וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק דומא: הנאשם ברצח משפחת דוואבשה סירב למסור את עדותו

לאחר שהתביעה סיימה להציג את ראיותיה, עמירם בן אוליאל בחר לוותר על זכותו להעיד בפרשה. עורך דינו מסר: "ביטוי לתחושת העוול שנעשתה לו במשפט הזוטא כשבית המשפט פסל רק חלק מהודאותיו, למרות שהוצגו במילים שקדמו להן". משפחת דוואבשה: "הסירוב להעיד הוא מהלך מתוכנן"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

תיק דומא - כל העדכונים

  • הנאשם ברצח משפחת דוואבשה סירב להעיד
  • סנגורו: "ביטוי לעוול כשבית המשפט פסל רק חלק מהודאותיו"
  • קרוב משפחתו: "נוכיח את חפותו של עמירם"
  • משפחת דוואבשה: "הסירוב להעיד הוא מהלך מתוכנן"

עמירם בן אוליאל, הנאשם ברצח משפחת דוואבשה, סירב היום (רביעי) למסור את עדותו בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד במסגרת שלב ההגנה במשפט דומא. זאת לאחר שהתביעה סיימה להציג את ראיותיה. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי בן אוליאל הגיע לבדו בסוף חודש יולי 2015 לכפר דומא והשליך בקבוק תבערה לבית המשפחה. בדליקה שהתפתחה, נהרגו סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי סעד, ואחמד בן הארבע נפצע באורח קשה.

אחד מעורכי דינו של בן אוליאל, עו"ד יצחק בם, אמר כי "הנאשם בחר לוותר על זכותו להעיד". לדבריו, "זה ביטוי לתחושת העוול שנעשתה לו במשפט הזוטא כשבית המשפט פסל רק חלק מהודאותיו, למרות שהן הוצגו במילים שקדמו להן".

דוד משפחת דוואבשה ועו"ד של המשפחה נכח גם הוא בדיון. הוא טען כי "זה אירוע מתוכנן, הם כבר נערכים לערעור של הזוטא בעליון. סירובו של בן אוליאל להעיד הוא מהלך מתוכנן".

מכתב האישום שהוגש נגד בן אוליאל ונער שהיה מעורב במקרה, השניים שוחחו על כוונתם לבצע פיגוע נגד פלסטינים בעקבות רצח מלאכי רוזנפלד ואף תצפתו על הכפר דומא. במשפט נקבע כי כל ההודאות שנתן הנער פסולות בשל האמצעים הפיזיים שהופעלו בחקירות השב"כ. במקרה של בן אוליאל, שגם שחזר את הרצח, נפסלו רק חלק מההודאות.

לקריאה נוספת:
"מקווה שהרוצח יישאר בכלא": סבו של עלי דוואבשה העיד בביהמ"ש
תיק הרצח בדומא: הודאות הנאשמים שנגבו תחת עינויים נפסלו

עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בפרשת דומא בבית המשפט המחוזי בלוד, יוני 2019. אור רביד
בן אוליאל, היום/אור רביד

חמותו של בן אוליאל, נחמה ניזרי, עלתה להעיד בפני בית המשפט. "שמעתי בחדשות ברדיו על הצתה בדומא, אני זוכרת שאמרו שחושבים שמתנחלים עשו את זה", העידה. "אשתו לא ידעה מזה. פעם ראשונה נודע לי שעמירם מעורב בהצתה כשהיינו בבית המשפט בפתח תקווה ועו"ד איתמר בן גביר יצא אלינו ואמר שעמירם מעורב בהצתה בדומא. הופתענו ממש".

"נזכרתי שאני זאת שעדכנה את אוריין, אשתו של עמירם", המשיכה. "זה היה אותו יום שהסעתי את הבנות. זה לא יכול להיות, הוא היה איתי כל הלילה". ניזרי תיארה את רגע המעצר: "כשהחוקרים הגיעו לעצור את עמירם הם חשבו שזה אירוע ביטחוני. 30 איש קפצו עליו, בלי מדים, זה היה אירוע חמור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני משפחת דוואבשה שנרצחו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית המשפט נשמעה הקלטת שיחה בין אוריין לניזרי.
אוריין: "עצרו את עמירם"
ניזרי: "הבנות בסדר?"
אוריין: "הגיעו מלא שוטרים, הרביצו לו, התנפלו עליו"
ניזרי: "שאלוהים ישרוף אותם"
אוריין: "לקחו לי את הטלפון, התחילו לגרור אותו..."
ניזרי: "יש התפתחות בחקירה של טרור יהודי, ואני כן קושרת בין הדברים"

ניזרי הסבירה כי "שמעתי שזה אירוע של שב"כ, זכרתי שבחורים נעצרו ואיכשהו זה התחבר. זה לא התחבר לי שזה עמירם, אבל שזו הטעות שנעשתה. שלא אומרים במפורש שמדובר באירוע של דומא, אני לא יכולה לדעת שמדובר באירוע. אני מכירה את עמירם היטב ויודעת שהוא לא יכול להיות קשור לאירוע בדומא".

עורך הדין מטעם התביעה שאל את ניזרי: "למה התכוונה כשאמרת אירוע טרור יהודי?". ניזרי ענתה כי "טרור יהודי הם אירועי תג מחיר. אני משוכנעת שהאירוע בדומא נעשה על ידי ערבים בעקבות סכסוך בכפר".

"מה אני מפוצצת אוטובוסים?"

לאחר ניזרי, עלתה לדוכן העדים רעייתו של בן אוליאל, אוריין. "אני יכולה לזכור מה עמירם עשה באותו לילה משעה 23:30. אין מצב שבשעה הזאת הוא לא היה בבית. זה בחיים לא קרה שהוא חזר בשעות כאלה, הוא לא היה משאיר אותנו לבד. הייתה לנו תינוקת בת שבעה חודשים", סיפרה.

"כשעצרו את עמירם לא אמרו לנו על מה הוא עצור", הוסיפה אשתו. "בהארכת המעצר השנייה, בן גביר בא ואמר לנו שעמירם עצור בעקבות הרצח בדומא. נזכרתי בשיחה עם אימא שלי ונזכרתי שאני התקשרתי לעדכן את עמירם והוא לא יצא מזה". עוד אמרה כי "הוא לא עשה את זה, זה לא הוא בטוח, יש פה עוול".

התביעה העלתה כי בחקירה נשאלה אוריין על התאגדות אפשרית שבה היו חברים בני הזוג, שכללה טרור יהודי. "מה אני מפוצצת אוטובוסים?", ענתה. "מה היא חושבת שלקחתי את הילדה שלי על הגב והלכתי לזרוק אבנים, מה אני משתתפת בהצתות?".

הבית בו נרצחו בני משפחת דוואבשה שנה לאחר הפיגוע בדומא, יולי 2016. ניב אהרונסון
בית משפחת דוואבשה בדומא לאחר שהוצת, יולי 2015/ניב אהרונסון

בתוך כך, ההגנה תגיש חוות דעת לפיה כתב הגרפיטי בזירה לא תואם לכתב היד של בן אוליאל. סנגורו של בן אוליאל, עורך הדין אשר אוחיון, ביקש להביא עדה מומחה לפענוח כתב יד וזו תעיד בשבוע הבא. הוא הסביר כי "יש בזירה שני כתבי יד שונים לא אחד ואף אחד מהם לא של עמירם בדרגת קביעה ודאית מוחלטת. ההנחה היא שמי שכותב את הדברים האלה באישון לילה עושה אותם בצורה המהירה ביותר. אדם שעשה זאת משאיר טביעות אצבע, יש הרבה מאפיינים לכתיבתו של אדם. זו ראיה אובייקטיבית יחידה. ההנחה הייתה שהמדינה תביא ראיות אבל המדינה לא עשתה את זה ואנחנו נעשה את זה".

קרוב משפחתו של בן אוליאל מסר הבוקר כי "לאחר שכל הודאות הקטין נפסלו, לאחר שבית המשפט קבע כי בן אוליאל עונה ופסל חלק מאמרותיו, ולאחר שהפרקליטות חזרה בה מכתבי אישום נוספים בפרשה בעקבות החשיפה כי ההודאות הוצאו מהנאשמים תחת לחצים בלתי סבירים ובלתי חוקיים - כעת הגיע השלב שבו ההגנה תספר לבית המשפט ולציבור בישראל מה באמת קרה בדומא. עמירם זכאי, נוכיח את חפותו וזה מה שתראו בדיונים הקרובים".

הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
בית משפחת דוואבשה בדומא לאחר שהוצת, יולי 2015/רויטרס

בחודש שעבר הושג הסדר טיעון עם הנער שהואשם במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה. במסגרת ההסדר, הנער יודה בקשירת קשר לביצוע פשע בהצתת בית המשפחה בכפר. כמו כן, הוא יודה בהצתת מחסן בעקרבה והשחתה ממניע גזעני, וכן בהצתת מונית בכפר יאסוף ממניע גזעני ובניקוב צמיגים מבית צפאפא.

בחודש יוני בשנה שעברה הסתיים משפט הזוטא בעניין קבילות והודאות בן אוליאל והנאשם הנוסף שהיה נער בעת הפיגוע. אז, בית המשפט קבע כי ההודאות שנגבו תוך הפעלת לחץ פיזי אינן קבילות.

(עדכון ראשון: 10:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully