וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר על הטרדות מיניות: תא"ל שי אלבז פורש מתפקידו

23.10.2019 / 17:43

מפקד שייטת 13 לשעבר הודיע כי יפרוש מצה"ל, זאת בעקבות תחקיר על הטרדות מיניות לכאורה של חיילות ששירתו תחתיו, שעתיד להתפרסם בחדשות 12. מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ"ל ומפקד חיל הים קיבלו את בקשת הפרישה, וכי התנהגותו "אינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות בצה"ל"

ראש מספן בחיל הים אל"מ שי אלבז שפורש מצה"ל בשל תחקיר על הטרדות מיניות שיפורסם בחדשות 12. מורג ביטן,
יפרוש מצה"ל בשל תחקיר ההטרדות המיניות שעתיד להתפרסם, אל"מ שי אלבז/מורג ביטן

תא"ל שי אלבז, ראש מספן בחיל הים ומפקד שייטת 13 בעבר, הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מתפקידו בצה"ל, זאת בעקבות פרסום תחקיר על הטרדות מיניות לכאורה מצדו, שעתיד להיות משודר בחדשות 12. במסגרת התחקיר, חיילות ששירתו תחתיו טענו כי ניהל איתן יחסים מיניים שאינם הולמים לפני כעשור. במסגרת העדויות שיוצגו, סיפרה אחת החיילות כי הרגישה שהייתה "מטרה" עבור אלבז, וחיילת נוספת עמה קיים המפקד יחסים מיניים אמרה שהדבר "פשוט חולה מהיסוד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "תא"ל שי אלבז ביקש לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל בעקבות פרסום אירועים שהתרחשו לכאורה לפני למעלה מעשור ובהם התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם הנורמות המקובלות בצה"ל". לדבריהם, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד חיל הים, האלוף אלי שרביט, קיבלו את בקשתו של אלבז לפרוש מצה"ל. "תא"ל אלבז הינו קצין עתיר זכויות אשר שירת במגוון תפקידי לחימה ותרם באופן ישיר לביטחון מדינת ישראל. הרמטכ"ל קבע כי אין מקום לנורמות כאלו בצה"ל וכי יפגין אפס סובלנות למקרים מסוג זה בעתיד", כך בהמשך תגובת דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully