וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע: הנער מהפיגוע בדומא היה חבר בארגון טרור

בית המשפט קבע כי א' היה חבר בארגון בטרור, על אף שבדיון הקודם המליץ לפרקליטות לחזור בה מהאישום. לאחר תסקיר ייקבע אם גם להרשיעו. במסגרת הסדר טיעון הוא הורשע בעבר בתכנון הצתת בית משפחת דוואבשה ממניע גזעני ובפשעי שנאה. סב התינוק שנרצח: "שיישאר בכלא לכל החיים"

צילום: יותם רונן, עריכה: שאול אדם

הכרעת דין הנער בפיגוע בדומא - עדכונים אחרונים

  • בית המשפט קבע כי הנער היה חבר בארגון טרור
  • השופטת: "צבר הראיות מציג תמונה ברורה בנוגע לחברותו של הנאשם בו"
  • סבו של התינוק שנרצח בפיגוע: "אין לו לב, שיישאר בכלא כל החיים"
  • סנגוריו של א': "אנחנו מופתעים, בית המשפט אמר שאין קייס"

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד הכריע היום (חמישי) כי הנער שהודה במעורבות בפיגוע בדומא היה חבר בארגון טרור. זאת, חרף העובדה שבדיון הקודם המליץ בית המשפט לפרקליטות לחזור בה מאישום זה - אולם הפרקליטות סירבה לעשות זאת. בית המשפט הדגיש כי הנער היה חבר בארגון טרור, אך הוא יוכל להיות מורשע באופן פורמלי רק לאחר קבלת תסקיר שירות מבחן, שכן היה קטין בעת ביצוע העבירה.

"מטבע הדברים לא ניתן ללמוד על ארגון טרור ממסמכים פורמליים", נקבע בפסק הדין, שהוקרא על ידי השופטת רות לורך. "קיומו של ארגון הטרור וחברותו בו נלמדים מדבריו ומעשיו של הנאשם. צבר הראיות מציג תמונה ברורה בנוגע לקיומו של הארגון וחברותו של הנאשם בו. הוא פירט בפני המדובבים מהו תג מחיר ומה מטרתו, פירט כי הקבוצה כוללת כמאה אנשים והרחיב על פעילות הארגון ועל פעולות שביצע", נכתב.

"הנאשם הודה שביצע את העבירות ממניע גזעני", המשיכה לורך. "הוא תיאר את החזון שלאורו פועלים הוא וחבריו. בחקירתו בשב"כ שהתקבלה כראיה השיב כי 'מטרה נעלה היא הקמת מדינה שתתנהל לאור סמכות תורנית... אין מקום כלל ועיקר לגויים להיות במדינה כזו... ואם לא יצאו יש להרוג אותם. הגוי שיישאר אחת דינו - למות'".

צעיר הנאשם בחברות בארגון טרור, הצתת כנסיית הדורמציון, הצתות כלי רכב וכן השחתה ועבירות נוספות ממניע גזעני,1 בינואר 2019. -, אתר רשמי
"להרשיע את הנאשם בחברות בארגון טרור". הנאשמים ברצח בדומא/אתר רשמי, -

בפיגוע בדומא בשנת 2015 נרצחו הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי. עמירם בן אוליאל הואשם ברצח עצמו והנער א' הואשם במעורבות ברצח. השניים הודו במעשה, אך חזרו בהם ובמסגרת משפט הזוטא שהתנהל בעניינם, פסלו השופטים את ההודאות של בן אוליאל, בטענה כי נגבו תחת הפעלת לחץ פיזי וכן את הודאות א', שנמסרו תוך כדי חקירות פיזיות ואחריהן.

חוסיין דוואבשה, סבו של עלי התינוק שנרצח, כינה את הנער שרצח את נכדו טרוריסט. "בחור כזה, הוא לא בן אדם, הוא אדם שעושה טרור. ואדם כזה, לא רק בשבילנו, גם בשבילכם, הוא הולך לשרוף אנשים, ומסגדים, ובתים, ועוקר עצי זית - זה לא קשה רק לנו. צריך להשאיר אדם כזה בכלא כל החיים. אין לו לב".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, סנגורו של א', הופתע מהכרעת השופטת. "אנחנו מופתעים מאוד מההחלטה. אנחנו זוכרים את הדברים הנוקבים שבית המשפט אמר לפרקליטות לפני חודשיים - הוא אמר שאין להם קייס ושהם צריכים לחזור מהאישום. לכן זה מפתיע, ואני לא מבין מה התחולל בזמן הזה. נערער על ההחלטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך להשאיר אדם כזה בכלא כל החיים". סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ציון אמיר, שמייצג גם הוא את הנער, מסר בתגובה כי "אנחנו מקבלים את ההחלטה של בית המשפט בנוגע לחברותו של הנאשם בארגון טרור בהפתעה גדולה. בדיון שבו נטענו הסיכומים באישום הזה, לא היה צל של ספק ביחס לעמדתו של בית המשפט על האישום. יותר מזה אי אפשר להסכים לזיכוי, ואנחנו לא יודעים להסביר את הסללום הזה". עו"ד אמיר הוסיף: "אני הרבה שנים בבית משפט וקשה לי להיזכר במשהו דומה. חוץ מלחתום על הזיכוי, הכל נאמר שם. נגיע לבית המשפט העליון בעניין הזה, שיכריע אם התרברבות של קטין בן 15 או 16 הופכת אותו לחבר בארגון טרור. צריך להתנצל בפני הקטין הזה שעבר עינויים בחקירות".

עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון, התובעות בתיק מטעם הפרקליטות, ציינו כי בית המשפט קיבל את עמדתן כי הנער אכן פעל במסגרת ארגון טרור. "בית המשפט קיבל היום את עמדתנו וקבע שהנאשם שהיה מעורב בין היתר בתכנון הפיגוע בו נרצחו בני משפחת דוואבשה, נקבע שהוא חבר בארגון טרור ששם לו למטרה ליצור תבערה ביטחונית ולזרוע פחד ואימה בקרב האוכלוסיה הערבית", אמרו.

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. רויטרס
"בחור כזה, הוא לא בן אדם, הוא אדם שעושה טרור". בית משפחת דוואבשה/רויטרס

בחודש מאי האחרון הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון עם א', בעוד שמשפטו של בן אוליאל נמשך. במסגרת הסדר הטיעון, הודה א' בקשירת קשר להצתת בית המשפחה ממניע גזעני, ובמעורבות בכמה פשעי שנאה נוספים, הכוללים הצתות והשחתת רכוש. במסגרת ההסדר, הפרקליטות הסכימה שלא לדרוש יותר מחמש שנות מאסר וחצי. עם זאת, הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי האישום, הנוגע לחברות בארגון טרור.

בית המשפט המליץ לפרקליטות לחזור בה מהאישום הזה, אך הפרקליטות החליטה לדבוק בו. "לאחר ששקלה המאשימה (המדינה - מ"ה) את דברי בית המשפט, היא הודיעה כי עמדתה היא שיש להרשיע את הנאשם בחברות בארגון טרור לפי הפקודה למניעת טרור", נכתב בהודעת הפרקליטות שנמסרה לבית המשפט. הפרקליטות התייחסה גם לדברי השופטים, לפיהם מדובר ככל הנראה בנער היהודי היחיד שנגדו נעשה שימוש באמצעים פיזיים, והבהירה כי התחשבה בכל הנסיבות. "שיקול זה לחלוטין אינו רלוונטי לעניין ההרשעה או הזיכוי מעבירה של חברות בארגון טרור".

(עדכון ראשון: 09:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully