וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה תקיפה נוסף ביצהר: מתנחלים יידו אבנים לעבר כוח מג"ב

לפי גורם במערכת הביטחון, במהלך התקרית כעשרה מתנחלים החלו ליידות אבנים לעבר הכוח הפועל באזור ההתיישבות. הכוח השליך רימוני הלם והתוקפים נמלטו. לא דווח על נפגעים ועד כה לא נעצרו חשודים. האירוע מגיע יממה לאחר שכ-30 מתנחלים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל ביצהר

עורך:שאול אדם

מתנחלים יידו הערב (שני) אבנים לעבר כוח מג"ב ביצהר. לפי גורם במערכת הביטחון, סמוך לשעה 21:30 חבורה של כעשרה מתנחלים החלו ליידות אבנים לעבר כוח מג"ב הפועל באזור. הכוח השליך רימוני הלם והתוקפים נמלטו. לא דווח על נפגעים ועד כה לא נעצרו חשודים.

האירוע מגיע לאחר שאתמול לפנות בוקר הותקפו חיילי צה"ל על ידי כ-30 מתנחלים שהשליכו אבנים לעברם וניקבו את גלגלי הרכב בו נסעו. עד כה המשטרה לא עצרה חשודים במעשה. לאחר התקרית שארעה אמש, צה"ל הכריז על גבעת קומי אורי, שבה אירעה תקיפת החיילים, כשטח צבאי סגור, אליו רק תושבי המאחז מורשים להיכנס.

אמש, לאחר התקרית, האשימו גורמי ביטחון כי גזרה זו מהווה לא אחת "עיר מקלט" לפעילי גבעות פורעי חוק, המתנהגים בהתנחלות כמו "במערב פרוע". לטענת הגורמים, גזרת יצהר מהווה אכסניה לפעילי גבעות קיצוניים, שחלקם אף יוצאים מהגבעות הסמוכות לפעילות "תג מחיר" ואירועים אלימים אחרים נגד פלסטינים וכוחות ביטחון.

פלוגת מג"ב הוצבה בישיבת יצהר, אפריל 2014. שלומי גבאי
תקרית נוספת של אלימות מתנחלים כלפי כוחות הביטחון. יצהר/שלומי גבאי

"הנערים שוהים במרחב יצהר ללא פיקוח וללא סמכות בוגרת שאחראית עליהם - לא הורית ולא רבנית", אמרו הגורמים, והזהירו: "ההתנהלות האלימה בגזרת יצהר מעידה על פוטנציאל אלימות גבוה, אשר קיים חשש כי תחריף עד לפגיעה בחיי אדם. מצופה מהנהגת היישוב לקחת אחריות ולטפל בחבורת הנערים האלימים ופורעי החוק, שבמעשיהם פוגעים בהתיישבות כולה".

בתוך כך, אתמול בשעות אחר הצהריים התקיימה הפגנת תמיכה בחיילים בהשתתפות תושבים מיצהר מול חטמ"ר שומרון. להפגנה הגיעו גם אלוף פיקד מרכז נדב פדן וראש מועצת שומרון יוסי דגן. יחיאל קליין חבר מזכירות יצהר גינה את תקיפת החיילים, ואמר כי "באנו לומר שאנחנו יום יום עם החיילים ולא מוכנים בשום אופן לדברים האלו. צריך עוד הרבה לחשוב ביחד איך אנחנו מונעים מקרים כאלו בעתיד". יוסי דגן אמר כי "באנו לכאן, תושבי יצהר, תושבי השומרון, כדי לעמוד כאן בכניסה לחטיבת שומרון, כדי להגיד אמירה ברורה. אנחנו מוקיעים ולא נסכים שיהיה בשומרון כל גילוי של אלימות כלפי חיילי צה"ל".

לדברי גורמי ביטחון, ביצהר ובגבעות הסמוכות אליה נרשמו מתחילת השנה 150 אירועים אלימים, 30 מהם כלפי כוחות הביטחון. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, אמר כי הוא "רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית שומרון". מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. "לא יעלה על הדעת שחיילי צה"ל, שעושים לילות כימים להגנת המתיישבים, יותקפו על ידי אלה המוגנים על ידם", נמסר מטעמו של כוכבי, ששוחח על כך עם ראש השב"כ נדב ארגמן ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. השלושה סיכמו לפעול יחד בנושא. "צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה", נמסר מדובר צה"ל.

עוד בוואלה!

מתנחלים יידו אבנים על כוח צה"ל ליד יצהר; חייל נפצע קל

לכתבה המלאה
הפגנה של תושבי יצהר מול חטמ"ר שומרון, 20 באוקטובר 2019. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
הפגנה של תושבי יצהר מול חטמ"ר שומרון, אתמול/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

גורמי ביטחון מאשרים כי בעקבות פניית הרמטכ"ל, יועבר גדוד מג"ב מגזרת צומת תפוח למרחב יצהר. לדברי גורמי ביטחון ההחלטה אומנם יוצרת עומס על גדוד מג"ב שממלא משימות מגוונות באזור, אך המצב מחייב נקיטת פעולה מיידית.

מוקדם יותר היום יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ פנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ גבי אשכנזי בבקשה לכנס בדחיפות את הוועדה ולזמן גם את ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, בעקבות תקיפת החיילים ביצהר. פרץ גינה את התקרית והדגיש כי יש להילחם בה ביד קשה. "יש להתייחס לאירועים אלה שהינם חוזרים ונשנים כטרור במלוא מובן המילה וככאלה - לטפל בהם בהתאם ולגדוע אותם באיבם ללא פשרות", אמר.

נתניהו גינה את יידוי האבנים והבהיר כי הוא "לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי החוק שירימו ידם על חיילינו". ראש הממשלה אמר כי הוא "מגנה בתוקף כל תקיפה של חיילי צה"ל" והוסיף כי הוא "מבקש לחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שעושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של כל אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully