וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים החות'ים בתימן: "שבינו אלפי לוחמים מהקואליציה הסעודית"

29.9.2019 / 23:15

הכוחות השיעיים הנתמכים בידי איראן אמרו כי הם הביסו שלוש חטיבות אויב באזור הגבול, וכי מאות כלי רכב נלקחו שלל. הקואליציה הסעודית טרם הגיבה להצהרות, שמגיעות אחרי הפגיעה במתקני הנפט ועל רקע המתיחות עם טהראן

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים בידי איראן, פרסמו היום (ראשון) תיעוד ממה שהם תיארו כמתקפה גדולה בגבול עם ערב הסעודית, שבה לטענתם נשבו אלפי לוחמים מכוחות הקואליציה הסעודית. ריאד, המובילה את המאבק במורדים השיעים, טרם הגיבה להכרזותיהם משתי היממות האחרונות.

גם ברויטרס הבהירו כי הם לא יכולים לאמת את טענותיהם של החות'ים, ששידרו בערוץ הטלוויזיה שלהם אל-מוסירה תמונות של כלי רכב משוריינים שרופים ועשרות לוחמים שנכנעו. שניים מהם, שדיברו למצלמה, אמרו שהם מערב הסעודית.

הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, אמר כי המתקפה שהתרחשה באזור נג'ראן 72 שעות קודם לכן הסתיימה בתבוסתן של "שלוש חטיבות אויב", ושבין אלפי השבויים משורות האויב היו גם קצינים וחיילים סעודים, ומאות כלי רכב משוריינים. הוא לא ציין את היום שבו צולם התיעוד.

כלי נשק שהחרימו המורדים החות'ים במתקפה בגבול בין תימן לבין ערב הסעודית, ספטמבר 2019. אתר רשמי
כלי נשק שנתפסו כשלל במהלך המתקפה של החות'ים/אתר רשמי

כוחות ממשלת תימן, הנתמכים בתקיפות אוויריות של הקואליציה הסעודית, נלחמו בחודשים האחרונים בכוחות החות'יים באזור קטיף שבמחוז סעדה הסמוך לגבול עם ערב הסעודית. גורמים מקומיים אמרו כי המורדים השיעים לקחו בשבי עשרות חיילים תימנים של כוחות הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

בדצמבר האחרון נחתם בין הצדדים הסכם לחילופי שבויים בתיווך האו"ם, שבמסגרתו נכללו כ-7,000 עצורים מכל צד, אולם הוא טרם יושם בשטח.

ההצהרה של החות'ים מגיעה בזמן המתיחות האזורית הגבוהה אחרי מתקפת המל"טים וטילי השיוט על מתקני הנפט הסעודיים מוקדם יותר החודש. המורדים, השולטים על הבירה צנעא ועל מרבית המרכזים העירוניים במדינה, קיבלו אחריות, אך ערב הסעודית, ארצות הברית וכמה מדינות באירופה האשימו את איראן. טהראן מכחישה זאת, אך ריאד הבהירה כי היא לא שוללת תגובה צבאית לאחר השלמת החקירה שבה משתתפים מומחים בינלאומיים.

בשבוע שעבר הודיעו החות'ים על השעיית שיגורי הטילים והמל"טים אל שטחה של ערב הסועדית, אם הקואליציה הסעודית תעצור את פעילותה. הקואליציה טרם השיבה להצעה.

עוד בוואלה!

רוחאני: תקיפת מתקני הנפט בסעודיה הייתה מסר אזהרה מהמורדים בתימן

לכתבה המלאה
שבויים שנפלו בידי המורדים החות'ים במתקפה בגבול בין תימן לבין ערב הסעודית, ספטמבר 2019. אתר רשמי
שבויים צועדים באזור הגבול אחרי שנפלו בשבי החות'ים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully