וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם צעקו 'עלי על הגריל' והשוטרים לא עשו דבר"

20.6.2018 / 16:08

חוסיין דוואבשה, שנכדו נרצח בפיגוע בדומא ב-2015 אמר כי הפעילים רקדו וקראו קריאות שמחה על מותו של הפעוט בן השנה וחצי, וכי שוטרים וחיילים שהיו במקום לא התייחסו. "הם מבסוטים מזה שאין ילד בן 18 חודשים"

עריכת וידאו:ניר חן

חוסיין דוואבשה, סבו של עלי דוואבשה שנשרף למוות בפיגוע בדומא ביולי 2015 אמר היום (רביעי) למהדורת וואלה! NEWS כי שוטרים שעמדו מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד אתמול ושמעו את קריאות הנאצה של פעילי ימין במקום לא עשו דבר כדי לעצור אותם. "מה שהכעיס אותי זה שהשוטרים שהיו מסביב אפילו לא אמרו להם 'תשתקו'. בשביל מה יש שוטרים? זה מזעזע. שומעים את הקריאות 'איפה עלי?', הם מבסוטים מזה שאין ילד בן 18 חודשים", אמר. הפעילים קראו לעבר הסב "איפה עלי? אין עלי. עלי נשרף. על האש. על הגריל".

"כל העולם ראה את זה שהם רקדו וקיללו, והיו מבסוטים מזה ששרפו משפחה וילד בן 18 חודשים. זה היה קשה, קשה מאוד. צריך לזרוק אותם מהמקומות שלנו. לנו כמשפחה זה קשה לנו מאוד. אנחנו לא ישנים, לא אוכלים, כל הזמן חושבים על בני המשפחה שמתו", הוסיף.

פרשת הרצח בדומא - פעילי ימין קיצוני התאספו מול בית המשפט בלוד וצעקו לעבר סב המשפחה: "איפה עלי? נשרף". אתר רשמי
הפעילים בסמוך לבית המשפט, אתמול/אתר רשמי

לדברי דוואבשה, יש להעניש את הפעילים שצעקו. "אם הם היו פלסטינים היו שמים אותם בבית סוהר. הם היו יושבים 20 שנה בכלא רק על דיבור אחד. אפילו שוטר אחד או חיל אחד לא אמר להם, נתנו להם חופשי לדבר".

נכדו האחר של דוואבשה, אחמד, היה בן ארבע כשנפצע באורח קשה בפיגוע. "הוא בסדר מבחינת פיזית", אמר הסב. "אבל הוא מתעורר באמצע הלילה כשהוא חולם חלום על ההורים שלו, מבקש לקחת אותו לבית של ההורים ואומר שהבית לא שרוף. הוא כל הזמן אומרים שילדים שואלים על הפנים שלו, מדוע הן ככה".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "כוח משטרה גדול הוצב מחוץ לבית המשפט על מנת למנוע עימותים בין הצדדים ולשמור על הסדר הציבורי ככל שניתן. לראיה, לא נרשמו עימותים אלימים או הפרות סדר במהלך האירוע. ככל שתתקבל במשטרה תלונה המעלה חשד להסתה היא תיבדק בהתאם ככל תלונה אחרת". הם הוסיפו כי "נדגיש כי בכל הנוגע למקרים שעניינם חשד להסתה, הרי שמשטרת ישראל פועלת בהתאם להנחיות הפרקליטות ואישורם לפתוח בחקירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully