וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נשלח את אסירי דאעש בחזרה למולדתם, גם אם אזרחותם בוטלה

4.11.2019 / 12:19

שר הפנים מתח ביקורת על הגישה של מדינות אירופה לסוגיה, שעלתה מחדש אחרי המבצע שבו פתחה אנקרה בחודש שעבר נגד הכורדים בסוריה

צילום: רויטרס

שר הפנים של טורקיה איים היום (שני) כי אנקרה תשלח אסירים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחזרה לארץ מוצאם, גם אם האזרחות שלהם בוטלה. הוא מתח ביקורת על הגישה של מדינות אירופה לסוגיה, שעלתה מחדש אחרי המבצע שבו פתחה אנקרה בחודש שעבר נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה עם נסיגת הכוחות האמריקניים.

הכוחות הכורדיים היו בעלי הברית המרכזיים של ארצות הברית במאבק בדאעש באזור, והם שומרים על אלפי אסירים בבתי כלא בצפון-מזרח סוריה. ארצות הברית ומדינות אירופה הביעו דאגה מכך שהמתקפה של בעלת בריתם בנאט"ו תפגע במאבק בדאעש.

אסירים של דאעש במחנה בצפון-מזרח סוריה, 26 באוקטובר 2019. AFP, אתר רשמי
אסירים של דאעש בבית הכלא של הכורדים בסוריה, בחודש שעבר/אתר רשמי, AFP

טורקיה, שרואה במיליציה הכורדית בסוריה YPG ארגון טרור בשל קשריה למחתרת הכורדית בשטחה, דחתה את החששות האלו. היא הבטיחה להילחם בדאעש, והפצירה במדינות אירופה לקחת בחזרה את אזרחיהן שלחמו בשורות הארגון הקיצוני.

"אנחנו נשלח בחזרה את מי שנמצא בידיים שלנו, אבל העולם המציא עכשיו שיטה חדשה - ביטול האזרחות שלהם", אמר שר הפנים סוליאמן סוילו. "הם אומרים שהם צריכים לעמוד לדין היכן שהם נתפסו. זאת צורה חדשה של החוק הבינלאומי, אני מנחש. זאת בלתי אפשרי לקבל זאת".

ארצות הברית אמרה בחודש שעבר כי הרגה את מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בצפון-מערב סוריה, שם טורקיה ורוסיה מחזיקות כוחות צבא. בעוד שמנהיגי העולם ברכו על מותו של אל-בגדאדי, כולל טורקיה, ארגון הטרור התחייב לנקום בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully