וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי שברחו: חשודים במעורבות ברצח בפתח תקווה הוסגרו מרוסיה

במסגרת פרשת הרצח של עדיאל תורתי בן ה-20, נעצרו והוגשו כתבי אישום נגד שני חשודים. במהלך החקירה, התברר כי שניים נוספים החשודים במעורבות ברצח נמלטו לאומן ומשם לרוסיה. מאז, הוגשה בקשה להסגרתם שהושלמה עם נחיתתם בנתב"ג. מעצרם של החשודים שהוסגרו הוארך ב-7 ימים

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

שני חשודים בפרשת רצח עדיאל תורתי, צעיר בן 20 מפתח תקווה, הוסגרו היום (חמישי) מרוסיה לישראל. השניים חשודים במעורבות בפרשה, בנוסף לשני החשודים ברצח שנעצרו והוגשו נגדם כתבי אישום. הם עזבו את הארץ לפני כשנה, מיד לאחר הרצח, בשעה שמתנהלת נגדם חקירה פלילית. מעצרם הוארך היום בבית המשפט השלום בפתח תקווה בשבעה ימים.

במהלך החקירה, התברר כי שני החשודים במעורבות ברצח נמלטו לאומן ואחרי כחצי שנה לרוסיה. עם הגעתם לרוסיה, החשודים נעצרו ומאז הם במעצר בידי המשטרה המקומית. מאז, המשטרה והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות פעלו כדי להביא אותם לארץ לצורך חקירתם בגין החשדות המיוחסים להם.

במסגרת מאמצים אלה, הוגשו בקשת הסגרה בעניינם לרשויות הרלוונטיות, שהושלמה היום עם מעצרם בנתב"ג. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז מרכז. שני החשודים שהוסגרו מרוסיה הם קטין יליד 2002 תושב מרכז הארץ ואדם נוסף בשם לוי יצחק בנאבו. הקטין הוסגר בגין ניסיון רצח ובנאבו בגין עבירת סיוע לאחר מעשה (הקשורה לפרשת ניסיון הרצח), וכן בגין עבירה נפרדת של תקיפה בנסיבות מחמירות.

עדיאל תורתי קורבן הרצח מפתח תקווה. אתר רשמי
נרצח במכות, דקירות סכין ובקבוק שבור. עדיאל תורתי/אתר רשמי

לפי החשד של המשטרה, הקטין היה מעורב, יחד עם שני הנאשמים אלירן אסקיאס בן ה-23 וקארו גבוריאן בן ה-22, בהכאתו למוות של תורתי. על פי כתבי האישום שהוגשו נגדם בחודש מרץ האחרון, הם הכו ודקרו אותו עד שמת ואף פעלו לאחר מכן כדי להסתיר את גופתו. עם זאת, הם הואשמו רק בניסיון רצח ולא ברצח. גבוריאן ואסקיאס, שהיו מנועים מלצאת מהארץ, ניסו לרדת למחתרת ולהסתתר אך נתפסו בנפרד כעשרה ימים לאחר האירוע.

בכתב האישום מתואר כיצד השלושה - תורתי, אסקיאס וגבוריאן, יחד עם קטין שמזוהה בכתב האישום כ-א.א, ישבו יחד ביחידת דיור בפתח תקוה שהיתה שייכת לגבוריאן, שתו אלכוהול והשתמשו בקוקאין. בשלב מסוים הטיח גבוריאן בתורתי כי הוא "מלשין", משום שחשב שסיפר למישהו על מיקומה של יחידת הדיור.

עוד מתואר בכתב אישום כיצד גבוריאן ואסקיאס החלו להכות את תורתי. הם היכו אותו באגרופים ובבעיטות, ודקרו אותו בצוואר ובראש באמצעות סכין יפנית, וכשזו נשברה, החליפו אותה בבקבוק שבור. הם גם ניסו לחנוק אותו באמצעות חולצה. בשלב האחרון של מסכת ההתעללות, טוענים בפרקליטות, יצא גבוריאן מחדר האמבטיה שבו אירעה רוב האלימות, ואמר: "זהו, הוא גמור. גמרתי אותו".

עוד בוואלה!

מעבודה בבנק לשירות בחיזבאללה? החשודה שמעצרה הצית משבר עם ירדן

לכתבה המלאה
שני החשודים במעורבות ברצח עדיאל תורתי בפתח תקווה שהוסגרו מרוסיה - ה-31 לאוקטובר 2019. דוברות משטרת ישראל
שני החשודים שהוסגרו נוחתים בנתב"ג, היום/דוברות משטרת ישראל

לאחר מכן, לפי כתב האישום, החלו השלושה - גבוריאן, אסקיאס והקטין - בפעולות לכיסוי על מעשיהם. בין היתר הם התקשרו לחברים של תורתי מהטלפון הנייד שלו, כדי ליצור מצג שווא כאילו הוא עדיין בחיים. לאחר מכן, יחד עם חבר נוסף, קברו את גופתו של תורתי בחורשה שסמוכה ליחידת הדיור, ניקו את היחידה היטב ואף צבעו אותה. הקטין והחבר הנוסף רכשו כרטיס טיסה לכיוון אחד, ושלושה ימים לאחר התקרית הצליחו לעזוב את ישראל.

מהמשטרה נמסר כי "השלמת הליך ההסגרה היום הינה ביטוי נוסף לפועלה הנחוש של המשטרה, הפרקליטות ושאר רשויות האכיפה ולשיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות אכיפה בעולם, אשר אינו תחום בגבולות הזמן. משטרת ישראל תמשיך לפעול למיצוי הדין עם עבריינים וידעו כל מפרי החוק כי ידה של המשטרה משגת בכל זמן ובכל מקום".

(עדכון ראשון 07:45)

שני החשודים במעורבות ברצח עדיאל תורתי בפתח תקווה שהוסגרו מרוסיה - ה-31 לאוקטובר 2019. דוברות משטרת ישראל
שני החשודים שהוסגרו נוחתים בנתב"ג, היום/דוברות משטרת ישראל
שני החשודים במעורבות ברצח עדיאל תורתי בפתח תקווה שהוסגרו מרוסיה - ה-31 לאוקטובר 2019. דוברות משטרת ישראל
שני החשודים שהוסגרו נוחתים בנתב"ג, היום/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully