וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפינוי ביצהר: אלמוני הצית אוהל של מג"ב סמוך להתנחלות

החשוד השליך חפץ בוער לאוהל של משמר הגבול בגבעה הסמוכה להתנחלות והצליח להימלט. כוחות מג"ב סורקים בעקבותיו ולפי ההערכות, מדובר באזרח ישראלי. האוהל משמש את הכוחות לאכיפת צו השטח הצבאי הסגור בגבעה, אחרי שורת התקיפות שאירעה לאחרונה באזור. אין נפגעים

עורך:שאול אדם

תקרית נוספת ביצהר - כל הפרטים:

  • אלמוני השליך חפץ בוער לאוהל של מג"ב סמוך להתנחלות
  • החשוד בהצתה נמלט וכוחות מג"ב סורקים בעקבותיו
  • האוהל משמש את הכוחות לאכיפת צו שטח צבאי סגור בגבעה; אין נפגעים
  • מג"ב: "כוחות הביטחון רואים בכך עליית מדרגה באלימות כלפי הלוחמים"

אלמוני השליך הערב (חמישי) חפץ בוער לאוהל של מג"ב בגבעת "כיפת סרוגה" הסמוכה ליצהר, וגרם להצתתו. לפי ההערכות מדובר באזרח ישראלי. החשוד בהצתה הצליח להימלט וכוחות מג"ב סורקים בעקבותיו. על פי מג"ב, מדובר באוהל קטן המשמש את הלוחמים בשעות היום לאכיפת צו השטח הצבאי הסגור במקום, ואין נפגעים באירוע.

התקרית, שמצטרפת לכמה אירועי תקיפה של תושבי האזור כלפי חיילים, מגיעה אחרי שכוחות משמר הגבול והמנהל האזרחי פינו הבוקר צריפי עץ וביצעו הריסת מבנה בלוקים בגבעת "שבח הארץ" הסמוכה להתנחלות. ממג"ב נמסר כי "כוחות הביטחון רואים בכך עליית מדרגה באלימות המופנת כלפי הלוחמים ומתכוונים לעשות הכול בכדי לאתר את החשוד. הלוחמים ימשיכו לפעול במקום לאכיפת הצו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקרית נוספת. יצהר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי גורם במערכת הביטחון, המבנים שפונו הבוקר אינם משמשים למגורים והוצבו בימים האחרונים בשטח B שנמצא תחת שליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית. עוד הדגישו כי האכיפה בוצעה בהתאם לנהלים ובכפוף לשיקולים מבצעיים. במקום, נמצא ציוד רב שהוחרם על ידי הכוחות, הכולל בין היתר שולחנות, ספסלים וכלים.

בהנהגת יצהר תקפו בחריפות את הריסת המבנים והגדירו אותה כ"תג מחיר אלים, הפוגע במאמצי היישוב להשבת השקט". עוד הוסיפו כי "היישוב הביע את עמדתו הנחרצת נגד הפגיעה בחיילים ודווקא משום כך, ההחלטה להרוס מבנים כאקט של ענישה, היא התנהלות דורסנית ופסולה. צעד כזה, רק מלבה את הרוחות, במקום להרגיע אותן".

עוד בוואלה!

אלימות הימין הקיצוני בשומרון: השאלות הקשות שצה"ל צריך לענות עליהן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות מג"ב בפינוי המבנים ביצהר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע האחרון אירעו סדרת מקרים של תקיפת חיילים באזור יצהר על ידי מתנחלים מהגבעה קומי אורי. ביום ראשון לפנות בוקר תקפו כ-30 מתנחלים כוח של חיילי צה"ל, כשהם מיידים לעברם אבנים ומנקבים את גלגלי הרכב בו נסעו. ביום שני בערב יידו מתנחלים אבנים לעבר חיילי מג"ב, בסמוך ליצהר.

צה"ל הכריז השבוע על גבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר כשטח צבאי סגור. אתמול, ארגון "בצלם" דיווח כי אלמונים ניקבו צמיגים של כ-31 כלי רכב בצפון לעיר הפלסטינית אל-בירה שבאזור רמאללה, וריססו את הכתובת "צו תפיסה 'שטח צבאי סגור' - בוגדים בוחרים להתנכל ליהודים".

(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully