וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווה שהרוצח יישאר בכלא": סבו של עלי דוואבשה העיד בביהמ"ש

חוסיין דוואבשה, סבו של התינוק בן השנה וחצי שנרצח יחד עם הוריו בהצתת ביתם בכפר דומא, העיד במשפטו של הנאשם ברצח - עמירם בן אוליאל. "אני מחכה לתשובה למה זה לוקח להם 4 שנים", אמר. לפני כשבועיים העיד ראש צוות החקירה: " זיהינו התנהלות חריגה כבר בימים הראשונים"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

חוסיין דוואבשה, סבו של עלי, התינוק בן השנה וחצי שנרצח בכפר דומא בסוף חודש יולי 2015, העיד היום (ראשון) במשפטו של הנאשם ברצח - עמירם בן אוליאל, ונאשם נוסף במעורבות, בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. "לא מבין למה זה לוקח כל כך הרבה זמן, למה לוקח להם ארבע שנים", אמר דוואבשה אחרי עדותו. "אני מחכה לתשובה טובה. אני רוצה שכל החיים הוא (בן אוליאל, ד"ד) יהיה בכלא, שלא ייצא מהכלא". חוסיין התייחס גם למצבו של אחיו של עלי, אחמד, שנפצע בפיגוע. "הוא במצב קשה, המצב הנפשי שלו לא בסדר. הילד הזה עבר שמונה חודשים הרדמה כללית יום-יום. ועכשיו הוא עובר כל חודשיים הרדמה כללית שוב. הוא מפחד מהניתוח שיעבור בקרוב".

מצד הסנגוריה עלו לא פעם טענות על הצתות נוספות שהיו בכפר ולא נבחן אם קיים ביניהן קשר. בחקירה הנגדית, שאל עו"ד איציק בם את דוואבשה לגבי הצתות של בתים נוספים. דוואבשה השיב בעניין זה כי הצתות נוספת של בתים קרו רק לאחר הפיגוע בו נרצחו עלי ובני הזוג סעד וריהאם. בנם הנוסף, אחמד, נפצע קשה. כשנשאל כמה, השיב כי היו שלושה בתים. "אני לא זוכר בדיוק. אני שנה חייתי בתל השומר עם אחמד ולא הייתי בכפר". לדבריו, ההצתות היו באותה תקופה, ולא ידוע מי ביצע אותן.

שלב ההוכחות במשפט הנאשמים ברצח דוואבשה נפתח בתחילת החודש. זאת לאחר שביוני האחרון הסתיים משפט הזוטא בעניין קבילות והודאות בן אוליאל והנאשם הנוסף שהיה קטין בעת הפיגוע. אז, בית המשפט קבע כי ההודאות שנגבו תוך הפעלת לחץ פיזי אינן קבילות.

עוד בנושא:
תיק הרצח בדומא: הודאות הנאשמים שנגבו תחת עינויים נפסלו
"הם צעקו 'עלי על הגריל' והשוטרים לא עשו דבר"
שב"כ על החלטת ביהמ"ש: "עומדים מאחורי ממצאי חקירת הרצח בדומא"

אחמד דוואבשה וסבו חוסיין שנה לאחר הפיגוע בדומא בו נספו בני משפחתם, יולי 2016. ניב אהרונסון
הסב חוסיין דוואבשה, ואחמד אחיו של עלי./ניב אהרונסון

ראש צוות חקירת הפיגוע בדומא, סנ"צ ארז אמויאל, העיד לפני כשבועיים וסיפר על שלבי החקירה, הממצאים שנמצאו בזירה והשחזור שביצע עם בן אוליאל. אמויאל סיפר כי כבר בשלב ראשוני עלה החשד כי מדובר באירוע לאומני. בין היתר, הוא תאר כי נאספו בזירה גפרורים ובקבוק זכוכית שנמצא במקום וכן כי נדגמו "טביעת מגף 'בלנסטון' ובזירה היותר רחוקה נמצאו סימני טביעות צמיג הרכב".

אמויאל סיפר גם כי במהלך החקירה הבחינו בהתנהלות חריגה מצד נוער הגבעות ולפי הממצאים החשד היה שמישהו מהם ביצע את הפיגוע. "בימים הראשונים לאחר האירוע, זיהינו התנהלות קצת חריגה של האובייקטים שלנו, נוער הגבעות, בהם מתמקד מפלג פשיעה לאומני". הוא תאר כי אז החלו לבחון יעדים שונים. "אנחנו מגלים שבאותו ערב היה ערב 'פוייקה' בגבעת הבלאדים. במהלכו, הקטין עוזב את האירוע, עוזב את הקבוצה ומנתק מגע. מספר ימים לאחר מכן עמירם עוזב את המערה ועובר לגור בירושלים".

בהמשך עדותו, סיפר אמויאל על השחזור, אז פגש לדבריו את בן אוליאל לראשונה: "אני נכנס לניידת הממוגנת שבה מתבצעת ההובלה לשחזור בתוך הכפר. יחד איתי נהג, שני חוקרי זירה, 'מיגל' (חוקר שב"כ, מ"ה) והחשוד. אני מסביר לו שאנחנו יוצאים לקראת שחזור. הוא מביע את הסכמתו, מסרב לחתום, ואני מציין את זה. מתחילים להיכנס לתוך הכפר, בנסיעה מנהלתית ובכיוון נסיעה כללי כי אין לנו מושג בשלב זה מאיפה השחזור יתחיל מבחינת עמירם ואנחנו מגיעים לאזור פחות או יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הוריו של הנאשם המרכזי ברצח משפחת דוואבשה: "עבר התעללות בחקירה, מאמינים בחפותו". ספק 500
החשוד ברצח, עמירם בן אוליאל/ספק 500

סנ"צ אמויאל המשיך בעדותו, "פורקים מהרכבים וחוזרים כמובן לצלם את השחזור. 'מיגל' מבקש מעמירם להוריד את הכיפה מחשש להפרת סדר מקומיות ועמירם מסרב. אני, יחד עם עמירם, מתחילים לנוע לכיוון מרכז הכפר. אחרי ממש שתיים שלוש דקות של הליכה על הכביש המוליך אל הבית עמירם מתאפס על עצמו ומזהה בדיוק איפה הוא נמצא. מאותו רגע הוא מתחיל לתאר לי כל שניה ושניה מה הולך לקרות ", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully