העוינות שלהם, כמו המשל על העקרב שבטבעו עוקץ ואינו יכול להיעצר עד שהוא יימחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully