וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: תקיפת מתקני הנפט בסעודיה הייתה מסר אזהרה מהמורדים בתימן

18.9.2019 / 11:47

נשיא איראן אמר כי החות'ים הגיבו על הפצצות בתי הספר, השווקים ובתי החולים של הקואליציה הסעודית. בטהראן מכחישים כי המתקפה יצאה משטחם חרף טענותיהם של גורמים אמריקניים. "מי התחיל במלחמה? סעודיה, אמריקה והמשטר הציוני"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי טהראן לא רוצה מלחמה באזור, והאשים את ארצות הברית ואת הקואליציה הערבית בהנהגת ערב הסעודית בפתיחת המלחמה בתימן. הוא טען שוב כי המורדים החות'ים בתימן הם האחראים למתקפה על מתקני הנפט בערב הסעודית, שאותה כינה "אזהרה" לקואליציה הסעודית. טהראן מכחישה כי היא אחראית לתקיפה שטלטלה את שווקי הנפט העולמיים, חרף טענותיהם של גורמים אמריקניים.

"מי התחיל במלחמה? לא התימנים. היו אלו ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, אמריקה, כמה מדינות אירופיות והמשטר הציוני פתחו במלחמה באזור", אמר רוחאני בסרטון שפורסם על ידי כלי התקשורת באיראן. לדבריו, החות'ים השיעים, שמכחישים שהם מקבלים נשק איראני, תקפו את מתקני הנפט בתגובה להפצצת בתי חולים בתי ספר ושווקים בתימן.

מוקדם יותר היום הודיעה ערב הסעודית כי היא תצטרף לקואליציה הימית של ארצות הברית במפרץ הפרסי בעקבות המתקפה ושורת התקריות במפרץ הפרסי.

טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים, תימן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
המורדים קיבלו אחריות על המתקפה. טילים וכלי טיס של החות'ים/רויטרס

המתקפה הפחיתה את הסיכויים לפריצת דרך דיפלומטית בין איראן לבין ארצות הברית, שהמתיחות בין עולה בהדרגה מאז הפרישה מהסכם הגרעין אשתקד. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא שולל להיפגש עם רוחאני בשולי עצרת האו"ם בהמשך החודש, על אף שטהראן הבהירה כי פגישה כזו לא תצא לדרך. יתרה מכך, לפי סוכנות הידיעות אירנ"א, ייתכן שהוא יבטל את הגעתו אם ארצות הברית לא תנפיק אשרות כניסה לו ולשר החוץ מוחמד ג'וואד זריף בשעות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully