וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קטטה אלימה בין חיילי חטיבת כפיר וצעירים בדואים בתחנת דלק בדרום

מצ"ח פתחה בחקירת הקטטה שפרצה לפני כמה ימים בצומת דביר ועצרה 14 מעורבים בחשד לתקיפה ושימוש לא חוקי בנשק. פרקליט אחד החיילים החשודים: "עשה מה שמצופה והגן על עצמו ועל חייל". דובר צה"ל. "ככל שיימצא כי חיילים חרגו מפקודות או מהחוק - הם יטופלו במלוא החומרה"

עורך:שאול אדם

תיעוד חדש חושף קטטה אלימה שפרצה לפני כמה ימים בין חיילי חטיבת כפיר וצעירים בדואים בצומת דביר שבדרום. הרקע לאירוע עדיין לא ברור. 14 חיילים מגדוד "נצח יהודה" של הנחל החרדי בחטיבת כפיר נעצרו על ידי מצ"ח בחשד למעורבות בקטטה. החיילים יובאו היום (רביעי) לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט הצבאי ביפו. מדובר צה"ל נמסר כי "החיילים חשודים בעבירות של תקיפה בצוותא, איומים ושימוש בלתי חוקי בנשק".

הקטטה התרחשה לטענתם החיילים לאחר ששבו עם מפקד הכיתה מהלוויה בבאר שבע, לאחריה עצרו לזמן קצר בתחנת הדלק בצומת. ואז לטענתם, הגיעו צעירים בדואים ותקפו אותם ובין הצדדים התפתחה תגרה אלימה.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד מהחיילים החשודים, המשמש כמפקד הכתה, מסר כי הם היו בדרכם מהלווייתו של אשר חזות, שנהרג מפגיעת ברק בשבוע שעבר, האשים את הצעירים הבדואים בהתגרות וטען כי עיכוב ומעצר החשודים הוא בגדר "הפקרת לוחמים".

תיעוד קטטה  בין חיילים לבין צעירים בדואים בתחנת דלק בדרום. צילום מסך
תיעוד הקטטה האלימה/צילום מסך

"המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם", טען עו"ד בן גביר, "רק בישראל ברירת המחדל היא לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם".

מדובר צה"ל נמסר כי "היום יובאו להארכת מעצר לצורכי חקירה 14 חיילים החשודים במעורבות באירוע אלימות שהתרחש לאחרונה. החיילים חשודים בעבירות של תקיפה בצוותא, איומים ושימוש בלתי חוקי בנשק".

(עדכון ראשון: 9:46)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תיעוד קטטה  בין חיילים לבין צעירים בדואים בתחנת דלק בדרום. צילום מסך
תיעוד הקטטה האלימה/צילום מסך
תיעוד קטטה  בין חיילים לבין צעירים בדואים בתחנת דלק בדרום. צילום מסך
תיעוד הקטטה האלימה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully