וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ד"ש מהגבעה ביצהר": אלמונים ריססו כתובות וניקבו צמיגים בכפר בשומרון

על מכוניות וקירות בכפר יתמא סמוך לצומת תפוח רוססו כתובות המתייחסות לשטח הצבאי הסגור במאחז "קומי אורי" שבו התרחשו עימותים בין חיילים למתנחלים והושחתו רכבים. גורם ביטחוני: "אותם נערי גבעות שהציתו אוהל מג"ב ביצעו את תג המחיר, נגיב בפעילויות מבצעיות נחושות"

עורך:שאול אדם

המתיחות ביצהר - כל העדכונים

  • כתובות רוססו על קירות ומכוניות בכפר יתמא שבשומרון
  • גורם ביטחוני: הנערים שהציתו את האוהל ביצעו את תג המחיר
  • עד כה לא נעצר אף חשוד באירועי האלימות בעשרה ימים האחרונים באזור יצהר
  • במערכת הביטחון מתגברים כוחות במסיק הזיתים ביו"ש
  • חשש מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים ופעילי שמאל

חשד לפשע שנאה: אלמונים ניקבו הבוקר (שישי) צמיגי כלי רכב וריססו כתובות בכפר יתמא שליד צומת תפוח. על מכונית אחת רססה הכתובת "ד"ש מהגבעה ביצהר", ועל קיר רוססה הכתובת "שטח צבאי סגור". הכתובות מתייחסות לשטח הצבאי הסגור שהוכרז בגבעת "קומי אורי" שליד יצהר, בה הותקפו חיילים. לפי ארגון "בצלם" כ-30 כלי רכב הושחתו בכפר. המשטרה פתחה בחקירה וכוחות נערכים לכניסה לכפר לטובת איסוף ממצאים.

החשד לפשע שנאה מצטרף לתקרית אמש כשאלמוני הצית אוהל של מג"ב בגבעת "כיפה סרוגה". על פי ההערכות, החשוד, אזרח ישראלי, הצליח להימלט מהמקום. על פי מג"ב, מדובר באוהל קטן המשמש את הלוחמים בשעות היום לאכיפת צו השטח הצבאי הסגור במקום, ואין נפגעים באירוע. ממג"ב נמסר כי "כוחות הביטחון רואים בכך עליית מדרגה באלימות המופנת כלפי הלוחמים ומתכוונים לעשות הכול בכדי לאתר את החשוד. הלוחמים ימשיכו לפעול במקום לאכיפת הצו".

גורם ביטחוני אמר היום לוואלה! NEWS כי "אותם נערי גבעות שהציתו הלילה אוהל של לוחמי מג"ב בגבעת כיפה סרוגה ביצעו הלילה פעילות תג מחיר בכפר הפלסטיני יתמא. הפעולות העברייניות הללו לא יעברו לסדר היום והן ייענו בפעילויות מבצעיות נחושות למיגור התופעה". עוד ציין הגורם הביטחוני כי "זו שעת מבחן להתיישבות בשטחי יהודה ושומרון, שברובה שומרת חוק. על המנהיגים הדתיים והמקומיים לגנות בכל תוקף את התופעה ולשתף פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק".

כתובת שרוססה על רכב בכפר יתמא, 25 באוקטובר 2019. מועצת כפר יתמא, אתר רשמי
אחד הרכבים שהושחתו, היום/אתר רשמי, מועצת כפר יתמא

בימים האחרונים אירעו סדרת מקרים של תקיפת חיילים באזור יצהר על ידי מתנחלים מהגבעה קומי אורי. עד כה לא נעצר אף חשוד באירועי האלימות שהתרחשו בעשרה ימים האחרונים באזור יצהר.
במקביל, כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי פינו אתמול צריפי עץ וביצעו הריסת מבנה בלוקים בגבעת "שבח הארץ" הסמוכה להתנחלות.

ביום ראשון לפנות בוקר תקפו כ-30 מתנחלים כוח של חיילי צה"ל, כשהם מיידים לעברם אבנים ומנקבים את גלגלי הרכב בו נסעו. ביום שני בערב יידו מתנחלים אבנים לעבר חיילי מג"ב, בסמוך ליצהר. צה"ל הכריז השבוע על גבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר כשטח צבאי סגור. יום לאחר מכן, ארגון "בצלם" דיווח כי אלמונים ניקבו צמיגים של כ-31 כלי רכב בצפון לעיר הפלסטינית אל-בירה שבאזור רמאללה, וריססו את הכתובת "צו תפיסה 'שטח צבאי סגור' - בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים".

עוד בוואלה!

נתקע עם רכבו ויצא להזעיק עזרה: צעיר בן 24 נדרס למוות באיילון

לכתבה המלאה
כתובת שרוססה על רכב בכפר יתמא, 25 באוקטובר 2019. מועצת כפר יתמא, אתר רשמי
כתובת שרוססה על קיר בכפר, היום/אתר רשמי, מועצת כפר יתמא

במקביל, במערכת הביטחון תגברו כוחות ברחבי יהודה ושומרון במטרה לאבטח את מסיק הזיתים ברחבי יהודה ושומרון, בדגש על מוקדים שלא תואמו מראש מול גורמי צבא ומג"ב. הכוחות נערכים לאתר פרובקציות עקב חשש לעימותים בין מתנחלים לבין פלסטינים ופעילי שמאל.

בשבוע שעבר הותקפו פעילי ארגון "רבנים לזכויות אדם" כשסייעו לפלסטינים במסיק זיתים בבורין, שבשומרון. לדבריהם, הם הוכו על ידי מתנחלים רעולי פנים שהיו חמושים במוטות ברזל ובאבנים. חבר הוועד המנהל של הארגון, הרב משה יהודאי, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא. "אני הייתי עם המתנדבים, פתאום באו כמה מתנחלים שהתחילו לרוץ והקיפו אותי בערך ארבעה חמישה מהם, זרקו עליי אבנים, נתנו לי מכות עם ברזלים ופצעו אותי בראש", סיפר יהודאי.

הצתת אוהל מג"ב בידי נערי גבעות בגבעה "כיפה סרוגה" ליד יצהר - ה-25 לאוקטובר 2019. אתר רשמי
הצתת אוהל מג"ב בגבעת כיפה סרוגה, אמש/אתר רשמי

ח"כ תמר זנדברג מסרה בתגובה לתג המחיר בכפר יתמא כי "בזמן שבהתנחלות יצהר עסוקים בגינוי רפה ובגיבוי בעצימת עיניים, חבורת פורעי החוק ממשיכה בפוגרומים האלימים נגד צה"ל ונגד פלסטינים. הגיע הזמן לשים סוף למשחק הכפול הזה ולפנות את יצהר ומאחזיה. זה הדבר החוקי, המוסרי והצודק לעשות".

(עדכון ראשון: 10:13)

כתובת שרוססה על רכב בכפר יתמא, 25 באוקטובר 2019. מועצת כפר יתמא, אתר רשמי
אחד הרכבים שהושחתו, היום/אתר רשמי, מועצת כפר יתמא
צמיג רכב שנוקב בכפר יתמא, 25 באוקטובר 2019. מועצת כפר יתמא, אתר רשמי
אחד הרכבים שהושחתו, היום/אתר רשמי, מועצת כפר יתמא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי צריפי עץ בגבעה סמוכה ליצהר, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully