וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: איראן הציבה טילים בתימן במטרה לפגוע בישראל משם

28.10.2019 / 17:27

ראש הממשלה הזהיר בפגישה עם שר האוצר האמריקני כי איראן "שולחת את זרועותיה לכל מקום במזרח התיכון", ומפתחת נשק שיוכל לפגוע בכל מטרה בדיוק של 5-10 מטרים. "הם רוצים להציב את הטילים בעיראק ובסוריה ולהפוך את הארסנל בלבנון לחימוש מונחה מדויק"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר היום (שני) כי איראן הציבה טילים מדויקים בתימן במטרה לפגוע בישראל משם. בפגישה עם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין, שנערכה בלשכתו בירושלים, אמר נתניהו כי "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 5-10 מטרים. הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130 אלף רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדויק". הוא הוסיף כי באיראן "שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

נתניהו בירך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואת הכוחות המזוינים האמריקניים על "הפעולה המוצלחת" לחיסולו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי. "טוב שהרוצח הזה קיבל את מה שמגיע לו. אנו נמצאים עדיין בעיצומו של מאבק נגד הטרור, נגד הסונים הקיצוניים בהובלת דאעש, אך גם נגד השיעים הקיצוניים בהובלת איראן ששולחת את זרועותיה לכל מקום במזרח התיכון", אמר נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין, במהלך נאומם בלשכת רה"מ, ירושלים 28 באוקטובר 2019. עמוס בן גרשום/לע"מ, אתר רשמי
נתניהו עם מנוצ'ין, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה הוסיף כי "אנו רואים את איראן כאיום הגדול ביותר לשלום, ליציבות, ולביטחון שלנו ושל רבים אחרים. הם ירו לתוך ערב הסעודית, הם הפריעו לנתיבים ימיים בין-לאומיים, הם תקפו והרגו אמריקנים בעשר השנים האחרונות באפגניסטן ובמקומות אחרים". לדבריו, "אין זה אומר שאין איומים אחרים. גם הם קיימים. המזרח התיכון שופע בכל מיני דברים ביניהם מדינות וקבוצות שמייצאות טרוריסטים".

"למרות ההצלחה האדירה אתמול והפעולה נגד מנהיג דאעש, עדיין מוטל עלינו מאמץ כביר במאבק נגד כוחות טרור אחרים ונגד מדינת הטרור - איראן", הוסיף נתניהו.

עוד בוואלה!

גנץ: לא הייתה התקדמות בפגישה עם רה"מ; לפיד: נתניהו רוצה בחירות

לכתבה המלאה
טיל קרקע-אוויר מדגם סאיאד 2 משוגר בתרגיל של צבא איראן, 5 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
טיל קרקע-אוויר משוגר בתרגיל של צבא איראן/AP, אי-פי

בפגישה עם מנוצ'ין השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה אבי שמחון ובכירים נוספים. מוקדם יותר, נפגש נתניהו גם עם השליח המיוחד של טראמפ, ג'ארד קושנר, יחד עם השליח האמריקני המיוחד לנושאי איראן בריאן הוק ויועצו של קושנר אבי ברקוביץ. גם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, נועד עם קושנר לראשונה.

לאחר קבלת המנדט מהנשיא ריבלין, גנץ נפגש עם נתניהו בלשכתו של ראש הממשלה בקריה, ככל הנראה כדי שהשניים יוכלו לשוחח גם על הנושאים הביטחוניים שמרחפים ברקע המגעים להקמת הממשלה. הבוקר אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות. לכן החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה זו לא שאלה פוליטית, אלא שאלה לאומית וביטחונית ראשונה במעלה. אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון. המזרח התיכון שוב עובר טלטלה. לבנון, עיראק, וסוריה סוערות, ואיראן שולטת בכל המרחבים האלה. הכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך אל מול כל התופעות הללו, זה מחייב החלטות קשות מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, לשכת רה"מ, ירושלים 28 באוקטובר 2019. עמוס בן גרשום/לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בפגישה עם קושנר, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע"מ

נתניהו חזר על אזהרותיו בכנס חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית במרכז בגין בירושלים, ואמר כי "איראן משתמשת בסוריה, תימן ולבנון וזאת סכנה גדולה". לדבריו, זאת הסיבה שיש צורך בממשלת אחדות לאומית. "זה מה שמדינת ישראל צריכה, זה שעם ישראל צריך וזה מה שכולנו צריכים היום", אמר נתניהו, שהוסיף: "הייתה לי שיחה טובה עם גנץ. אין סיבה אמיתית שבגללה אי אפשר להקים ממשלה. הסיבה שאי אפשר להקים אותה היא אותה הסיבה לכך שזה לא נעשה לפני חודשים - לפיד".

(עדכון ראשון: 16:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully