וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הצעיר שהותקף בידי חיילי נצח יהודה: "קראו לו 'ערבי מסריח'"

14 חיילי הנח"ל החרדי שתועדו במהלך קטטה עם צעירים בדואים בדרום הובאו לדיון בהארכת מעצרם, במהלכו שוחרר אחד החיילים. אמו של אחד החיילים העצורים אמרה בבית הדין כי הם "מקווים שביהמ"ש יבין את הטעות של מצ"ח". אב אחד הצעירים הבדואים: "החיילים הכו את כולם"

14 חיילי נצח יהודה החשודים במעורבות בקטטה עם צעירים בדואים בדרום מובאים להארכת מעצר/צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

כ-14 החיילים מגדוד "נצח יהודה" של הנח"ל החרדי הובאו היום (רביעי) לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט הצבאי ביפו, לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה עם צעירים בדואים בדרום לפני כמה ימים. לפי שעה אחד החיילים שוחרר, וכעת ממשיכים בעניינם של 13 החיילים הנותרים.

אמו של אחד הלוחמים החשודים, המתגוררים בחבל בנימין, אמרה מוקדם יותר היום כי "הילדים האלו נתנו את חייהם לצבא. עד שסוף סוף יצאו הביתה אחרי שעבדו כל כך קשה בכדי שעם ישראל יוכל לחגוג, באו חבורה של פורעים ותקפו אותם בגלל שהם חיילי צה"ל - ואז למחרת באים לבסיס ועוצרים אותם כי בסך הכול הגנו על עצמם". עוד אמרה האם כי "אנחנו מקווים שבית המשפט יבין את הטעות שעשתה המשטרה הצבאית וישחרר אותם".

אביו של אחד הצעירים הבדואים שהיו מעורבים בקטטה, האשים את החיילים בהתגרות, וטען כי הם אלו שפתחו בתגרה. האב תיאר את השתלשלות האירועים: "ביום רביעי הבן שלי ביקש ממני את הרכב, ונסע עם חבריו לתחנת דלק לשתות קפה. החיילים דיברו אליו ולחבריו לא יפה, קראו לאחד מהם מניאק וערבי מסריח, הרביצו לו ודרכו עליו".

אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום 23 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
"באו חבורה של פורעים ותקפו אותם בגלל שהם חיילי צה"ל". אחד החשודים במעורבות בקטטה בדרום, היום/שלומי גבאי

האב הוסיף: "הם נתנו מכות לכולם, חלקם נזקקו לטיפול רפואי. הבן שלי הגיש תלונה במשטרה והוא בטראומה בבית". האב הכחיש את הטענה כי הצעירים הבדואים היו חמושים בסכינים. "הם לא היו עם סכינים, הגרסה של החיילים לא נכונה. הצעירים הבדואים לא עשו כלום, איפה אנחנו חיים? נניח שהבן שלי עושה משהו לא טוב או זרק אבן - יש חוק, לא מרביצים לו. אני מתכוון לתבוע את הצבא, הדבר הזה לא יעבור בשקט".

בסרטון שהופץ נראים החיילים מחטיבת כפיר מתעמתים עם הצעירים בתחנת הדלק שבצומת דביר שבדרום, מסיבה שעדיין אינה ברורה. מדובר צה"ל נמסר כי "החיילים חשודים בעבירות של תקיפה בצוותא, איומים ושימוש בלתי חוקי בנשק". לטענתם של החיילים, הקטטה החלה לאחר ששבו עם מפקד הכיתה מהלוויה בבאר שבע, לאחריה עצרו לזמן קצר בתחנת הדלק בצומת. אז הגיעו הצעירים הבדואים ותקפו אותם ובין הצדדים התפתחה תגרה אלימה.

עוד בוואלה!

ירי הנ"ט בצפון: הרמטכ"ל צפוי להחריף את ממצאי התחקיר

לכתבה המלאה
אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום והוריו 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
אחד החשודים בתקיפת הבדואים בדרום בליווי הוריו. בית המשפט הצבאי ביפו, היום/אתר רשמי

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד מהחיילים החשודים, המשמש כמפקד הכיתה, מסר כי הם היו בדרכם מהלווייתו של אשר חזות, שנהרג מפגיעת ברק בשבוע שעבר, והאשים את הצעירים הבדואים בהתגרות. בן גביר טען כי עיכוב ומעצר החשודים הוא בגדר "הפקרת לוחמים".

"המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם", טען עו"ד בן גביר. "רק בישראל ברירת המחדל היא לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם", הוסיף.

(עדכון ראשון: 19:15)

בדואי שהוכה. אתר רשמי
סימני מכות על גופו של אחד הצעירים הבדואים שנפצע בקטטה/אתר רשמי
תיעוד קטטה  בין חיילים לבין צעירים בדואים בתחנת דלק בדרום. צילום מסך
צילום מתיעוד הקטטה בין חיילים לבין צעירים בדואים בתחנת דלק בדרום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully