וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר תקיפת החיילים: אלמונים ניקבו צמיגים של עשרות רכבים ליד רמאללה

התקרית אירעה בעיר אל-בירה השוכנת צפונית לי-ם, ומלבד ניקוב צמיגים, רוססו גם כתובות עם המילים "צו תפיסה 'שטח צבאי סגור' בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים". האירוע מגיע על רקע ההכרזה על קומי אורי שליד יצהר כשטח צבאי סגור, לאחר תקיפת חיילי צה"ל בידי נערי גבעות

צילום: בצלם, עריכה: אסף דרורי

אלמונים ניקבו צמיגים של כ-31 כלי רכב בצפון לעיר הפלסטינית אל-בירה שבאזור רמאללה, וריססו את הכתובת "צו תפיסה 'שטח צבאי סגור' - בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים" - כך דיווח היום (רביעי) ארגון "בצלם". זאת, לאחר שצה"ל הכריז השבוע על גבעת קומי אורי הסמוכה ליישוב יצהר, כשטח צבאי סגור.

התקרית מגיע לאחר שמתנחלים מהגבעה קומי אורי תקפו השבוע חיילי צה"ל שהוצבו במקום בשתי הזדמנויות. ביום ראשון לפנות בוקר תקפו כ-30 מתנחלים כוח של חיילי צה"ל, כשהם מיידים לעברם אבנים ומנקבים את גלגלי הרכב בו נסעו. ביום שני בערב יידו מתנחלים אבנים לעבר חיילי מג"ב, בסמוך ליצהר.

לאחר התקרית, האשימו גורמי ביטחון כי גזרה זו מהווה לא אחת "עיר מקלט" לפעילי גבעות פורעי חוק, המתנהגים באזור כמו "במערב פרוע". לטענת הגורמים, גזרת יצהר מהווה אכסניה לפעילי גבעות קיצוניים, שחלקם אף יוצאים מהגבעות הסמוכות לפעילות "תג מחיר" ואירועים אלימים אחרים נגד פלסטינים וכוחות ביטחון.

תג מחיר מצפון אל-בירה 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
תג מחיר שרוסס בעיר אל-בירה בידי אלמונים, היום/אתר רשמי

"הנערים שוהים במרחב יצהר ללא פיקוח וללא סמכות בוגרת שאחראית עליהם - לא הורית ולא רבנית", אמרו הגורמים, והזהירו: "ההתנהלות האלימה בגזרת יצהר מעידה על פוטנציאל אלימות גבוה, אשר קיים חשש כי תחריף עד לפגיעה בחיי אדם. מצופה מהנהגת היישוב לקחת אחריות ולטפל בחבורת הנערים האלימים ופורעי החוק, שבמעשיהם פוגעים בהתיישבות כולה".

בתוך כך, לאחר תקיפת החיילים קיימו תושבי יצהר הפגנת תמיכה בחיילים מול חטמ"ר שומרון. להפגנה הגיעו גם אלוף פיקד מרכז נדב פדן וראש מועצת שומרון יוסי דגן. יחיאל קליין, חבר מזכירות יצהר גינה את תקיפת החיילים, ואמר כי "באנו לומר שאנחנו יום יום עם החיילים ולא מוכנים בשום אופן לדברים האלו. צריך עוד הרבה לחשוב ביחד איך אנחנו מונעים מקרים כאלו בעתיד".

עוד בוואלה!

גנץ קיבל את המנדט מריבלין: "אעשה כל מאמץ להקים ממשלת פיוס לאומי"

לכתבה המלאה
כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
נוקבו צמיגים של 31 כלי רכב. תג מחיר בעיר אל-בירה, היום/אתר רשמי, יש דין
כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
רכב שהושחת בעיר אל-בירה, היום/אתר רשמי, יש דין
כתובות נאצה בכפר דיר אל-עמאר שבאזור רמאללה 16 באוקטובר 2019. יש דין, אתר רשמי
כתובת תג מחיר על רכב בעיר אל-בירה, היום/אתר רשמי, יש דין
תג מחיר מצפון אל-בירה 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
צמיגים מנוקבים של רכב באל-בירה, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully