וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: רחפן נפל במהלך פעילות שגרתית סמוך לגבול בצד הלבנוני

על פי הדיווחים בלבנון, ארגון חיזבאללה הפיל את הרחפן מול שער פאטמה, סמוך לגבול עם ישראל. דובר צה"ל אישר את נפילת הרחפן, אשר אירעה "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול"

צה"ל: רחפן נפל במהלך פעילות שגרתית סמוך לגבול בצד הלבנוני/עורך:שאול אדם

התרסקות רחפן בלבנון - כל הכותרות

  • רחפן ישראלי התרסק בדרום לבנון
  • על פי חלק מהדיווחים במדינה, הרחפן הופל על ידי חיזבאללה
  • מיקום התקרית: מול שער פאטמה, סמוך לגבול עם ישראל
  • דובר צה"ל אישר את נפילת הרחפן: "במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול"

רחפן התרסק הבוקר בדרום לבנון - כך דווח (רביעי) ברשת סקיי בערבית. עוד דווח כי ייתכן שהרחפן שייך לישראל. על פי הדיווחים במדינה, חיזבאללה הפיל את המל"ט מול שער פאטמה, בגבול בן ישראל ולבנון. עם זאת, דיווחים אחרים טוענים כי אזרח הוא שהפיל את הרחפן באמצעות ירי מרובה דיג.

דובר צה"ל אישר כי רחפן ישראלי נפל. "לפני זמן קצר, במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול, נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני", נמסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפילת הרחפן הישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף החודש שעבר פרסמה סוכנות הידיעות הסורית סאנא תמונות של רחפן שאותר במורדות החרמון ליד קוניטרה. בסוריה דווח כי הרחפן היה חמוש בחומר נפץ והגיעה מכיוון מערב, לפני שהופל בידי כוחות צבא סוריה. בצה"ל הכחישו כי מדובר ברחפן ישראלי. כמה ימים לפני כן דיווחו כלי תקשורת בסוריה על פיצוצים שנשמעו בפרברי דמשק באזור ג'רמאנא. בטלוויזיה הסורית דווח אז כי מל"ט הושמד באזור עקרבה, שם תקף בחודש שעבר חיל האוויר מטרות איראניות וסיכל פיגוע מתוכנן באמצעות רחפנים חמושים.

בתחילת ספטמבר טען חיזבאללה כי הפיל רחפן ישראלי ליד הכפר ראמיה שבדרום לבנון. לפי הודעת הארגון, כלי הטיס חצה את הגבול לכיוון הכפר ונמצא בידי הלוחמים. כעבור זמן מה, אישר צה"ל כי אכן נפל רחפן ישראלי בשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברחפן פשוט מאוד שנפל במהלך פעילות שגרתית, וכי אין חשש לדליפת מידע. מזכ"ל הארגון השיעי, חסן נסראללה, אמר כי "ישראל צריכה לדעת שהמרחב האווירי שלנו לא פתוח לרחפנים שלה. ההתנגדות תבחר את המקום ואת הזמן הנכונים להפיל את הרחפנים. הנקמה על התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיווחים מקומיים טוענים כי אזרח הוא שהפיל את הרחפן באמצעות ירי מרובה ציד/מערכת וואלה!, צילום מסך
רחפן ישראלי מטיל גז מדמיע על המפגינים הפלסטינים, גבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018. רויטרס
רחפן ישראלי מטיל גז מדמיע על מפגינים פלסטינים, גבול רצועת עזה, 30 במרץ 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully