וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקיפת הלוחמים: פונו צריפים בגבעה סמוכה ליצהר

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי פינו כמה צריפי עץ שהוצבו לאחרונה ומבנה בלוקים שאינם משמשים למגורים. זאת לאחר שמתנחלים מהאזור היו מעורבים בשתי תקיפות של חיילי צה"ל. ביישוב תקפו: "תג מחיר אלים, הפוגע במאמצי היישוב להשבת השקט"

עורך:שאול אדם

כוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי פינו היום (חמישי) כמה צריפי עץ וביצעו הריסת מבנה בלוקים בגבעת "שבח הארץ" הסמוכה ליצהר. לפי גורם במערכת הביטחון, מדובר במבנים שאינם משמשים למגורים והוצבו בימים האחרונים בשטח B שנמצא תחת שליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית. עוד הדגישו כי האכיפה בוצעה בהתאם לנהלים ובכפוף לשיקולים מבצעיים. הפינוי נערך כשעתיים ובמקום, נמצא ציוד רב שהוחרם על ידי הכוחות, הכולל בין היתר שולחנות, ספסלים וכלים.

בהנהגת יצהר תקפו בחריפות את הריסת המבנים והגדירו אותה כ"תג מחיר אלים, הפוגע במאמצי היישוב להשבת השקט". עוד הוסיפו כי "היישוב הביע את עמדתו הנחרצת נגד הפגיעה בחיילים ודווקא משום כך, ההחלטה להרוס מבנים כאקט של ענישה, היא התנהלות דורסנית ופסולה. צעד כזה, רק מלבה את הרוחות, במקום להרגיע אותן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי צריף עץ סמוך ליצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפינוי התבצע לאחר שמתנחלים מהגבעה קומי אורי תקפו השבוע חיילי צה"ל שהוצבו במקום בשתי הזדמנויות. ביום ראשון לפנות בוקר תקפו כ-30 מתנחלים כוח של חיילי צה"ל, כשהם מיידים לעברם אבנים ומנקבים את גלגלי הרכב בו נסעו. ביום שני בערב יידו מתנחלים אבנים לעבר חיילי מג"ב, בסמוך ליצהר.

במקביל, ארגון "בצלם" דיווח אתמול כי אלמונים ניקבו צמיגים של כ-31 כלי רכב בצפון לעיר הפלסטינית אל-בירה שבאזור רמאללה, וריססו את הכתובת "צו תפיסה 'שטח צבאי סגור' - בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים". זאת, לאחר שצה"ל הכריז השבוע על גבעת קומי אורי הסמוכה ליישוב יצהר, כשטח צבאי סגור.

עוד בוואלה!

הפיגוע בדומא: הנער שהיה מעורב בפיגוע הורשע בחבירות בארגון טרור

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמים מגיעים לגבעה הסמוכה ליצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות התקריות, האשימו גורמי ביטחון כי גזרה זו מהווה לא אחת "עיר מקלט" לפעילי גבעות פורעי חוק, המתנהגים באזור כמו "במערב פרוע". לטענת הגורמים, גזרת יצהר מהווה אכסניה לפעילי גבעות קיצוניים, שחלקם אף יוצאים מהגבעות הסמוכות לפעילות "תג מחיר" ואירועים אלימים אחרים נגד פלסטינים וכוחות ביטחון.

"הנערים שוהים במרחב יצהר ללא פיקוח וללא סמכות בוגרת שאחראית עליהם - לא הורית ולא רבנית", אמרו הגורמים, והזהירו: "ההתנהלות האלימה בגזרת יצהר מעידה על פוטנציאל אלימות גבוה, אשר קיים חשש כי תחריף עד לפגיעה בחיי אדם. מצופה מהנהגת היישוב לקחת אחריות ולטפל בחבורת הנערים האלימים ופורעי החוק, שבמעשיהם פוגעים בהתיישבות כולה".

(עדכון ראשון: 09:46)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי צריף בגבעה סמוכה ליצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי צריף בגבעה סמוכה ליצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
תושבי יצהר בהפגנת תמיכה לחיילי צה"ל לאחר התקיפה בה נפצע חייל באורח קל מזריקת אבנים סמוך להתנחלות. 20 באוקטובר 2019.. אתר רשמי
תושבי יצהר מפגינים לאחר תקיפת החיילים, השבוע/אתר רשמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם וילדיה יושבים מול ההריסות של כמה צריפי עץ בגבעת "שבח הארץ", ליד יצהר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הצריפים בגבעת "שבח הארץ", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully