וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בקריות לא מניח למשפחה: "אחרי שהוא הרים עליה יד, הכול התעצם"

22.10.2019 / 17:00

אמו של מקסים טל, שנעצר אחרי מותה של אשתו בדירתם בקריית ביאליק, טוענת כי הייתה אלימות בין בני הזוג אך לטענתה בנה אהב את אישתו. מנגד במשפחתה של מריה משוכנעים שמדובר ברצח - ומקבלים גיבוי מהמשטרה ששוללת שהתאבדה: "אחרי שהוא הרים עליה יד היא אמרה: 'אני מתגרשת'"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה ותומר לוי

החשד לרצח בקריות - עדכונים אחרונים

  • אמו של החשוד מקסים טל: "אמרו שהייתה אלימות - אבל זה היה הדדי"
  • אחיה של מריה טל: "הכול התעצם בחודש האחרון כשהוא הפר את צו ההרחקה"
  • בית המשפט האריך היום את מעצרו של החשוד בשישה ימים

במשפחתה של מריה טל מקריית ביאליק ממתינים לתוצאות נתיחת מותה, אך משוכנעים שהיא נרצחה על ידי בעלה מקסים. מנגד, אמו של החשוד ילנה טוענת כי בנה הוא למעשה הקורבן. "בוא נחכה, לאף אחד אין שום דבר", קבעה היום (שלישי) נחרצות ילנה, המלווה את בנה בכל דיוני הארכות המעצר. "המשטרה אומרת שהחשד התחזק, אז אנחנו רוצים לראות. בגלל זה אנחנו פה".

בית משפט השלום בקריות האריך מוקדם יותר היום את מעצרו של טל בשישה ימים, לאחר שאשתו מריה נמצאה לפני שבועיים בדירתם ללא רוח חיים. בעבר מקסים היה עצור בחשד לעבירות אלימות כלפיה וכלפי אביה, אך ילנה טענה: "אמרו שהוא אלים אבל התלונות היו הדדיות. גם היא הייתה מורחקת ממנו". האם הציגה את צילומיו של החשוד כשהוא נראה חבול ואמרה כי "היא תקפה אותו, לא הוא".

מריה טל, הנרצחת בדירה בקריית ביאליק. בעלה מקסים טל חשוד ברצח ונעצר בזירה.. -, אתר רשמי
במשפחתו של מקסים טוענים כי התלונות היו הדדיות. מריה טל/אתר רשמי, -

לדבריה, עד אז לא הייתה אלימות אף פעם. במהלך היום הביאו החוקרים את מקסים שוב לדירה, והם עברו איתו שוב ושוב על גרסתו, שעליה הוא חזר. עם זאת, לחוקרים יש גרסה אחרת להשתלשלות האירועים שבסופם נמצאה אשתו ללא רוח חיים מבוססת בדמה למרגלות גרם המדרגות בבית.

ילנה סיפרה כי "באותו יום שהיא מתה הוא התקשר אלי בשעה 07:57 ואמר לי: 'אימא, מאשה התאבדה, מאשה התאבדה, מאשה התאבדה'. הקול שלו היה בשוק. אמרתי לו 'תזמין משטרה ואמבולנס' וזהו. כשהגעתי לשם אחרי עשר דקות כבר לא נתנו להיכנס".

עוד בוואלה!

רצח תאיר ראדה: סנגורו של רומן זדורוב צפוי להגיש מחר בקשה למשפט חוזר

לכתבה המלאה
מקסים טל בעלה של מריה טל שלפי החשד רצח אותה, 22 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
במשטרה מתחזק החשד לרצח. החשוד מקסים טל/שלומי גבאי

היא לא הכחישה שברקע היו תכניות להיפרד, אך אמרה כי "מערכת היחסים שלהם הייתה בסדר גמור. הוא מאוד אהב אותה. הוא הציל אותה מהמשפחה שלה. הוא נתן לה גם חום, גם אהבה ואף פעם לא היה ריב".

ילנה הסבירה את טענתה שלפיה מריה התאבדה, למרות מעטפת החום האוהבת שקיבלה, בכך שמדובר ב"עניין של גנטיקה לא טובה". למרות זאת, חוקרי המשטרה סבורים כי למריה טל לא הייתה כל סיבה להתאבד, או תכניות לעשות כך.

"היא לא רצתה יותר מדי בלאגן"

אלכסיי גרשניק, אחיה של מריה, אמר לוואלה! NEWS כי "אחרי המקרה שהוא הרים עליה יד היו לה התלבטויות". אלכסיי, איש צבא בן 38, ראה את אחותו לאחרונה ב-7 באוקטובר, יומיים לפני סיום הרחקת גיסו ושובו הביתה. כעבור יומיים, נמצאה מריה מתבוססת בדמה. "היא באה עם אשתי לבסיס שלי, לטקס מצטיינים, ונסענו ביחד הביתה. הכול היה רגיל. שאלתי אותה מה החליטה. היא אמרה: 'סופית, אני מתגרשת. זהו'".

גרשניק הוסיף: "לא ממש הייתי בקשר עם בעלה. אף פעם לא הצלחתי לתקשר איתו וכל השנים האלה לא הצלחתי להתחבר אליו, גם באירועים משפחתיים רק מילה פה ושם. רק הרגשתי את אחותי מרחוק. היא פחות אהבה להטריד אותי בזה. מפעם לפעם רמזה שקשה לה איתו, שהוא לא עוזר לה בשום דבר. היא דיברה על זה שהיא רוצה להתגרש ממנו בחודש הזה אבל אבא תמיד ניסה להרגיע, 'תשבו, תדברו'".

קברה של מריה טל שנרצחה על פםי החשד ע"י בעלה מקסים טל בביתם בקריית ביאליק. שלומי גבאי
מעצרו של הבעל החשוד הוארך ב-6 ימים. קברה של מריה/שלומי גבאי

לדבריו, "הכול התעצם בחודש האחרון וכשהוא הפר את צו ההרחקה. המכות באמת היו הפתעה. ואז הוציאו צו הרחקה, וזה נכון שהיא שוב לא התלוננה גם כשהוא היה בא לראות את הילדים, לקחת את הילדים, לקחת את האוטו. כבר מאוחר מדי לשאול למה. היא מצידה לא רצתה יותר מדי בלאגן, היא רצתה לגמור את הכול ברגוע. חשבה על הבנות שלא ייראו ולא יישמעו".

גרשניק הוסיף כי לקראת סיום צו ההרחקה של מקסים, עלתה האפשרות לפנות לגורמי הרווחה. "אולי אם הייתה מקשיבה לאבא שלי היה אפשר למנוע את זה", אמר. "הוא ביקש ממנה לפנות לגורמי הרווחה, שיסדרו לה ולבנות מקלט לקראת סוף ההרחקה שלו. כאילו שהוא הרגיש שזה ייגמר לא טוב. כן, אנחנו משוכנעים שזה רצח".

משפחתה של מריה טל שנרצחה על ידי בעלה לפי החשד, 22 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
"היו לה התלבטויות". משפחתה של מריה מחוץ לבית המשפט, היום/שלומי גבאי

גם במשטרה מתחזק החשד. בצוות החקירה המיוחד שהוקם בתחנת זבולון עדיין לא התקבל דוח רשמי מהמכון הלאומי לרפואה משפטית, אך ראש הצוות עומד בקשר ישיר ורצוף עם אנשי המכון. במשטרה, שבתחילה פטרה את האירוע כהתאבדות שיש לבדוק, שוללים עכשיו כל מניע להתאבדות, ולהפך: תומכים בגרסת המשפחה והחברים שמריה עד מותה הייתה אישה צעירה מלאת שמחת חיים וחדוות חיים, שכל חייה היו לפניה, שהיו לה תכניות לעתיד ושלא הייתה נוטשת את בנותיה.

מריה טל הנרצחת בקריות כחיילת. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
רצתה להתגרש. מריה טל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

סגן הנשיא, השופט ערן נווה, מצא כי היסוד הסביר לחשד כי מקסים טל ביצע את המיוחס לו לא נחלש, כי אם התחזק. החקירה בעיצומה והצדדים ממתינים בקוצר רוח לדוח המכון הלאומי לרפואה משפטית שישפוך אור על נסיבות המוות.

מריה טל הנרצחת בקריות כחיילת. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מריה טל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully