וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המלצת ביהמ"ש: קטין מתיק דומא יואשם בחברות בארגון טרור

בפרקליטות החליטו שלא לחזור בהם מההחלטה להאשים את הקטין העצור בפרשה בחברות בארגון טרור, זאת למרות המלצת בית המשפט. "עמדתנו היא שיש להרשיע את הנאשם בעבירה של חברות בארגון טרור לפי הפקודה למניעת טרור", נכתב בהודעת הפרקליטות

צילום: יותם רונן, עריכה: רענן פוגל

הפרקליטות החליטה לדבוק בהחלטתה ולהגיש כתב אישום בגין חברות בארגון טרור נגד הקטין הנאשם בתיק דומא. "לאחר ששקלה המאשימה (המדינה מ"ה) את דברי בית המשפט, מודיעה המאשימה כי עמדתה היא שיש להרשיע את הנאשם בעבירה של חברות בארגון טרור לפי הפקודה למניעת טרור", נכתב בהודעת הפרקליטות שנמסרה לבית המשפט ביום שישי.

בפיגוע בדומא נרצחו הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי. הקטין שנאשם במעורבות בפיגוע הודה במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר להצתת בית המשפחה ממניע גזעני ובמעורבות בכמה פשעי שנאה נוספים הכוללים הצתות והשחתת רכוש. במסגרת ההסדר, הפרקליטות הסכימה לא לדרוש יותר מ-5.5 שנות מאסר. אך הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי האישום הנוגע לחברות בארגון טרור.

הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה שנה לאחר הפיגוע בדומא, יולי 2016. ניב אהרונסון
הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. יולי 2016/ניב אהרונסון

בדיון בחודש שעבר המליצו השופטים לפרקליטות לחזור בה מאישום זה. "להוכיח תבנית מאורגנת ומתמשכת מזה שהוא קצת מתרברב או מדבר, ודיברנו כבר על המדובבים, מזה להסיק (חברות בארגון טרור) זה קצת מרחיק לכת בעינינו", אמרה ראש ההרכב השופטת רות לורך. "לגבי הרקע והמניע, הוא כבר הודה שזה אידיאולוגי, אבל מכאן הקפיצה להסיק שיש ארגון ושהוא חלק מהארגון וכל המעשים האלה... ובין כל המעשים המפורטים מחוות הדעת עד למה שהגענו היום יש פערים גדולים". עוד ציינה כי "הנאשם הודה בביצוע מעשים חמורים ממניע ורקע אידיאולוגי, שאנחנו יודעים שהפסיקה מאוד מחמירה בעניין הזה, אנחנו לא היינו מציעים שנגיע לכתיבת הכרעת דין בעניין".

"למעשה הדרך היחידה שלא לקבוע כי הנאשם פעל במסגרת התארגנות טרור כהגדרתה בחוק המאבק בטרור תהא לקבוע כי פעילות של אותה התארגנות היתה 'אקראית' וכי היא לא נועדה 'להתקיים פרק זמן'", כתבו עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז. "אלא שבהינתן העובדה, שאינה שנויה במחלוקת כי הנאשם וחבריו ביצעו פיגועים על פני תקופה ארוכה, כמתואר בכתב האישום המתוקן שבו הודה, ובהתחשב בדבריו של הנאשם עצמו בסרטון על כך שהוא וחבריו הם 'עבדים רק של הקב"ה', אף אחד לא יפחיד אותנו, לא השב"כ ולא שום ממסד אחר'.... לא ניתן לשיטת המאשימה, לקבוע כי ההתארגנות שבה פעל הנאשם היתה אקראית ושהיא יועדה להתפרק. דהיינו שלא להתקיים לאורך זמן. אין מחלוקת כי הפעילות נקטעה אך ורק בשל מעצר חבריה והעמדתם לדין ולא בשל כל גורם אחר".

עוד בוואלה!

יוצא מהרכב, נע בבלבול: הדקות הראשונות שלאחר התאונה בקריית גת

לכתבה המלאה
הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה שנה לאחר הפיגוע בדומא, יולי 2016. ניב אהרונסון
ביתם של בני משפחת דוואבשה ב-2016/ניב אהרונסון

הפרקליטות התייחסה גם לדברי השופטים כי מדובר ככל הנראה בקטין היהודי היחיד שנגדו נעשה שימוש באמצעים פיזיים, והבהירה כי התחשבה בכל הנסיבות. "שיקול זה לחלוטין אינו רלוונטי לעניין הרשעה או זיכוי מעבירה של חברות בארגון טרור".

עוד כתבה הפרקליטות כי "סקירת מעשי הטרור שבהם הודה הנאשם, מצד אחד, וסקירת המניע האידיאולוגי שעמד בבסיס אותם מעשי טרור, מצד שני, מלמדת מעבר לכל ספק סביר כי ההתארגנות שבמסגרתה פעל הנאשם פעלה ב'תבנית מאורגנת ומתמשכת' כהגדרתם של מונחים אלו בחוק המאבק בטרור".

עורכי דינו של הקטין, עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ועו"ד ציון אמיר, מסרו: "עמדת הפרקליטות מקוממת. לא די בכך שלא הטו אוזן לדבריו הנחרצים של ביהמ"ש הם עשו דין לעצמם והעלו טיעונים חדשים וזאת ללא רשותו של בימ"ש. חתימת ידם של פרקליטות המדינה וראשיה ניכרים מלשון התגובה ואולם עיון בתכנה מעלה כי אין מאחוריה דבר וחצי דבר".

"אנו נגיב תוך פרק זמן נוסף ואנו סמוכים ובטוחים כי בימ"ש לא רק שלא ייסוג מדעתו ודבריו אלא רק יחזק אותם תוך ביקורת חדה לעבר הפרקליטות. יש לציין לשלילה את ההשוואות השערורייתיות והמקוממת בתגובת הפרקליטות. בסופו של ההליך הנאשם יבוא חשבון ויתבע את כל הגורמים שהתנכלו והתעללו בו." הוסיפו.

(עדכון ראשון 17:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully