וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות עדיאל תורתי: היכו, דקרו וחנקו למוות - אך לא הואשמו ברצח

26.3.2019 / 16:24

כתב אישום הוגש נגד שני הצעירים בני ה-22 ו-23 שהמשטרה קבעה שרצחו את עדיאל תורתי בן ה-20 בתחילת השנה עקב סכסוך. מכתב האישום עולה שהשניים הכו ודקרו אותו עד שמת ואף פעלו להסתיר את גופתו - אך יואשמו רק בניסיון רצח. הפרקליטות: נתיחת גופתו לא קובעת סיבת המוות

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד אלירן אסקיאס בן ה-23 וקארו גבוריאן בן 22, המעורבים ברציחתו של עדיאל תורתי בפתח תקווה בתחילת השנה. על פי כתב האישום, השניים התכוונו לרצוח את קורבנם, עדיאל תורתי, ואכן הכו ודקרו אותו עד שמת ואף פעלו לאחר מכן להסתיר את גופתו. למרות זאת, השניים נאשמים רק בניסיון רצח - ולא ברצח.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שרה טל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), מתואר כיצד השלושה, יחד עם קטין שמזוהה בכתב האישום כ-א.א, ישבו יחד ביחידת דיור בפתח תקוה שהיתה שייכת לגבוריאן, שתו אלכוהול והשתמשו בקוקאין. בשלב מסוים הטיח גבוריאן בתורתי כי הוא "מלשין", משום שחשב שסיפר למישהו על מיקומה של יחידת הדיור.

עוד מתואר בכתב אישום כיצד גבוריאן ואסקיאס החלו להכות את תורתי. הם היכו אותו באגרופים ובבעיטות, ודקרו אותו בצוואר ובראש באמצעות סכין יפנית, וכשזו נשברה, החליפו אותה בבקבוק שבור. הם גם ניסו לחנוק אותו באמצעות חולצה. בשלב האחרון של מסכת ההתעללות, טוענים בפרקליטות, יצא גבוריאן מחדר האמבטיה שבו אירעה רוב האלימות, ואמר: "זהו, הוא גמור. גמרתי אותו".

עוד בנושא:
רצח הצעיר מפתח תקווה: חשוד שלישי נעצר; הרקע - סכסוך עבריינים
חשד לרצח בפתח תקווה: גופת נעדר נמצאה ועליה סימני אלימות

עדיאל תורתי קורבן הרצח מפתח תקווה. אתר רשמי
הכו וחנקו למוות ולא יואשמו ברציחתו. עדיאל תורתי/אתר רשמי

לאחר מכן, לפי כתב האישום, החלו השלושה - גבוריאן, אסקיאס והקטין - בפעולות לכיסוי על מעשיהם. בין היתר הם התקשרו לחברים של תורתי מהטלפון הנייד שלו, כדי ליצור מצג שווא כאילו הוא עדיין בחיים. לאחר מכן, יחד עם חבר נוסף, קברו את גופתו של תורתי בחורשה שסמוכה ליחידת הדיור, ניקו את היחידה היטב ואף צבעו אותה.

הקטין והחבר הנוסף רכשו כרטיסי טיסה לכיוון אחד, כדי לצאת מישראל (בכתב האישום לא מצוין לאיזה יעד). שלושה ימים לאחר התקרית הם הצליחו לעזוב את ישראל וטרם חזרו. גבוריאן ואסקיאס, שהיו מנועים מלצאת מהארץ, ניסו לרדת למחתרת ולהסתתר אך נתפסו בנפרד כעשרה ימים לאחר האירוע.

למרות האלימות הקשה שהפעילו גבוריאן ואסקיאס, ולמרות שבפרקליטות אף טוענים כי השניים התכוונו לרצוח את תורתי, הם אינם נאשמים ברצח - אלא בניסיון רצח, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט. הסיבה היא שדוח הנתיחה שלאחר המוות לא קובע בוודאות מה היתה סיבת המוות, ומציין כי בגופתו של תורתי נמצאו כמויות קטלניות של קוקאין. בשל כך חששו בפרקליטות כי יתקשו להוכיח מעל לכל ספק סביר שהאלימות היא שהביאה למותו, והסתפקו באישום בניסיון רצח.

עוד באותו נושא

דקר, חנק ואמר "גמרתי אותו": פוענח רצח בן 20 מפתח תקווה

לכתבה המלאה
המשטרה פענחה את תיק היעלמותו ומותו 
של עדיאל תורתי בן ה-20 בפתח תקוה. דוברות משטרת ישראל
האשמים יוצאים מיחידת הדיור/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully