וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוקת שהוזנחה באשקלון נמצאת בסכנה מיידית: "נלחמים על חייה"

22.10.2019 / 18:17

בבית החולים סורוקה נמשך הטיפול בתינוקת בת העשרה חודשים מאשקלון, שמצבה מוסיף להיות אנוש, לאחר שלפי החשד הוזנחה בידי אמה ובן זוגה. במשטרה טוענים למסכת התעללות ממושכת מצד בן הזוג, שוהה בלתי חוקי שתקף גם את האם. בית המשפט האריך את מעצר החשודים, בהם סייען נוסף

צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

החשד להזנחה והתעללות באשקלון - עדכונים אחרונים:

  • מצבה של התינוקת מוסיף להיות אנוש בבית החולים סורוקה
  • בכיר ביחידה לטיפול נמרץ: "נלחמים על חייה, הם בסכנה מיידית"
  • בית המשפט האריך את מעצר האם, בן זוגה וסייען נוסף
  • במשטרה טוענים למסכת התעללות ממושכת מצד בן הזוג

מצבה של התינוקת בת העשרה חודשים, שעל פי החשד הוזנחה על ידי אמה ובן זוגה באשקלון, מוסיף היום (שלישי) להיות קשה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. דוקטור יובל כוורי רופא, בכיר היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, אמר כי "נלחמים על חייה, אך לצענו מצבה אנוש. המשמעות היא שחייה כל רגע בסכנה מיידית".

בית משפט השלום באשקלון האריך בחמישה ימים את מעצר בן זוגה של האם, דיאז עביד, החשוד בהתעללות ובתקיפה בתינוקת. כמו כן, מעצרה של האם הוארך ביומיים, וכך גם מעצרו של אדם נוסף, החשוד שהסיע את בן הזוג תמורת כסף, תוך התעלמות מהעבירה שביצע. אביה הביולוגי של התינוקת שוחרר אתמול ממעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבניין באשקלון שבו אותרה התינוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציג המשטרה בדיון טען כי ככל הנראה מדובר במסכת התעללות ממושכת מצד עביד, שוהה בלתי חוקי, החשוד גם כי תקף את האם כמה פעמים. עביד התגורר בחודשים האחרונים עם האם בדירתה באשקלון. לטענתו, הוא נפל וכתוצאה מכך נפלה התינוקת, שסובלת משברים בגולגולת. עם זאת, במשטרה חושדים כי הוא הכה את התינוקות כי כעס שהאם יצאה מהבית.

התינוקת פונתה בליל אמש לבית החולים ברזילי באשקלון כשהיא מורדמת ומונשמת וסובלת מחבלת ראש, ובהמשך הועברה לסורוקה. בני משפחתה אמרו כי "המצב של הילדה קשה מאוד, צריך להתפלל להחלמתה".

עוד בוואלה!

הרצח בקריות לא מניח למשפחה: "אחרי שהוא הרים עליה יד, הכול התעצם"

לכתבה המלאה
מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
בית החולים סורוקה שבבאר שבע/ראובן קסטרו

מהדיון בבית המשפט עלה כי עביד קרא לשכנים שיזעיקו אמבולנס ולאחר שהגיעו עזב את המקום. הוא מכיר את התינוקת כמה חודשים ואף שמר עליה בעבר. "שמרתי על הילדה, לא עשיתי כלום, כשהיא הרגישה לא טוב התקשרתי לאימא", סיפר אתמול בן הזוג של האם, שהכחיש את מעורבותו.

סנגורה של האם, החשודה אף היא בעבירות של התעללות ותקיפה, אמר כי "יש הסכמה שהיא לא הייתה בבית בזמן שזה קרה ויש הסכמה שהיא השאירה את התינוקת בידי אדם מבוגר. ברגע שהתקשרו לספר לה על האירוע היא ישר יצאה אל התינוקת וטיפלה בה".

בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
בית משפט השלום באשקלון/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully