וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "נערי גבעות מתנהגים בגזרת יצהר כמו במערב פרוע"

20.10.2019 / 15:22

בעקבות יידוי האבנים לעבר חיילי צה"ל ביצהר מאשימים גורמי ביטחון כי הגזרה מהווה אכסניה לפעילים קיצוניים, שחלקם אף יוצא מהגבעות הסמוכות לפעילות אלימה נגד פלסטינים וכוחות ביטחון. "ההתנהלות מעידה על פוטנציאל אלימות גבוה, שעלול להחריף עד לפגיעה בחיי אדם"

עריכה: ניר חן

גורמי ביטחון האשימו, לאחר תקרית יידוי האבנים על חיילי צה"ל ביצהר היום (ראשון), כי גזרה זו מהווה לא אחת "עיר מקלט" לפעילי גבעות פורעי חוק, המתנהגים בהתנחלות כמו "במערב פרוע". לטענת הגורמים, גזרת יצהר מהווה אכסניה לפעילי גבעות קיצוניים, שחלקם אף יוצאים מהגבעות הסמוכות לפעילות "תג מחיר" ואירועים אלימים אחרים נגד פלסטינים וכוחות ביטחון.

"הנערים שוהים במרחב יצהר ללא פיקוח וללא סמכות בוגרת שאחראית עליהם - לא הורית ולא רבנית", אמרו הגורמים, והזהירו: "ההתנהלות האלימה בגזרת יצהר מעידה על פוטנציאל אלימות גבוה, אשר קיים חשש כי תחריף עד לפגיעה בחיי אדם. מצופה מהנהגת היישוב לקחת אחריות ולטפל בחבורת הנערים האלימים ופורעי החוק, שבמעשיהם פוגעים בהתיישבות כולה".

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
"עיר מקלט לפורעי חוק". יצהר (צילום: שלומי גבאי)/שלומי גבאי

במסגרת התקרית, כ-30 מתנחלים השליכו הלילה אבנים לעבר חיילי צה"ל וניקבו את גלגלי הרכב בו נסעו, כך לפי דובר צה"ל. כתוצאה מכך, נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום. הכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ואף ירה באוויר על מנת לפזר את ההתקהלות. עד כה המשטרה לא עצרה חשודים במעורבות בתקרית.

בתוך כך, בשעות הצהריים התקיימה הפגנת תמיכה בחיילים בהשתתפות תושבים מיצהר מול חטמ"ר שומרון. להפגנה הגיעו גם אלוף פיקד מרכז נדב פדן וראש מועצת שומרון יוסי דגן. יחיאל קליין חבר מזכירות יצהר גינה את תקיפת החיילים, ואמר כי "באנו לומר שאנחנו יום יום עם החיילים ולא מוכנים בשום אופן לדברים האלו. צריך עוד הרבה לחשוב ביחד איך אנחנו מונעים מקרים כאלו בעתיד". יוסי דגן אמר כי "באנו לכאן, תושבי יצהר, תושבי השומרון, כדי לעמוד כאן בכניסה לחטיבת שומרון, כדי להגיד אמירה ברורה. אנחנו מוקיעים ולא נסכים שיהיה בשומרון כל גילוי של אלימות כלפי חיילי צה"ל".

עוד בוואלה!

נתניהו על תקיפת החיילים ביצהר: "אין סובלנות כלפי פורעי החוק"

לכתבה המלאה
הפגנה של תושבי יצהר מול חטמ"ר שומרון, 20 באוקטובר 2019. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
הפגנה של תושבי יצהר, מול חטמ"ר שומרון (צילום: מועצה אזורית שומרון)/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

לדברי גורמי ביטחון, ביצהר ובגבעות הסמוכות אליה נרשמו מתחילת השנה 150 אירועים אלימים, 30 מהם כלפי כוחות הביטחון. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, אמר כי הוא "רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית שומרון". מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. "לא יעלה על הדעת שחיילי צה"ל, שעושים לילות כימים להגנת המתיישבים, יותקפו על ידי אלה המוגנים על ידם", נמסר מטעמו של כוכבי, ששוחח על כך עם ראש השב"כ נדב ארגמן ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. השלושה סיכמו לפעול יחד בנושא. "צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה", נמסר מדובר צה"ל.

גורמי ביטחון מאשרים כי בעקבות פניית הרמטכ"ל, יועבר גדוד מג"ב מגזרת צומת תפוח למרחב יצהר. לדברי גורמי ביטחון ההחלטה אומנם יוצרת עומס על גדוד מג"ב שממלא משימות מגוונות באזור, אך המצב מחייב נקיטת פעולה מיידית.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully