וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי שב על איסור השיחות עם ארה"ב: "הייתה תמיד עוינת לאיראן"

3.11.2019 / 17:25

בצל ציון יום השנה ה-40 להשתלטות על השגרירות האמריקנית בטהראן, דחה המנהיג העליון את האפשרות למו"מ חדש עמה על תכנית הגרעין. "היא לא השתנה בעשורים שחלפו מאז, היא ממשיכה באותה התנהגות תוקפנית ומרושעת"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שב היום (ראשון) על איסורו לקיים שיחות עם ארצות הברית. "דרך אחת למנוע את החדירה הפוליטית של אמריקה היא לאסור על קיום שיחות עם אמריקה", אמר חמינאי שצוטט על ידי הטלוויזיה הממלכתית, יום לפני ציון יום השנה ה-40 להשתלטות על שגרירות ארצות הברית בטהראן. הוא אמר כי לא ניתן לפייס בין שתי המדינות, שהפכו מאז המהפכה האסלאמית לאויבות.

היחסים בין וושינגטון לטהראן נקלעו למשבר פעם נוספת, אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש בשנה שעברה מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. הוא הטיל מחדש את הסנקציות שהוסרו על המשטר בתמורה לצמצום תכנית הגרעין שלה, ובתגובה הוא זנח חלקים משמעותיים מהתחייבויותיו.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי במהלך מפגש עם סטודנטים מאוניברסיטת טהראן 3 בנובמבר, 2019. רויטרס
מתנה את חידוש השיחות בהסרת הסנקציות. חמינאי, היום/רויטרס

הממשל האמריקני אמר כי הסנקציות נועדו לאלץ את איראן לפתוח במשא ומתן על הסכם חדש, אולם חמינאי הבהיר לא אחת בחודשים האחרונים כי לא יהיו שום שיחות עד שארצות הברית לא תשוב להסכם הגרעין ותסיר את כל הסנקציות.

"ארצות הברית לא השתנה בעשורים שחלפו מאז, היא ממשיכה באותה התנהגות תוקפנית ומרושעת ובדיקטטורות הבינלאומיות", אמר חמינאי. "אמריקה תמיד הייתה עוינת כלפי איראן".

ההשתלטות על השגרירות האמריקנית ב-4 בנובמבר 1979 הגיעה חודשים אחרי הפלת משטר השאה, ומדי שנה היא מצוינת בקריאות "מוות לאמריקה" ברחבי איראן. איראן החזיקה במשך 444 ימים ב-52 בני ערובה אמריקנים בתוך השגרירות, שאותה כינתה "קן של מרגלים".

עוד בוואלה!

הדאגה של איראן מההפגנות בלבנון ובעיראק עלולה להיגמר בדם

לכתבה המלאה
אדם דורך על דגל ארה"ב בטהראן, איראן, 2 בנובמבר 2019.. רויטרס
אדם דורך על דגל ארה"ב בטהראן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully