וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עימות ישיר ראשון בין צבא אסד לצבא טורקיה באזור הגבול

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על קרבות בין הצדדים בצפון-מזרח המדינה, שם נפרסו כוחות המשטר במקום של הכוחות הכורדיים. באנקרה טוענים שהכורדים לא מקיימים את תנאי ההסכם

עריכה: טל רזניק

עימותים פרצו היום (שלישי) בין כוחות צבא טורקיה וכוחות של צבא אסד בצפון-מזרח סוריה - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם, שלפיו היה זה עימות ישיר ראשון בין הצדדים. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, "פרצה לחימה עזה בפעם הראשונה בין צבאות סוריה וטורקיה". עוד דווח כי חילופי האש כללו ירי ארטילרי ומכונות יריה בסמוך לעיירה שמדרום לעיר הגבול ראס אל-עין. לפחות שישה חיילים סורים נפצעו.

הכוחות הסוריים נפרסו באזור במסגרת הסכם עם הכוחות הכורדיים, לאחר שאנקרה פתחה במבצע צבאי נגדם בתחילת החודש. המיליציה הכורדית בסוריה, ה-YPG, אמורה לסגת מרצועה בעומק של 30 ק"מ לאורך הגבול עד השעה 17:00 היום, בהתאם לסיכום בין נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לטענת טורקיה, הכורדים טרם השלימו את הנסיגה במלואה.

כוחות כורדיים נסוגים מצפון-מזרח סוריה תחת פיקוח כוחות רוסיים, 27 באוקטובר 2019. AP
כוחות כורדיים נסוגים תחת פיקוח כוחות רוסיים, ראשון/AP

אחרי יישום ההסכם, אמורים כוחות רוסיים וטורקיים להתחיל בסיורים משתופים ברצועה בעומק של עשרה ק"מ מדרום לגבול בן 440 ק"מ. ארדואן הזהיר כי אם רוסיה לא תמלא את חלקה בהסכם, שגובש בסוצ'י בשבוע שעבר, תמשיך טורקיה במבצע שהושעה אחרי הפסקת אש שגיבשה ארצות הברית מוקדם יותר החודש.

"נראה שארגון הטרור YPG עדיין באזור 'מבצע מעיין השלום'", אמר שר ההגנה של טורקיה הולוסי אקאר לעיתון הפרו-ממשלתי דיילי סבאח. "המאבק לא נגמר. אנחנו מודעים לכך שהוא לא ייגמר".

כשנשאל על תכנית הסיורים המשותפים עם רוסיה, אמר אקאר: "צריך לקבוע עוד את נהלי הפתיחה באש, את כלי הרכב שבהם ייעשה שימוש, את הרשויות ואת ההוראות". משלחת רוסית נמצאת כרגע בטורקיה לצורך שיחות בנושא ועל המצב בצפון-מזרח סוריה, לאור ההתפתחויות האחרונות, כולל חיסולו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי במבצע של ארצות הברית.

שר ההגנה של טורקיה אמר עוד כי נותרו כאלף לוחמי YPG בעיר הגבול מנביג', וכאלף נוספים בתל רפעאת הסמוכה. שתי הערים נמצאות ממערב לרצועה שאותה רוצה אנקרה להפוך ל"אזור בטוח", אולם הכוחות הסוריים והרוסיים רוצים גם הם לנקות את האזור מהכורדים, שהיו בעלי הברית של ארצות הברית במאבק בדאעש.

עוד בוואלה!

עדויות לפשעי מלחמה של טורקיה בסוריה: "להעמיד לדין את ארדואן"

לכתבה המלאה
כוחות מורדים הנתמכים על ידי טורקיה בעיר תל אבייד, סוריה, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות מורדים סוריים בעיר תל אבייד, ראשון/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ספג ביקורת על כך שהוציא כאלף חיילים אמריקנים מהאזור, וסלל את הדרך לטורקיה, בעלת בריתה של ארצות הברית בנאט"ו, לצאת למתקפה. וושינגטון הטילה סנקציות על בכירים בטורקיה, אולם אלו הוקפאו בתוך כמה ימים אחרי גיבוש הפסקת האש. תפקידה של רוסיה, בעלת בריתו של אסד, בהסדרת המצב התחזק אחרי הנסיגה האמריקנית, אם כי ארצות הברית עדיין מחזיקה כוחות המגנים על שדות הנפט במזרח המדינה ומוצבים בבסיס בדרומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully