וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה שיגר טיל לעבר מל"ט ישראלי בלבנון; צה"ל: לא הייתה פגיעה

דובר צה"ל הודיע כי טיל נ"מ שוגר משטח לבנון לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש, אך הוא לא נפגע. בארגון השיעי קיבלו אחריות על הירי, אך טענו כי לא הפילו את המל"ט אלא הרחיקו אותו מהמרחב האווירי. זאת לאחר שבחיזבאללה איימו להגיב לגיחות חיל האוויר הישראלי מעל שמי לבנון

צילום: שי מכלוף, עריכה: שאול אדם, עמית שמחה

טיל נ"מ נורה משטח לבנון לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל - כך הודיע היום (חמישי) דובר צה"ל. דובר צה"ל מסר כי הכלי לא נפגע. חיזבאללה קיבל אחריות לירי, אך בארגון טענו כי לא הפילו את המל"ט, אלא הרחיקו אותו מהמרחב האווירי הלבנוני.

חיזבאללה איים להגיב לגיחות של חיל האוויר הישראלי מעל שמי לבנון, לאחר שיוחסה לישראל פגיעה באמצעות רחפנים ברכיב לייצור טילים מדויקים בביירות. גם האיראנים פיזרו איומים לאחרונה ואמרו כי יגיבו לכל תקיפה של צה"ל בסוריה.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס סיום קורס קציני זרוע היבשה כי "כוחות איראניים פועלים להתחמש ללא הפוגה - לא נהסס להנחית מהלומה קשה על מי שינסה לפגוע בנו". לדבריו, "איראן מתעצמת ועושה יותר פעולות נוכח היעדר תגובה. ישראל לא תגיש את הלחי השנייה. מי שפניו לתוקפנות, יספוג מחיר כבד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלת הרחפן הישראלי בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבוע הופל רחפן ישראלי בדרום לבנון. לפי דובר צה"ל, המל"ט הופל "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול, סמוך לגבול בצד הלבנוני". על פי הדיווחים במדינה, חיזבאללה הפיל את המל"ט מול שער פאטמה, בגבול בן ישראל ולבנון.

מזכ"ל הארגון השיעי, חסן נסראללה, אמר בחודש שעבר כי "ישראל צריכה לדעת שהמרחב האווירי שלנו לא פתוח לרחפנים שלה. ההתנגדות תבחר את המקום ואת הזמן הנכונים להפיל את הרחפנים. הנקמה על התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת".

עוד בוואלה!

סירב להיכנע ללחץ חיזבאללה: מאחורי הקלעים של התפטרות חרירי

לכתבה המלאה
טקס סיום קורס קצינים קרביים, בהשתתפות : רה"מ, הרמטכ"ל, ומפקד זרוע היבשה, בית הספר לקצינים, מצפה רמון, 31 באוקטובר 2019. שי מכלוף
"לא נהסס להנחית מהלומה קשה על מי שינסה לפגוע בנו". נתניהו, היום/שי מכלוף

התקרית מגיעה על רקע ההפגנות המתמשכות בלבנון, שהובילו להתפטרותו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי. במסגרת ההפגנות, נרשמו כמה אירועים שבהם תומכי חיזבאללה ואמל השיעים תקפו מפגינים, ונסראללה רמז להתערבות זרה והזהיר כי המדינה עשויה להידרדר לכאוס.

משרד החוץ העביר בימים האחרונים מסרים לארצות הברית, צרפת, ומדינות נוספות באירופה את עמדת ישראל, שלפיה יש להתנות כל סיוע בינלאומי ליציבות של לבנון בטיפול של ממשלתה בסוגיית הטילים המדויקים והרחקת חיזבאללה ממוקדי הכוח השלטוניים והכלכליים במדינה.

(עדכון ראשון: 14:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully