וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סתירות רבות בגירסתו": הוארך מעצרו של החשוד ברצח אשתו בקריות

הותר לפרסום כי מקסים טל הוא החשוד ברצח אשתו מריה בת ה-29. במשטרה טוענים כי לחשוד היסטוריה של אלימות, אך הוא מצדו טוען שאשתו בלעה כדורים כדי להתאבד. השופט: "גירסתו של החשוד בדבר התאבדות המנוחה אינה נתמכת עם מסמכים". מעצרו הוארך בחמישה ימים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

בית משפט השלום בקריית ביאליק האריך אתמול (חמישי) בחמישה ימים את מעצרו של מקסים טל, שעל פי החשד דקר למוות את אשתו מריה בת ה-29 בקריית ביאליק. היא נמצאה ביום שישי שעבר ללא רוח חיים בדירתה. מוקדם יותר אתמול היא הובאה למנוחות בבית העלמין בשער מנשה בהשתתפותם של כמאה בני אדם. שמותיהם של השניים הותרו לפרסום לבקשת עורך דינו של החשוד, וואלה! NEWS ותאגיד השידור "כאן".

השופט אמר בהחלטתו כי "בשלב זה קיים חשד סביר כי החשוד ביצע את העבירות וכן קיימת עילת מעצר. עיינתי בעדויות שונות בתיק ומצאתי סתירות רבות בגירסתו של החשוד. גירסתו של החשוד בדבר התאבדות המנוחה אינה נתמכת עם מסמכים רפואיים או סוציאלים כלשהם".

המשטרה, שהקימה צוות חקירה מיוחד בתחנת זבולון, ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד מקסים טל, בעשרה ימים נוספים. בחקירתו טען טל כי אשתו פגעה בעצמה בכך שדקרה באמצעות סכין את צווארה פעם אחת, מה שהביא לפגיעה בעורק הראשי ולאיבוד דם רב. לדבריו, מריה איימה כמה פעמים כי תשים קץ לחייה, ואף בלעה כדורים כדי לגרום למותה. הוא ציין כי חמתו, אמה של מריה, התאבדה ממש באותו מקום לפני כשנתיים, כשהם התגוררו באותו קומפלקס דירות. החשוד טען: " אמרתי זאת לחוקרים והם צחקו עלי".

הארכת מעצר לגבר החשוד ברצח אשתו והצגת המקרה כהתאבדותה, השלום קריות, 17 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
מקסים טל, החשוד ברצח אשתו בבית המשפט, אתמול/שלומי גבאי

בנוסף להארכת מעצרו, המשטרה ביקשה שהדיון בתיק יתנהל בדלתיים סגורות. השופט, ד"ר שלמה ארדמן, רמז בפתח הדיון כי יש עניין ציבורי בתיק הזה. עו"ד רועי קרן, המייצג את החשוד, ביקש מבית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום בטענה כי למרשו "חשוב כי גירסתו תישמע בציבור".

זאת בניגוד לעמדת המשטרה, שביקשה כי הדיונים יתנהלו בדלתיים סגורות ולא ניתן יהיה לפרסם אף פרט. היא אף ביקשה להוציא מהאולם את שני אחיו של החשוד, שנמצאים באולם. נציג המשטרה טען בדיון כי "בידינו עדויות כי למנוחה היתה שמחת חיים ולא היה שום בעיה. הנציג מאשר כי שני ילדיהם שני בני הזוג נחקרו על ידי חוקר מיוחד.

לא מדובר במקרה שאירע ללא סימני אזהרה, מקסים טל נאשם בעבר בתקיפת אשתו מריה, אך מעצרו לא הוארך ולאחר כחודש הוא חזר לביתו. ביום שישי ה-6 בספטמבר הובהלה האשה לבית החולים רמב"ם בחיפה שם רופא אף אוזן גרון איבחן שהאף שלה נשבר, בזמן שעדיין דיממה עת הבדיקה.

עוד בוואלה!

בדרך למוסד חינוכי: שני נוסעי מונית נהרגו בתאונה עם משאית ליד שדרות

לכתבה המלאה
מריה טל, הנרצחת בדירה בקריית ביאליק. בעלה מקסים טל חשוד ברצח ונעצר בזירה.. אתר רשמי
מריה טל, הנרצחת בקריית ביאליק ולצדה בעלה מקסים טל, החשוד ברצח/אתר רשמי

הבעל נעצר במהלך אותו ערב בדירתם לשל בני הזוג בקרית ביאליק, לאחר שתקף ופצע את אשתו ואת אבא שלה המתגורר איתם בדירה. בדיונים בבית משפט בעקבות האירוע, המשטרה חזרה וביקשה להאריך את מעצרו ו-"לגבש עם הפרקליטות עמדה אם להגיש כתב אישום תוך המעצר" ומסרה כי "התיק נמצא בעיון הפרקליטות", אבל כתב אישום לא הוגש.

החשוד נעצר למשך חמישה ימים עד שבבית משפט השלום בקריות שוחרר למעצר בית בביתה של בת דודתו של אביו בקרית שמונה. המשטרה הגישה ערעור שנדחה בבית המשפט המחוזי בחיפה ולאחריו שוחרר מקסים לבית קרובת המשפחה בהרחקה. מעט לפני יום כיפור שב לביתו ויומיים לאחר מכן התרחשה הטרגדיה שנחקרת כעת.

מריה נמצאה בדירה על ידי צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א כשהיא עם חתכים עמוקים בצווארה. למרות טענתו של החשוד, כי מותה נגרם כשהתאבדה לנגד עיניו, המשטרה עצרה אותו בזירה בחשד שרצח אותה. גורם במשטרה אמר כי מהערכה ראשונית נראה כי מדובר בהתאבדות, אך "עם זאת, הבעל נעצר עד לווידוא הנסיבות המדויקות של המוות, שכן היה עצור בעבר בשל חשד לעבירות אלימות כלפי האישה וכנגד אביה".

מריה טל, הנרצחת בדירה בקריית ביאליק. בעלה מקסים טל חשוד ברצח ונעצר בזירה.. -, אתר רשמי
הנרצחת, מריה טל/אתר רשמי, -

לדבריו של עורך דינו, החשוד סבר כי המנוחה בגדה בו וכאשר התעמת איתה והיא אישרה את הדברים, הודיעה לה כי החליט לעזוב אותה. בתגובה היא איימה להתאבד ואז פגעה בעצמה. לטענתו של עו"ד "החלטות בית המשפט אינן מוצדקות", והוסיף, "נחשוף לציבור פרטים רבים ועסיסיים המנקים אותו מכל חשד וידהימו את הציבור לגבי אופן קבלת ההחלטות במעצר ושיקולי המעצר, מיד עם הסרת צו איסור הפרסום שנכפה עלינו".

לשניים שני ילדים קטנים, בת ובן, שהועברו בינתיים לחזקת אמו. עו"ד קרן אמר בדיון האחרון להארכת מעצרו של החשוד, שהתקיים בראשות השופט איילת השחר ביטון פרלה, כי "הוא חווה מקרה לא פשוט, כולל מה שהיה לפני כחודש, כולל ההרחקה שלו, היו איומים כאלה בעבר, אמה לפני שנתיים התאבדה, איימה שתלך בדרכי אמה. לאחר מה שקרה היום בבית, הוא בפוסט טראומה. המראות לא עוזבים אותו לרגע".

(עדכון ראשון: 11:12 17/10/2019)

קברה של מריה טל שנרצחה על פםי החשד ע"י בעלה מקסים טל בביתם בקריית ביאליק. שלומי גבאי
קברה של מריה, בבית העלמין בשער מנשה, אתמול/שלומי גבאי
קברה של מריה טל שנרצחה על פםי החשד ע"י בעלה מקסים טל בביתם בקריית ביאליק. שלומי גבאי
קברה של מריה טל, שעפ"י החשד נרצחה על ידי בעלה. אתמול בבית העלמין בקריית מנשה/שלומי גבאי
זירת החשד לרצח, גופת אישה נמצאה בדירה בקריית ביאליק עם סימני דקירה, 11 אוקטובר 2019. עיבוד תמונה
זירת החשד לרצח, ביום שישי שעבר/עיבוד תמונה
זירת החשד לרצח, גופת אישה נמצאה בדירה בקריית ביאליק עם סימני דקירה, 11 אוקטובר 2019. עיבוד תמונה
זירת החשד לרצח, ביום שישי שעבר/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully