וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הרחפן שהופל בחרמון לא ישראלי, מעיד על פעילות איראן

21.9.2019 / 20:25

בהודעה שפרסם דובר צה"ל בערבית, שלל כי הרחפן שעל פי הדיווחים בסוריה הופל באזור החרמון שייך לישראל. "האם ייתכן שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה? רחפן של צה"ל זה לא". הוא הוסיף: "קיבלנו הוכחה נוספת לאופי הפעילות האיראנית במרחב"

רחפן שסוריה טוענת שהפילה באזור הר החרמון
שהגיע מכיוון מערב, 21 בםטמבר 2019. סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, אתר רשמי
הרחפן שאותר במורדות החרמון ליד קוניטרה/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי טען הערב (שבת) כי הרחפן שעל פי דיווחים בסוריה הופל באזור החרמון אינו שייך לישראל, ואף רמז כי ייתכן שהוא כלל שייך לאיראן. "האם יכול להיות שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?", כתב בפוסט שהופץ ברשתות החברתיות. "היום ראינו הוכחה של הסורים לכך שקאסם סלימאני עושה בסוריה מה שהוא רוצה ובטח לא מספר על כך למשטר אסד".

"הרחפן שהסורים טענו הבוקר שהופל באזור החרמון הוא באופן מפתיע באיזור ממנו ניסו אנשיו של סולימאני מכוח קודס וביניהם גם שני הלבנוניים, לבצע את פיגוע הרחפנים לפני כחודש ולא הצליחו", הסביק אדרעי והצהיר: "רחפן של צה"ל זה לא". לדבריו הוא הוסיף תהייה: "האם מדובר בחומר נפץ איראני נוסף שפועל באופן לא מתואם ברמת הגולן הסורית? תודה לסוכנות הידיעות הסורית סאנא על הצילומים. בעזרתכם קיבלנו הוכחה נוספת שמראה את אופי הפעילות האיראנית במרחב".

תצפית קוניטרה, מרום גולן. פברואר 2016. שחף סופר, מערכת וואלה! NEWS
הרחפן אותר במורדות החרמון באזור קוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, שחף סופר

את תמונותיו של הרחפן פרסמה סוכנות הידיעות הסורית סאנא. על פי הדיווח, הוא אותר במורדות החרמון ליד קוניטרה. בסוריה דווח כי הרחפן היה חמוש בחומר נפץ והגיעה מכיוון מערב, לפני שהופל בידי כוחות צבא סוריה.

ביום חמישי דיווחו כלי תקשורת בסוריה על פיצוצים שנשמעו בפרברי דמשק באזור ג'רמאנא. בטלוויזיה הסורית דווח כי מל"ט הושמד באזור עקרבה, שם תקף בחודש שעבר חיל האוויר מטרות איראניות וסיכל פיגוע מתוכנן באמצעות רחפנים חמושים.

לפני כשבועיים טען חיזבאללה כי הפיל רחפן ישראלי ליד הכפר ראמיה שבדרום לבנון. לפי הודעת הארגון, כלי הטיס חצה את הגבול לכיוון הכפר ונמצא בידי הלוחמים. כעבור זמן מה, אישר צה"ל כי אכן נפל רחפן ישראלי בשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברחפן פשוט מאוד שנפל במהלך פעילות שגרתית, וכי אין חשש לדליפת מידע. מזכ"ל הארגון השיעי, חסן נסראללה, אמר לפני כעשרה ימים כי "ישראל צריכה לדעת שהמרחב האווירי שלנו לא פתוח לרחפנים שלה. ההתנגדות תבחר את המקום ואת הזמן הנכונים להפיל את הרחפנים. הנקמה על התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully