וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: לפחות 13 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בעיר שבשליטת הטורקים

2.11.2019 / 23:08

אחרי כשבועיים של שקט יחסי בצפון-מזרח סוריה ויממה לאחר תחילת הסיורים המשותפים של רוסיה וטורקיה, מכונית תופת התפוצצה בשוק בעיר תל אבייד. באנקרה מטילים את האחריות על הכורדים: "מתקפה בלתי אנושית של טרוריסטים שתקפו את האזרחים התמימים ששבו לבתיהם"

צילום: רויטרס

לפחות 13 בני אדם נהרגו היום (שבת) ו-30 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בשוק בעיר תל אבייד אותה כבשו הכוחות הטורקיים בחודש שעבר. בעקבות זאת הטילה אנקרה את האחריות למתקפה המכוונת על המיליציה הכורדית (YPG). לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בין הקורבנות היו לוחמים טורקים ואזרחים.

תל אבייד היא אחת משתי ערי גבול מרכזיות בהן התרחשו הקרבות הקשים ביותר מאז החל המבצע הטורקי נגד הכורדים ב-9 באוקטובר, שזכה לגינוי ברחבי העולם. הפיצוץ התרחש אחרי כשבועיים של שקט יחסי בצפון-מזרח סוריה, ויממה לאחר שחיילים טורקים ורוסים החלו בסיורים משותפים באזור במסגרת ההסכם בין שתי המדינות שאילץ את הכורדים לסגת מהגבול.

בעוד שמוסקבה אמרה כי המיליציה הכורדית נסוגה לפחות 30 ק"מ מהגבול תחת ההסכם, באנקרה הביעו ספקות וטענו כי האפשרות להוצאת מתקפות חדשות נותרת בעינה אם חברי מי שכינו כארגון טרור יישארו באזור.

פיצוץ מכונית תופת בתל אבייד שבסוריה, 2 בנובמבר 2019. AP
באנקרה מטילים את האחריות על הכורדים. פיצוץ מכונית תופת בתל אבייד, היום/AP

לאחר הפיצוץ, משרד ההגנה של טורקיה מסר כי "אנו מגנים את המתקפה הבלתי אנושית של הטרוריסטים שתקפו את האזרחים התמימים של תל אבייד ששבו לבתיהם ואדמותיהם כתוצאה ממבצע מעיין השלום". אברהים קאלין, דובר נשיא טורקיה, הפנה גם הוא אצבע מאשימה כלפי YPG. מטעם המיליציה הכורדית טרם נמסרה תגובה.

מפלגת העובדים הכורדים (PKK) שבסיסה בטורקיה נחשבת לארגון טרור בעיני אנקרה ובעלות בריתה. בשל קשריה של המפלגה ללוחמים הכורדים בדרום-מזרח טורקיה רואים במדינה גם את המיליציה הכורדית כארגון טרור.

עוד בוואלה!

אחרי ההסכם: טורקיה ורוסיה החלו בסיורים משותפים בצפון סוריה

לכתבה המלאה
כלי רכב צבאיים של רוסיה וטורקיה בסיור משותף בצפון-מזרח סוריה ב-1 בנובמבר 2019. רויטרס
ההסכם אילץ את הכורדים לסגת. כלי רכב צבאיים של טורקיה בגבול סוריה, אתמול/רויטרס

ימים לאחר החלטתו הפתאומית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוציא את הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה, טורקיה והמורדים הסורים פתחו במתקפה במהלכה השתלטו על תל אבייד ו-120 ק"מ לאורך הגבול. הסכמי הפסקות האש עליהם חתמה אנקרה ראשית עם וושינגטון ובהמשך גם עם מוסקבה, עצרו את הלחימה בשבועות האחרונים. הארגון הסורי לזכויות אדם שבסיסו בבריטניה אמר כי כ-300 אלף בני אדם נעקרו במהלך המבצע ו-120 אזרחים נהרגו.

המתקפה, שזכתה לגינויים ממדינות במערב ובמזרח התיכון, הותירה את הלוחמים הסורים שנתמכים על ידי טורקיה עם שליטה רחבה בתל אבייד. משרד ההגנה באנקרה פרסם תמונות של הריסות שנערמו ברחובות העיר. לפי סוכנות הידיעות אנדולו, הפצועים בפיצוץ טופלו בעיר אורפה שנמצאת 55 ק"מ צפונה משם.

ביום רביעי האחרון, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר שלמדינתו יש מידע לפיו המיליציה הכורדית לא סיימה את נסיגתה מאזור הגבול. הוא הזהיר כי טורקיה שומרת לעצמה את הזכות לחדש את ההתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully